Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra: "olemme tottuneet elintasoon jota emme ansaitse"

Vierailija
16.12.2023 |

Okei Riikka, mitä jos aloitettaisiin sinun palkkiosi pienentämisestä? Voit sitten olla esimerkkinä ja näyttää miten sitä elintasoa kevennetään. 

Kommentit (265)

Vierailija
41/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeä ja ylimielinen kommentti purralta, kun kuitenkin on selkeästi oma lehmä ojassa. Se on helppo huudella, kun itse kuuluu siihen hyvin toimeentulevien joukkoon, jolta ei tule mitään taloudellisesti puuttumaan. Varakkaimmille tulee veronkevennykset, joka koskee myös purraa itseään. Kaikkein vähävaraisimmilta leikataan, joka tulee ajamaan monet ihmiset toimeentulotuen piiriin.

Vierailija
42/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomata miten hyvä ihmistuntemus mulla on. En ole Hirviniemestä enkä Siltsustakaan ikinä tykännyt. Muijat kuolas Putinin puolialastomia kuvia. Heti tiesin että äijä on itse paholainen ja toinen itse saat... on Riikka Purra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa näyttää siltä, että kyseinen henkilö toteuttaa jotain omaa kostoaan kaikkein köyhimpiä kansalaisia kohtaan. Purran kaltaisen ei pitäisi koskaan päästä asemaan, jossa on muiden ihmisten elämästä ja toimeentulosta kyse. 

Vierailija
44/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän tarvitse pienentää päättäjien tuloja senttiäkään, mutta kaikki edut pitää saada normaalin verotuksen alaiseksi välittömästi.

Vierailija
45/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska huomata miten hyvä ihmistuntemus mulla on. En ole Hirviniemestä enkä Siltsustakaan ikinä tykännyt. Muijat kuolas Putinin puolialastomia kuvia. Heti tiesin että äijä on itse paholainen ja toinen itse saat... on Riikka Purra.

Joo siis tunnistat varmaan hyvin narskut, oliko eksäsi narsku ja nyksä on myös?!??!

Vierailija
46/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin eläkeläisistä/kroonisesti vajaakuntoisista/ns.rattaitten ulkopuolelle lopullisesti pudonneista, joilla EI ole varaa edes lääkkeisiin tai yksityisiin terveyspalveluihin,kun julki siin kaan ei pääse.Kuntoudu siinä sitten yhteiskuntakelpoiseksi jne.jne! Sitten kun  on lopullisesti ns.poistunut pelistä,niin ehkä armonPA loina saa kuoppAA mi seen apua...

Vierailija
47/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ulkomaanmatka per vuosi täytyy kuulua joka vuotiseen perus tarpeeseen. Niinhän niillä muillakin eurooppalaisilla on varaa matkustella. Miksi osasta suomalaisia halutaan leipoa köyhiä ja tyytyä vähään? Me ollaan ansaittu parempaa sanon minä! Nyt hallitus kuntoon tai hallitus vaihtoon sekä suomi nousuun. Hyviä investointeja pitää saada suomeen ja sitä varten pitää olla yhteistyökumppaneille hyvät neuvottelijat.

Voisiko tuon ulkomaanmatkan vaihtaa rahaksi? Inhoan matkustelua.

Vierailija
48/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä Purran määrittelevän tarkemmin tuota elintasoa, johon hän viittaa. Jos köyhistä on puhe, niin eivät he matkustele ulkomaille tai ostele iPhoneja joka vuosi. Heidän elämänsä on nyky-Suomessa sinnittelyä päivästä toiseen. Kuka siis on tottunut liian korkeaan elintasoon ja mitä siihen kuuluu?

Lisäksi voisi huomauttaa, että lähes kaikissa Euroopan maissa (myös Suomea köyhemmissä) on jonkinlainen sosiaaliturva, tuetaan lapsiperheitä ja opiskelijoita, ja on terveydenhuolto ja koulutus. Mitä näistä me emme enää ansaitse?

Vierailija
49/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä kuolannut Putinin puolialastomia kuvia, yök.

Vierailija
50/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on lapsellinen ääliö. Purra sanoo totuuden, mutta aloittaja haluaa kuulla mieluummin valheita, kuin totuuden, että ei tulisi paha mieli. Milloin te tollot tajuatte, että tämä säästöjuttu on ihan pakko tehdä, kun edellinen hallitus paskoi ihan kaiken Suomen taloudesta? 

Vierailija
51/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä Purran määrittelevän tarkemmin tuota elintasoa, johon hän viittaa. Jos köyhistä on puhe, niin eivät he matkustele ulkomaille tai ostele iPhoneja joka vuosi. Heidän elämänsä on nyky-Suomessa sinnittelyä päivästä toiseen. Kuka siis on tottunut liian korkeaan elintasoon ja mitä siihen kuuluu?

Lisäksi voisi huomauttaa, että lähes kaikissa Euroopan maissa (myös Suomea köyhemmissä) on jonkinlainen sosiaaliturva, tuetaan lapsiperheitä ja opiskelijoita, ja on terveydenhuolto ja koulutus. Mitä näistä me emme enää ansaitse?

Erittäin hyvä kysymys. Tuo pitäisi jonkun toimittajan nyt pikimmiten esittää Purralle.

Vierailija
52/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vakavasti häiriintynyt tai vähintäänkin erittäin tyhmä.

