Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra: "olemme tottuneet elintasoon jota emme ansaitse"

Vierailija
16.12.2023 |

Okei Riikka, mitä jos aloitettaisiin sinun palkkiosi pienentämisestä? Voit sitten olla esimerkkinä ja näyttää miten sitä elintasoa kevennetään. 

Kommentit (265)

Vierailija
101/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat kun on loppu julkiselta,niin leikataan näiltä pyöräilijöiltä ei tänne yhtäkään sosiaaliturvalle.Sama mikä olikaan se osuus Suomelle 50 miljaadin maksusta eu: lle.Orpolla riittää näihin rahaa,kun niin polleana tuli brysselin kokouksesta.

Vierailija
102/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisilla on ok elintaso.

Epäpätevät ja petolliset päättäjät tuhoavat suomalaista yhteiskuntaa ja ihmisten elintasoa. Päättäjä syyllistää kansalaisia päättäjien omista toimista: "te olette tottuneet elintasoon, jota ette ansaitse".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasse-riikasta onkin tullut yhtäkkiä talouden asiantuntija.

Ei vaadi kovin kummoista asiantuntemusta verratakseen tuloja menoihin. Tosin tämä tuntuu kyllä olevan täyttä utopiaa monille kaikki-mulle-tässä-ja-nyt hengessä eläville velkapettereille.  

Vierailija
104/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ansaitse tätä elintasoa, jossa ei ole varaa kuin hädintuskin ruokaan? Ei harrastuksia, ei autoa, ei ulkona syömisiä tai missään pääsymaksullisessa käymisiä?

Jos et käy töissä, niin ihan oikeastiko minun pitäisi maksaa sinun harrastuksesi, autosi, ulkona syömisesi ja viihteesi? Jos taas olet pienpalkka-alalla työskentelevä, niin voisitko kouluttautua lisää? Tehdä enemmän töitä?

Kautta maailman historian ihmiset ovat lisänneet työntekoa, jos ovat halunneet lisää rahaa. Vain 2000-luvun Suomessa tämän ehdottaminen tuntuu olevan ihmisoikeusrikos.

Miten tämä toimii käytännössä. Miten työtön lisää työntekoa jos kukaan ei ota töihin?

Vierailija
105/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä viitataan siihen, että ne jotka ei itse kustanna elämistään niin onko heillä oikeus vaatia tiettyä elintasoa. Eräskin +30v tuttuni, joka ei ole päivääkään käynyt töissä (koulutus on ja tervekin on), niin hän käy sossurahoilla konserteissa ja ripsi- ja kulmahuollossa ja asuu kaupungin uudessa vuokratalossa ja elää todella mukavasti. Onko tämä se mitä pidetään selviytymisenä ja perustoimeentulona?Jos näin, niin mielestäni kyllä leikkausvaraa on.

Jos hän saa sen n. 500 euron rahan, joka ihmiselle kuuluu elämiseen, riittämään kaikkeen tuohon, niin hyvä hänelle, hän pyörittää taloutta omalta osaltaan ja turvaa suomalaisia työpaikkoja kuluttamalla rahansa palveluihin eikä kiinakrääsään.

Samaa mieltä! Itselläni vuokran jälkeen lähes kaikki rahat menevät terveelliseen ruokaan, enkä käytä juuri palveluita. Ostan myös lähes kaiken muun käytettynä. Minun kulutustavoillani Suomi olisi jo konkurssissa, paitsi että kotimaista ruokaa sentään suosin! ;-) Olen pienipalkkainen puutarhuri. Työni on ajoittain raskasta, mutta antoisaa <3

Vierailija
106/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainalla eläminen, niin valtio kuin yksityinen ihminen = elintaso, jota ei ole ansaittu. Suu säkkiä myöten.

Niin: onko jonkin tunnin radan rakentaminen monella miljardilla tarkoituksenmukaista tällä velkataakalla ja näillä leikkauspaineilla? Millaisen viestin Orpo ja Purra antavat sillä hankkeella? Luoko se hanke yhtenäisyyttä kansaan ja nostaako moraalia ja auttaako ymmärtämään leikkausten tarpeen? Mitä sellaisen hankkeen toteuttaminen kertoo vallanpitäjistä ja heidän moraalistaan?

Sehän kertoo sen että "mutku mä haluun" teiniasenne on päättäjillä päällimmäisenä ja kun "kaveri pakotti" eli jokin taustataho maksoi vaalit jotta reppanat pääsi valtaan ja nyt heille pitää antaa mitä vaativat palkkioksi. Jatkossa voivat neljä vuotta keksiä selityksiä tyhmälle kansalle miksi, aivan kuin Korean Kim, joka kuvittelee että joku uskoo mitä hän sanoo.

Vierailija
107/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä me? 

Vierailija
108/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ansaitse tätä elintasoa, jossa ei ole varaa kuin hädintuskin ruokaan? Ei harrastuksia, ei autoa, ei ulkona syömisiä tai missään pääsymaksullisessa käymisiä?

