Purra: "olemme tottuneet elintasoon jota emme ansaitse"
Okei Riikka, mitä jos aloitettaisiin sinun palkkiosi pienentämisestä? Voit sitten olla esimerkkinä ja näyttää miten sitä elintasoa kevennetään.
Kommentit (265)
Työttömiltä leikataan, vaikka heillä on lapsia ja tekevät töitä aina kun saavat.
Sanotaan, että ei ole rahaa, rahat on loppu.
Kuitenkin löytyy rahaa maksaa lääkäreille 10000 kuukaudessa palkkaa. Ja isoja palkkoja julkisella monelle muulle esim 50000 vuosipalkalla palkkaisi kaksi ihmistä.
Sen sijaan työttömältä äidiltä leikataan lapsikorotukset työttömyystuista eli työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Samaan aikaan takuueläke nousee tammikuussa 922 eurosta 970 euroon.
On rahaa kelatakseihin ja verovähennyksiin ja yritystukiin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiltä leikataan, vaikka heillä on lapsia ja tekevät töitä aina kun saavat.
Sanotaan, että ei ole rahaa, rahat on loppu.
Kuitenkin löytyy rahaa maksaa lääkäreille 10000 kuukaudessa palkkaa. Ja isoja palkkoja julkisella monelle muulle esim 50000 vuosipalkalla palkkaisi kaksi ihmistä.
Sen sijaan työttömältä äidiltä leikataan lapsikorotukset työttömyystuista eli työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Samaan aikaan takuueläke nousee tammikuussa 922 eurosta 970 euroon.
On rahaa kelatakseihin ja verovähennyksiin ja yritystukiin.
Rahan käyttö Suomessa on niin tyhmää, että en todellakaan tule hoitamaan ainuttakaan eläkeläistä, vaikka kaikki rahat olisi sotessa mukamas loppu.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tuhlaamani olen itse tienannut. En ole elänyt toisten rahoilla, joten olen elintasoni kyllä ansainnut.
Riikka tarkoitti tukien varassa eläviä, eli niitä jotka ovat tottuneet elintasoon johon omat tulot ei riitä. Tavoitteena on ilmeisesti amerikan malli, eli varattomat kadulle asumaan.
Työajalla käydyistä kokouksista, joista saa kokouspalkkion, poista ne tai ainakin niiden verovapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tuhlaamani olen itse tienannut. En ole elänyt toisten rahoilla, joten olen elintasoni kyllä ansainnut.
Riikka tarkoitti tukien varassa eläviä, eli niitä jotka ovat tottuneet elintasoon johon omat tulot ei riitä. Tavoitteena on ilmeisesti amerikan malli, eli varattomat kadulle asumaan.
Kohta olet itse työttömänä, kun irtisanomissuojaa heikennetään.
Hei Sinä, joka säästät työttömyyden varalle. Laita säästöt sukanvarteen ettei Kela niistä mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh,mutta ei koske millään kansanedustajia se 😄
Ei koske myöskään muita hyvätuloisia tai rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, miten Purra suoltaa mitä sylki ja oma etu suuhun tuo. Vähävaraisilta leikkaamista täytyy yrittää naama vääränä todistella jotenkin. Samaan aikaan puuhataan tunnin junaa, joka tämänpäiväisten tietojen mukaan ei tule itseään maksamaan takaisin edes vuosikymmenten aikana. Siihen löytyy 3,5 - 4 miljardia tuosta vain. Mutta kun Orpo ja Orpon kaverit tykkää.
"Nimimerkki Riikka" eli nykyinen valtiovarainministeri kirjoitti mm. aikoinaan näin:
"Yritin tuossa ennen joulua mennä juttelemaan paikallisella torilla Perussuomalaisten kojulle. Mutta siellä oli vain sellaisia vanhoja ylipainoisia duunaripunaniskoja, joiden laukeamiseen riittäisi Halonen on lesbo-mantran hokeminen. Ei ne asiat muissakaan kojuissa paljon sen paremmin olleet, mutta ainakin kokkareiden tiskillä sai parempaa kahvia. Kyllä politiikka on säälittävää! "
Siis miksi Riikka vihaa duunareita? Aivan hullua.