Vierailija
53/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ovat Purran avustajia, joiden hatusta nämä ideat lähtevät 

Vierailija
54/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa näyttää siltä, että kyseinen henkilö toteuttaa jotain omaa kostoaan kaikkein köyhimpiä kansalaisia kohtaan. Purran kaltaisen ei pitäisi koskaan päästä asemaan, jossa on muiden ihmisten elämästä ja toimeentulosta kyse. 

Aiemmat blogikirjoitukset, myös ne uudemmat, antoivat esimakua siitä millainen ihminen on kyseessä. Nyt pääsee vain käytännössä toteuttamaan niitä asioita, pakollisiksi leikkauksiksi naamioituna. 

Vierailija
55/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka puhuu totta.

Lainarahlla eletty jo 15 vuotta.

Ja sosialistit sen kun kitisee. 

Nyt laitetaan tämä maa kuntoon ja loiset kuriin.

Kunnon talousliberaalia oikeistopolitiikkaa kiitos.

Tuntuu hyvältä näin nettoveronmaksajana

Vierailija
56/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikken kyseisestä henkilöstä tai puolueestaan pidäkään, niin kyllä tuossa silti perää on. Keskimääräinen elintaso on ihmisillä noussut huimasti ja se on vaan pidemmän päälle kestämätöntä. Loppujen lopuksi perustarpeet täyttyy kuitenkin aika yksinkertaisilla asioilla, mutta nykyisin keskustellaan jopa siitä, kuuluuko kaikille esimerkiksi jonkinlaisena oikeutena vuosittainen ulkomaanmatka. Mitä kaikkea hyvää elämään pitäisi sisältyä? Lausunnossa on varmaan puhuttu tukien varassa elävistä, mutta asian voi laajentaa kyllä yleisemminkin ihmisten ajateltavaksi. 

Ja elintaso on noussut nimenomaan velkarahalla. Kotitalouksien velkamäärä on kolminkertaistunut reilussa kolmessa vuosikymmenessä. Ihmiset ostaa ja elää yhä enemmän "förskottina". Suuri osa asioista ostetaan osamaksulla, joka kerryttää olemassa olevaa kotitalouksien velkaa. Elintason nousu on eräänlainen velalla luotu illuusio. Ennen ei ostettu velaksi muuta kuin asunto.

Vierailija
57/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamselli on kuin Susanna Koski 2.0

Kuka näitä kylmiä oikeistoeukkoja tuonne äänestää :D

Vierailija
58/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purran kommentti on kuvottava. Suomessa kaikkein vähävaraisimmat eivät todellakaan elä yli varojensa jatkuvasti uutta ostaen ja liian hyvään tottuneena. Kenestä Purra siis oikein puhui? Itsestäänkö ja muista hyvin toimeentulevista? 

Vierailija
59/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä! Kun nyt Purra otti tämän kyseisen asian esille ja vihjaa, että "olemme eläneet, kuin siat pellossa ja tuttuneet liian hyvään elintasoon". Jos ymmärrän oikein sen, mitä hän lausunnoillaan tarkoittaa. Sitten niihin "säästötalkoisiin" ja vyökiristykseen pitää osallistua myös kansanedustajien ja hallituksessa olevien ministereiden. Eli heidänkin palkkoja täytyy lähteä roimasti ja reippaasti alentamaan. Ihan solidarisuudesta, sekä kohtuuden ja tasa-arvon nimissä.

Vierailija
60/265 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikken kyseisestä henkilöstä tai puolueestaan pidäkään, niin kyllä tuossa silti perää on. Keskimääräinen elintaso on ihmisillä noussut huimasti ja se on vaan pidemmän päälle kestämätöntä. Loppujen lopuksi perustarpeet täyttyy kuitenkin aika yksinkertaisilla asioilla, mutta nykyisin keskustellaan jopa siitä, kuuluuko kaikille esimerkiksi jonkinlaisena oikeutena vuosittainen ulkomaanmatka. Mitä kaikkea hyvää elämään pitäisi sisältyä? Lausunnossa on varmaan puhuttu tukien varassa elävistä, mutta asian voi laajentaa kyllä yleisemminkin ihmisten ajateltavaksi. 

Niinpä, on tämä aika monimutkainen asia. On jotenkin jännä, että Suomi on ilmeisesti pullollaan todella köyhiä ihmisiä, mutta juuri tässä käyn tyhjentämässä kirpparipöydän, mistä hyväkuntoiset vaatteet eivät mene kaupaksi 0,50-2 e hinnalla. Ilmeisesti ne köyhät eivät sitten asu täällä, jos oikeasti hyödyllinen ja käyttökelpoinen tavara ei mene kaupaksi pilkkahintaan, keräilytavarat kyllä menevät. Tämä maassa, jossa vähävaraiset ovat niin vähävaraisia, ettei ole varaa tehdä jouluruokaa (juureksia, jauhoja, sokeria...) vaan heille lahjoitetaan rahaa tätä varten. 

Toinen asia on sitten se, että elinympäristömme pelastamiseksi meidän on pakko laskea elintasoa, mutta käytännössä tätä ei edes yritetä vaan ihmisellä on heti ongelma, jos tällä ei ole varaa vaikka matkustaa lentämällä.

Sitten taas toisaalta ihmetyttää suomalaisten sisuttomuus muuttaa yhteiskunnan rakenteita. Pidetään ihan normaalina, että kouluttautuneen, työssäkäyvän ihmisen tuloilla voi ostaa vain kaikkein välttämättömimmän. Jos tästä yhtään nurisee, käsketään vain mennä keräämään sieniä. Tuntuu, että meitä suomalaisia sahataan linssiin aika tavalla, esim. S- ja K-ryhmän toimesta?

Monimutkaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän