Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä juttu se on, että :"Päätettiin, ettei osteta toisillemme lahjoja"

Vierailija
16.12.2023 |

Onneks nii ei tässä suhteessa. Mukavahan se on jotain pientä edes saada ja hankkia. 

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin se on niin, että tavaraa saa ostettua ihan milloin vaan ja lahjat harvemmin ovat osuvia lahjan saajalle. 

On turhaa ostaa toisille turhaa roinaa. Näin myös säästetään toistemme hermoja, kun lahjojen hankinta on vaikeaa, kun kaupoilta ei tahdo löytyä mitään.

Vierailija
62/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropa nyt sitten mikä se sinun lahjasi on? Myös esim. palvelulahjakortti on aivan sama asia. Jos kyseessä on joku itse annettu hieronta niin näin annettuna se on lähinnä tökeröä..

No minäpä kerron kavereilleni ostetut lahjat. HUOMIOI, että nämä lahjat on ostettu ajatellen mistä kaverini tykkäävät, eivät ajatellen sinua ja mistä sinä tykkäät.

Kaveri 1. Ostin hänelle vähän kalliimpia ja korkealaatuisempia kasvonaamioita, kun hän tykkää todella paljon kasvionaamioista, mutta aina puhuu siitä miten paljon haluaisi kalliimpia, mutta ei raski ostaa niitä.

Kaveri 2. Tykkää meikistä ja on puhunut tietystä merkistä ja että haluaisi kokeiluun kyseisen merkin meikkejä, joten ostin hänelle yhden meikkipaletin kyseiseltä yrityksestä.

Kaveri 3. Ostin tukirannekkeen. Hän käy salilla ja tarvitsee niitä, kun nostele isoja painoja. Tiesin merkin ja hän tarvitsi uutta, niin ostin sellaisen

Kaveri 4. Tein sellaisen lahjapakkauksen kalliimmasta kahvilajeista ja siihen vierelle mukaan keksejä. Hän aina tykkää kokeilla eri kahvilajeja.

Kaveri 5. Ostin hänelle hänen urheiluharrastukseen liittyvät sukat, jotka vähän kalliimmat kuin mitkään perussukat. Varmasti tulee käyttöön!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ostan vaimolle uudet korvakorut, kaulaketjun, käsilaukun, hemmottelu lahjakortin hierontaan ja kampaamoon lahjakortin.

Ja varmaan myös paitulin, että saadaan koko kliseekokoelma täyteen. 

Kyllä ja marimekkoa sen olla pitää...

Vierailija
64/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa nyt sitten mikä se sinun lahjasi on? Myös esim. palvelulahjakortti on aivan sama asia. Jos kyseessä on joku itse annettu hieronta niin näin annettuna se on lähinnä tökeröä..

No minäpä kerron kavereilleni ostetut lahjat. HUOMIOI, että nämä lahjat on ostettu ajatellen mistä kaverini tykkäävät, eivät ajatellen sinua ja mistä sinä tykkäät. Kaveri 1. Ostin hänelle vähän kalliimpia ja korkealaatuisempia kasvonaamioita, kun hän tykkää todella paljon kasvionaamioista, mutta aina puhuu siitä miten paljon haluaisi kalliimpia, mutta ei raski ostaa niitä. Kaveri 2. Tykkää meikistä ja on puhunut tietystä merkistä ja että haluaisi kokeiluun kyseisen merkin meikkejä, joten ostin hänelle yhden meikkipaletin kyseiseltä yrityksestä. Kaveri 3. Ostin tukirannekkeen. Hän käy salilla ja tarvitsee niitä, kun nostele isoja painoja. Tiesin merkin ja hän tarvi

Niin nuohan ovat kaikki juuri kuluttamista ja sitä krääsää. 