Miten nuo osingoilla eläjät? Tasan tarkkaan ihan kaikki muut tekevät työt heidän tulojensa eteen.
Ison firman tj:n bonareihin - peruspalkasta puhumattakaan - tuloksen ovat tehneet rivityöntekijät.
Hyvin moni elää elintasoa, jota ei ole todellakaan itse ansainnut. Kuitenkin vain alaluokkaa kritisoidaan ja heiltä viedään vähästäkin pois, kun taas yläluokan etuihin ja elintasoon ei kosketa. Arvovalinta, tietenkin.
Empatiaa kuitenkin tuntuu vvm:lläkin olevan, se vain kohdistuu erikoiseen suuntaan.
Riikalla Oma tavoite valheilla päästä Brysseliin.... Sen hän ansaitsee valehtelemalla äänestäjilleen... Oman edun tavoittelu... Paska välittää kenestäkään.. 👍👍👍👍
Mäkkärin Kassa nolasi itsensä ja koko PS puolueen tänään Twitterissä. Persut ovat lällättäneet vuosia mantraa: "Suomi on Kreikan tiellä" ja tänään julkaistuissa taloustiedoissa Kreikka on ykkösenä ja suomi hännänhuippuna.
Jos Suomi olisi ollut "Kreikan Tiellä" niinkuin persut ovat vuosia valehdelleet, niin suomi olisi nyt listan kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Riikalla Oma tavoite valheilla päästä Brysseliin.... Sen hän ansaitsee valehtelemalla äänestäjilleen... Oman edun tavoittelu... Paska välittää kenestäkään.. 👍👍👍👍
Ja samaan aikaan persuraukat uskovat, että Riikka ajaa eroa EUsta ja sitten koittaa Suomelle hyvät ajat....
IT kuplan puhkeaminen, Nokian puhelinten kuolema, finanssikriisi, eurokriisi, korona tai Ukrainan sota ei ole tuntuneet useimpien elämässä mitenkään. Mutta onko se velanoton ansiota? Asuntolainat on nykyään 25v ja lyhennystapana annuiteetti ts. lyhennyksiä lykätään entiseen nähden. Osamaksulla ostetaan sähköautot, puhelimet, tietokoneet ja keittiö. Monet ovat siis tuhlanneet paitsi nykyiset myös tulevat tienestinsä jo etukäteen.
https://uljas.tulli.fi/v3rti/graph-viewer/?href=https://uljas.tulli.fi/…
Vihervassareiden peppukipu se vaan jatkuu :D *ojentaa tonkallisen Bepanthenia*
Mistä sossuelätit luulivat taikaseinän rahan tulevan? Kyllähän se ketuttaa, jos joutuukin itse hankkimaan elantonsa ja nousemaan ennen puoltapäivin... TÖIHIN.
Vihervasemmisto ollut pari päivää oikein ahkerana. Tahallaan väärinymmärtämistä, vääristelyä ja suoraa valehtelua. Jos oikaiset, pyydät korjaamaan tai kysyt jotain, ei mitään reaktiota. P@skan levittäminen vaan jatkuu, kuin narsistit monissa toimissaan.
Vihervassareilla on pyörtymisdivaanit ja hajusuolat valmiina
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan ensi vaalien jälkeen kenen peppu on kipeä - kahtia jakautunut persupuolue saa ehkä 5+5% äänistä, kun pensa ei tullutkaan halavaksi. Vain ihan ne hölmöimmät ja laskutaidottomimmat äänestävät enää PSää.
Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että hallitus edes kestää pystyssä vaaleihin (tai edes ensi kesään) saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan ensi vaalien jälkeen kenen peppu on kipeä - kahtia jakautunut persupuolue saa ehkä 5+5% äänistä, kun pensa ei tullutkaan halavaksi. Vain ihan ne hölmöimmät ja laskutaidottomimmat äänestävät enää PSää.
Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että hallitus edes kestää pystyssä vaaleihin (tai edes ensi kesään) saakka.
Hieno voimafantasia! Luuletko, että mikään hallituskokoonpano saisi talouden kuntoon ilmaan massiivisia leikkauksia. Eipä ollut kovin kaksinen perintö, minkä Marininan hallitus jätti jälkeensä.