Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä juttu se on, että :"Päätettiin, ettei osteta toisillemme lahjoja"

Vierailija
16.12.2023 |

Onneks nii ei tässä suhteessa. Mukavahan se on jotain pientä edes saada ja hankkia. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole rahaa ostaa lahjoja toisillemme. Ei välittäminen ole rahassa ja lahjoista mitattavissa. 

Vierailija
42/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit satsaavat ruokaan 😅

Mitä sinä jouluna syöt? Entä mitä ostat läheisille lahjaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole läheisiä. Syön porkkanoita kraanaveden kanssa ja vittuilen kateuksissani kaikille ja haukun läskiksi.

Vierailija
44/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole läheisiä. Syön porkkanoita kraanaveden kanssa ja vittuilen kateuksissani kaikille ja haukun läskiksi.

Kiva kuitenkin, että olet hoikka. Peukut sille, jatka samaan malliin.

Vierailija
45/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä olisi nyt mahtava mahdollisuus muistaa köyhien lapsia. Mutta ei niitäkään auteta; satsataan RASVAMAHOIHIN!

Vierailija
46/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ei tarvi lahjoja. Aikuiset osaa ja pystyy ostamaan itse sen mitä tarvii. Lapsille ostetaan lahjaksi sitä mitä he tarvivat eikä mitään turhaa krääsää  nurkkiin. Nuorin saa uudet farkut ja kengät, keskimmäinen saa toppahousut ja penaalin ja vanhin saa oman hiustenkuivaajan. 

Vierailija
47/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surkimuksena pitäisin itseäni, jos unohtelisin vaimoni syntymäpäiviä tai olisin liian aikaansaamaton hankkiakseni hänelle joulu- tai syntymäpäivälahjaa. Ei sen lahjan tarvitse välttämättä mikään kallis olla, huomioiminen on tärkeintä.

Mulle ainakin riittää lahjaksi puolisolta onnen toivotus ja vaikka hartiahieronta/hyvän ruuan valmistaminen. Yhtään lisää roinaa en tänne halua. En ole materiaalisti. Naimisissa 22v.

Ovatko kaikki lahjat jotain sisustuslahjoja?

Kyllä itseäni ainakin lämmittää, kun puoliso on käynyt ostamassa mulla hyvänlaatuiset pörrösukat, kirjan jonka tietää, että haluan fyysisenä muodossa (kuuntelen paljon äänikirjoja) sekä laittanut siihen aina lisäksi lempisuklaata. Meillä tehdään ainakin tuollaisia hartiahierontoja ja hyvän ruuan valmistuksia joka viikko, jos ei päivä. Tuntuisi oudolta antaa jotain sellaista lahjana, mitä tehdään muutenkin, ihan normaalisti.

Ja oma puolisoni on siis ostanut mulle usean lahjapaketin, joista yksi on aina nuo pörrösukat, kirja ja suklaa. Tiedän, että saan sen tänäkin vuonna ja se saa aikaan jo hyvän mielen.

Vierailija
48/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu on lasten juhla. En koe tarvitsevani mitään,  enkä halua aiheuttaa toiselle stressiä, että minullekin pitäisi ostaa jotain. En kyllä pahastu, jos saan vaikka suklaarasian.

Vierailija
49/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ei tarvi lahjoja. Aikuiset osaa ja pystyy ostamaan itse sen mitä tarvii. Lapsille ostetaan lahjaksi sitä mitä he tarvivat eikä mitään turhaa krääsää  nurkkiin. Nuorin saa uudet farkut ja kengät, keskimmäinen saa toppahousut ja penaalin ja vanhin saa oman hiustenkuivaajan. 

Mielestäni tuollainen ajattelumaailma on todella surullista ja masentavaa, ei pelkästään aikuisille, mutta myös lapsille.

Vierailija
50/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järkevät aikuiset tekevät noin. Toki jos jotain tarvitsee niin voi pyytää, mutta muuten aivan järjetöntä ostaa jotain romua toiselle. Joulu, ystävänpäivä, äitienpäivä, isänpäivä jne. on kyllä hienosti pilattu mainosmiesten avulla, sillä moni suuttuu jollet noina päivinä KULUTA ja osta lahjaa 

Vierailija
51/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se sopii ettei lahjoja osteta. Me vaimon kanssa olemme taas aina ostaneet lahjoja ja muistaneet toisiamme muutenkin. Se sopinut taas meille. 

Vierailija
52/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinovilla-alusasu, joku koru, laadukasta suklaata, shampanjaa. Nämä nyt ainakin odotan saavani. Miksi ihmeessä kävisimme muuten hyväpalkkaisissa töissä? Lähdemme toki myös uudeltavuodelta matkalle. Joku vinkui kuluttamisesta; joo kyllä, me tienaamme ihan juuri sitä varten paljon että voimme elää ja kuluttaa. Miksi sinä tienaat ja teet hulluna duunia?

Vierailija
53/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki järkevät aikuiset tekevät noin. Toki jos jotain tarvitsee niin voi pyytää, mutta muuten aivan järjetöntä ostaa jotain romua toiselle. Joulu, ystävänpäivä, äitienpäivä, isänpäivä jne. on kyllä hienosti pilattu mainosmiesten avulla, sillä moni suuttuu jollet noina päivinä KULUTA ja osta lahjaa 

Kuulostaa enemmänkin siltä, että olet kuin jumittunut yhteen ajattelutapaan, että lahjan on aina oltava joku tavara, joka laitetaan johonkin kohtaan kotia.

On niitä muunkinlaisia lahjoja!

Vierailija
54/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut yhtäkään lahjaa kenellekään (edes lapsille, mutta niitä ei muutenkaan lähipiirissäni ole) yli kahteenkymmeneen vuoteen. Miksi pitäisi turhaa tavaraa ihmisille tunkea? Itse ostan itselleni ne asiat, mitä tarvitsen ja samoin ostaa puoliso itselleen. Maailma ei tarvitse ylikulutusta!

Vierailija
55/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut yhtäkään lahjaa kenellekään (edes lapsille, mutta niitä ei muutenkaan lähipiirissäni ole) yli kahteenkymmeneen vuoteen. Miksi pitäisi turhaa tavaraa ihmisille tunkea? Itse ostan itselleni ne asiat, mitä tarvitsen ja samoin ostaa puoliso itselleen. Maailma ei tarvitse ylikulutusta!

En ole koskaan ostanut kenellekkään turhaa tavaraa, koska tunnen ystäväni sen verran hyvin, että tiedän heidän joko haluavan jotain tiettyä tavaraa, tai sitten esimerkiksi ihonhoitotuotteita tai puettavaa.

Mutta onhan se hyvä, ettet kenellekkään osta mitään, koska ostaisit aina vaan roinaa mitä kukaan ei tarvitse!

Vierailija
56/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä olisi nyt mahtava mahdollisuus muistaa köyhien lapsia. Mutta ei niitäkään auteta; satsataan RASVAMAHOIHIN!

Köyhien lapsien vanhemmat voisivat käyttää rahansa omiin lapsiinsa eikä.....

Vierailija
57/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surkimuksena pitäisin itseäni, jos unohtelisin vaimoni syntymäpäiviä tai olisin liian aikaansaamaton hankkiakseni hänelle joulu- tai syntymäpäivälahjaa. Ei sen lahjan tarvitse välttämättä mikään kallis olla, huomioiminen on tärkeintä.

Mulle ainakin riittää lahjaksi puolisolta onnen toivotus ja vaikka hartiahieronta/hyvän ruuan valmistaminen. Yhtään lisää roinaa en tänne halua. En ole materiaalisti. Naimisissa 22v.

Ovatko kaikki lahjat jotain sisustuslahjoja? Kyllä itseäni ainakin lämmittää, kun puoliso on käynyt ostamassa mulla hyvänlaatuiset pörrösukat, kirjan jonka tietää, että haluan fyysisenä muodossa (kuuntelen paljon äänikirjoja) sekä laittanut siihen aina lisäksi lempisuklaata. Meillä tehdään ainakin tuollaisia hartiahierontoja ja hyvän ruuan valmistuksia joka vii

Jospa niitä sukkia on jo pilvin pimein ja kyseinen kirja tönöttää luettuna hyllyllä ja suklaat on pannassa lihomisen takia.

Olipa kivat lahjat😁

Vierailija
58/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset puhuu täällä ns. turhasta tavarasta? Kaikkea mahdollista on mitä lahjaksi voi ostaa, se voi olla pieni kuin kukkakimppu tms., eikä lahja tarkoita automaattisesti mitään tavaraa...

Vierailija
59/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmänkin siltä, että olet kuin jumittunut yhteen ajattelutapaan, että lahjan on aina oltava joku tavara, joka laitetaan johonkin kohtaan kotia. On niitä muunkinlaisia lahjoja!

No kerropa nyt sitten mikä se sinun lahjasi on? Myös esim. palvelulahjakortti on aivan sama asia. Jos kyseessä on joku itse annettu hieronta niin näin annettuna se on lähinnä tökeröä.

Vierailija
60/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki lahjat jotain sisustuslahjoja? Kyllä itseäni ainakin lämmittää, kun puoliso on käynyt ostamassa mulla hyvänlaatuiset pörrösukat, kirjan jonka tietää, että haluan fyysisenä muodossa (kuuntelen paljon äänikirjoja) sekä laittanut siihen aina lisäksi lempisuklaata. Meillä tehdään ainakin tuollaisia h

Miksi joku ostaisi sulle kirjan, mikä sulla on jo... ja pörrösukat menee kyllä muutamassa vuodessa pilalle, että tarvii kuitenkin uudet sukat. Ja muutenkin nuo ovat MINULLE sopivia lahjoja, eivät varmasti sovi muille ihmisille, eikä tarkoitus olekkaan ostaa ihmisille lahjoja, jotka eivät heille sovi.

Outoa tämä sun logiikkasi.