Vierailija
65/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä kerron kavereilleni ostetut lahjat. HUOMIOI, että nämä lahjat on ostettu ajatellen mistä kaverini tykkäävät, eivät ajatellen sinua ja mistä sinä tykkäät. Kaveri 1. Ostin hänelle vähän kalliimpia ja korkealaatuisempia kasvonaamioita, kun hän tykkää todella paljon kasvionaamioista, mutta aina puhuu siitä miten paljon haluaisi kalliimpia, mutta ei raski ostaa niitä. Kaveri 2. Tykkää meikistä ja on puhunut tietystä merkistä ja että haluaisi kokeiluun kyseisen merkin meikkejä, joten ostin hänelle yhden meikkipaletin kyseiseltä yrityksestä. Kaveri 3. Ostin tukirannekkeen. Hän käy salilla ja tarvitsee niitä, kun nost

Me kaikki kulutetaan jollain tavalla. Sinä kulutat tällä hetkellä ollessasi netissä 😁 Sinun tapa kuluttaa ei ole sen parempi, kuin muiden. Ja millä tavalla nuo ovat krääsää, kun tulevat käyttöön?

Vierailija
66/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ostan vaimolle uudet korvakorut, kaulaketjun, käsilaukun, hemmottelu lahjakortin hierontaan ja kampaamoon lahjakortin.

Onneksi et ole mun mies, vuosien saatossa kertynyt koruja niin että olen vienyt jo myyntiin ja muutenkin hävittänyt turhaa tavaraa.

Eli emme osta mitään toisillemme.

No ei koruja tietenkään osteta sellaiselle, joka ei niitä halua tai käytä. Onhan noita kaikenlaisia muitakin vaihtoehtoja, mutta lienee liian vaivalloista vaivata päätään tai käyttää aikaansa minuuttiakaan omaan puolisoonsa.

Kun mieheni on varakas, hänen olisi helppo ostaa kalliita lahjoja. Minä halusin lahjoille hintakaton. Nyt hän joutuu vaivaamaan päätään, jos haluaa antaa mieluisen lahjan. 

Vierailija
67/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Tuletko siitä oikeasti onnelliseksi ja kauan se onnemi kestää. Viikon kuluttua et edes muista lahjaasi.

Osalla ihmisistä on ihme tapa kerätä krääsää itselleen

Kuka sanoo, että lahja on synonyymi sanalle tavara? Lahja voi olla myös aineeton, esimerkiksi museokortti.

Vierailija
68/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tykkään saada lahjoja. Exä oli näitä "sovitaan että ei osteta lahjoja" ja se harmitti että kaikilla muilla oli vähintään yksi paketti kuusen alla ja itse olin vuosia ainoa joka jäi ilman paketteja.  Nykyinen mies ostaa jotain aina ja hyvin osaakin ostaa.

Vierailija
69/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omaa kultaa haluaa muistaa. Kokemukseni mukaan nämä jotka sanoo, ettei juuri jouluna tarvitse muistaa vaan voi muistaa pitkin vuotta eivät kyllä sitten muista koko vuotena millään tavalla sitä puolisoaan. 

Oma puoliso antaa lahjoja ja ostaa toisinaan kukkia. Lahjat voivat sitten olla jotain sellaista mitkä muistuttavat hänestä kun olen töiden vuoksi välillä pois kotoa, tulee kiva fiilis. 

Vierailija
70/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ei tarvi lahjoja. Aikuiset osaa ja pystyy ostamaan itse sen mitä tarvii. Lapsille ostetaan lahjaksi sitä mitä he tarvivat eikä mitään turhaa krääsää  nurkkiin. Nuorin saa uudet farkut ja kengät, keskimmäinen saa toppahousut ja penaalin ja vanhin saa oman hiustenkuivaajan. 

väännäpä rautalangasta, miten farkut ja kengät ovat lahja, eivätkö ne ole normaalia huoltovelvollisuutta. naamioitko ne lahjaksi pihiyttäsi.

Vierailija
71/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin voi kiertää siten että

"Kyllä pitäisi ostaa uusi kahvinkeitin / mikro / tv. Laitetaanko sun nimi pakettiin?"

"Ok, laitetaan vaan. Voitaisiin myös päivittää tyynyt ja peitot makkariin, laitetaanko nekin pakettiin?"

Ja lista jatkuu: patakintaat, saunan pefletit, lumilapio / kola...

Vierailija
72/73 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lahjoja vaihdella aikuisten kesken, meillä juhliminen on hyvää ruokaa ja yhdessäoloa.

Vierailija
73/73 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elinkustannukset nousevat koko ajan niin sen takia jätellään ihan turhuudet ostelematta.