Jos et käy töissä, niin ihan oikeastiko minun pitäisi maksaa sinun harrastuksesi, autosi, ulkona syömisesi ja viihteesi? Jos taas olet pienpalkka-alalla työskentelevä, niin voisitko kouluttautua lisää? Tehdä enemmän töitä?

Kautta maailman historian ihmiset ovat lisänneet työntekoa, jos ovat halunneet lisää rahaa. Vain 2000-luvun Suomessa tämän ehdottaminen tuntuu olevan ihmisoikeusrikos.

Edelleenkin ihmiset tekisivät näin ellei joku hemmetin byrokratia/byrokraatti sitä estäisi. Minä esimerkiksi voisin hyvin tehdä töitä yrittäjänä jos voisin olla varma että alkutaipaleella saisin tukea elämisen kuluihin. Nyt se on hyppy tuntemattomaan ilman laskuvarjoa. Eihän kukaan tervejärkinen sitä riskiä ota jos ei ole mitään turvaverkkoa alla. No joo, on joitakin hulluja Suomessa vielä mutta epäonnistumisen kokemuksia on ympärillä niin paljon että en itse uskalla. Joillakin säästöjä, toisella puoliso tai hyvätuloiset vanhemmat, jollakin työpaikka. Minulla ei näistä mitään, ei edes työkykyä kunnolla.

Vierailija
109/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs se teidän köyhien joulupöytä näyttää tänä vuonna mutta lupaamme ettei sitä pöytääkää ole seuraavina vuosina joten etsikää jo hyvissä ajoin joko köysi tai tuuhea kuusi jonka alle majoitutte !

Terv. Petterin ja Riikkan  JOULUTERVEHDYS notkuvan ruokapöydän ääreltä. 

Vierailija
110/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäs se teidän köyhien joulupöytä näyttää tänä vuonna mutta lupaamme ettei sitä pöytääkää ole seuraavina vuosina joten etsikää jo hyvissä ajoin joko köysi tai tuuhea kuusi jonka alle majoitutte !

Terv. Petterin ja Riikkan  JOULUTERVEHDYS notkuvan ruokapöydän ääreltä. 

Ja Sanna laulaa: MÄÄ OON NIIN KAUNIS

Vierailija
111/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purran kommentointi on räikeää pas_kanpuhumista ja syyllisten etsimistä tavallisista suomalaisista. Katsokoon peiliin. Omaa vihaa ja häpeän tunnetta milloin mistäkin on Purran ihan turha ryöpyttää muiden kannettavaksi.

On masentavaa ja pelottavaakin, että tällaisia henkilöitä on päässyt noin vastuullisiin tehtäviin. 

Vierailija
112/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä Purra on ikinä itse tehnyt? Kirjoitellut vihapostauksia ja vääntänyt väikkäriä 15 vuotta?

Vierailija
113/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purralla ei todellakaan ole mitään sanomista. Eikä Orpollakaan. Täysin tekopyhiä ihmisiä.

Vierailija
114/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin suunnittelette tunnin junaa, ihan turha urputtaa, että rahat ei riitä. 

Pitää myös jakaa joululahjarahoja hihhulilahkoille ja abortinvastustajille!

Vierailija
115/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mamselli on kuin Susanna Koski 2.0

Kuka näitä kylmiä oikeistoeukkoja tuonne äänestää :D

Ennen kaikkea nämä ovat osaamattomia ja hölmöjä.

Vierailija
116/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka voi sitten aloittaa muuttamalla Sundsbergistä vaikka  Itä-Helsinkiin tai vaikkapa Espoon Keskukseen

Vierailija
117/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukainen ratkaisu olisi leikata kaikesta tulosta esimerkiksi 10%:a. Näin ollen tuloerot eivät kasvaisi. Toki joku voi kokea, että joutuisi laskemaan omaa elintasoaan merkittävästi, mutta pääasiassa he varmasti olisivat heitä, joilla on varaakin laskea elintasoaan.

Vierailija
118/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli työttömät, vähävaraiset ym. tukia saavat eivät ole niitä ansainneet, mutta rajan yli tunkijat ansaitsevat kaiken.

Se on lottovoitto pyöräillä Suomeen.

-winner-

Vierailija
119/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketkä me? 

No tietysti Riikka ja riikka. Kumpi niistä nyt sattuu aamulla heräämään kun peiliinsä katsoo.

-winner-

Vierailija
120/265 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisilla on ok elintaso.

Epäpätevät ja petolliset päättäjät tuhoavat suomalaista yhteiskuntaa ja ihmisten elintasoa. Päättäjä syyllistää kansalaisia päättäjien omista toimista: "te ol vie ja suomi vikisee.ette tottuneet elintasoon, jota ette ansaitse".

Ei suomessa mitään päätäntävaltaa/päättäjiä enää ole. EU vie ja Suomi vikisee.

Aika laittaa sirkukselle stoppi ja erota EU:sta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi