Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (619)

Vierailija
601/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan sitä flex-rahaa 150e/vuosi. Kävin hammaslääkärissä ja kävin kahdesti leffassa. Sinne meni.

Vierailija
602/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi järjetöntä jättää Epassi-lounasetu käyttämättä, jos se on käytettävissä.

Ottaisin rahana, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei käy juuri mihinkään. Varsinkaan pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
604/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sanon, että ihmisellä on ankea elämä, jos ei mitään keksi mihin käyttää ePassi-rahaa. Sori nyt vaan.

Pienillä paikkakunnilla ei ole juurikaan palveluja ja vaikka olisi, niin passi ei käy.

Vierailija
605/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epassi vielä käy laajasti verrattuna Edenrediin, sen virkistysrahaa vasta onkin vaikea käyttää. Niin monta ostopaikkaa tullut vastaan missä käy kyllä Epassi ja Smartum muttei tämä!

Vierailija
606/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin olen välillä käyttänyt, mutta sitten se hammaslääkäri alkaa aina tekemään kaikkea muutakin oheistoimenpidettä siihen kylkeen vedoten siihen, että ei tätä hammaskiven poistoa voida muuten suorittaa, ja hinta menee reippaasti yli. 

Liikuntaa harrastan kotona rautaa nostellen ja lenkillä käyden. Mihinkään muuhun ei ole aikaa, kun olen aina töissä ja jos en ole, niin olen siitä niin ratkipoikki, ettei tule mieleen mikään kasvohoitoon meneminen, joten aika turhaksi koen koko Epassin itselleni.

Vierailija
607/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin viimeksi yksityiseltä hampaiden soodapuhdstuksen ja tarkastuksen. Lisäksi maksan sillä lapsille uintejajs sisäparkkeja. Olen käynyt myös hierojalla. Ei jää käyttämättä, en ymmärrä eikö sillä voi vaikka ostaa jollekin toiselle lahjakortin jos ei itse välitä.

Vierailija
608/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-passi, 50% maksettava itse ja käy vain kulttuuriin ja liikuntaan. On pyydetty hierojamahdollisuutta, turhaan. Ei käy myöskään vaikka sinne hammaslääkäriin. Omalla paikkakunnalla ei käy mihinkään liikunnalliseen. Jonkun kesäteatterilipun saisi. Tai siis, puolet siitä 😂

Käyttämättä jää.

Vierailija
609/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalla paikkakunnalla ei käy mihinkään, ostakaa verkkovalmennuksia.

Tai käyttäkää lomamatkoilla, esim lasketteluliput, kylpylä, teatteriin yms

Vierailija
610/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka asuu kuusessa niin ostakaa laskettelu lippu tai menkää festareille. Turha mutista jos on pakko asua venäjän rajalla ja ei liiku minnekkään vaikka olisi sinulle hyväksi. 

Vierailija
611/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä asu tynnyrissä, ankeana oleminen ei ole suomalaisen kuusi asujan oikeus!

Vierailija
612/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-passi, 50% maksettava itse ja käy vain kulttuuriin ja liikuntaan. On pyydetty hierojamahdollisuutta, turhaan. Ei käy myöskään vaikka sinne hammaslääkäriin. Omalla paikkakunnalla ei käy mihinkään liikunnalliseen. Jonkun kesäteatterilipun saisi. Tai siis, puolet siitä 😂

Käyttämättä jää.

Näitä on siis erilaisia? Meillä on ePassi, eikä tarvitse maksaa mitään.

Vierailija
613/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee käyttää kun tarjontaa ei oo mihin käyttää

Vierailija
614/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomereilla se jää käyttämättä, kun eivät osaa käyttää sovellusta.

Ei, vaan koska se ei käy Alkossa.

Vierailija
615/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä epassi-hössötystä. Eikö tätä voisi saada käteisenä? Kuka tämän epassin on kehitellyt ja miten se on mennyt läpi? Kuka hyötyy?

Ei sitä voi saada, tai en ole koskaan kuullut, että joku olisi saanut neuvoteltua itselleen palkankorotuksen, jos on luvannut jättää ko. edun käyttämättä. Joko käytät tai et, käteen tulee palkkaa saman verran tai vähemmän, jos on jokin omavastuu, jonka jotkut työnantajat haluavat periä. Esim. lounasedussa yleensä maksetaan suurin osa itse  mutta muissa välttämättä ei mitään.

Vierailija
616/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts.käteistä voi saada, jos ostaa lipun tapahtumaan, joka perutaan. Itselleni on käynyt useasti näin, oli koronaa ja kulttuurileikkauksia, joiden takia konsertit jäi pitämättä.

Vierailija
617/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka asuu kuusessa niin ostakaa laskettelu lippu tai menkää festareille. Turha mutista jos on pakko asua venäjän rajalla ja ei liiku minnekkään vaikka olisi sinulle hyväksi. 

Meinaat että siellä kuusessa on laskettelukeskuksia ja festareita?

Vierailija
618/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättä jää.

Näitä on siis erilaisia? Meillä on ePassi, eikä tarvitse maksaa mitään.

Kyllä, on erilaisia. Ja aina näissä ketjuissa pitää tästä koittaa muistuttaa, ettei se etu ole kaikilla niin huippuhyvä, kuin jollain toisella.

Esimerkiksi itse en käy teatterissa, mutta jos saisin lipun, kokeilisin mielelläni. Tai voisin kokeilla jotain harrastusta, josta en tiedä pystynkö siihen sairauden vuoksi. Mutta kun lipusta täytyy maksaa puolet itse, että saa puolet etua, niin ei motivoi kokeilemaan. 

Vierailija
619/619 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin.