Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selviäisitkö muutaman kuukauden ilman internetiä ja puhelinta?

Vierailija
16.12.2023 |

Niin ettei netti ollenkaan toimisi missään?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettelisin ja vastaanottaisin kirjeitä. Kävisin useammin kirjaston lukusalissa.

Kirjasto tuskin olisi auki kun netti ei toimi eikä henkilökunta saa palkkaa.

Palkanlaskennat eivät toimi netin kautta. Niissä on ihan omat ohjelmistot ja olleet jo vuosia ennen netin tuloakin. Sullekin toivon valoja päähän.

Palkanlaskentaohjelmistot ovat mitä suuremmissa määrin riippuvaisia nettiyhteydestä. Ne palkanmaksutiedot kun menevät pankkiin juurikin nettiyhteyttä käyttäen ja usein nämä ovat palveluja, joissa on erikseen palvelin (joko yrityksen itse hostaama tai pilvipalvelu) ja tietokoneella se varsinainen ohjelmisto. Tietokoneen ja palvelimen välille tarvitaan nettiyhteys.

Vierailija
62/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettelisin ja vastaanottaisin kirjeitä. Kävisin useammin kirjaston lukusalissa.

Palkanlaskennat eivät toimi netin kautta. Niissä on ihan omat ohjelmistot ja olleet jo vuosia ennen netin tuloakin. Sullekin toivon valoja päähän.

Palkanlaskentaohjelmistotvovat mitä suuremmissa määrin riippuvaisia nettiyhteydestä. Ne palkanmaksitiedot kun menevät pankkiin juurikin nettiyhteyttä käyttäen ja usein nämä ovat palveluja, joissa on erikseen palvelin (joko yrityksen itse hostaama tai pilvipalvelu) ja tietokoneella se varsinainen ohjelmisto. Tietokoneen ja palvelimen välille tarvitaan nettiyhteys.

Kerropa sitten, miten tuo tiedonsiirto onnistui helkkarin hyvin jo kymmeniä vuosia ennen internetin julkaisemista? Nyt on sulla mennyt hutut ja vellit pahasti sekaisin päässäsi. Tietoliikenneyhteydet ovat täysi eri asia kuin internet. Internet on tullut täydentämään jo olemassa olleita tietoliikenneyhteyksiä, ymmärrätkö tuota ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskentaohjelmistot ovat mitä suuremmissa määrin riippuvaisia nettiyhteydestä. Ne palkanmaksutiedot kun menevät pankkiin juurikin nettiyhteyttä käyttäen ja usein nämä ovat palveluja, joissa on erikseen palvelin (joko yrityksen itse hostaama tai pilvipalvelu) ja tietokoneella se varsinainen ohjelmisto. Tietokoneen ja palvelimen välille tarvitaan nettiyhteys.

Suomessa yliopistot alkoivat käyttää inernetiä v 1988 ja kotiin sen on voinut hommata v 1993. Minä olen käyttänyt tietokonetta palkanlaskemistöissä jo v 1983. Mitenkäs sinä viisas kykenet tuon selvittämään? Kaikille palkansaajille on lisäksi tullut tilinauhat tietokonetulosteina 1980-luvullakin. Siinäpä sulle iltapuhteeksi mietittävää.

Vierailija
64/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIstä se palkanlaskenta saisi sen rahan palkanmaksuun? Hakisi kottikärryillä suomen rahapainosta ja jakaisi kirjekuorissa?

Onhan se onnistunut vuosikymmenet ennen kuin on edes haaveiltu netistä:) Olen muuten käyttänyt tietokoneella palkanmaksuhjelmia pari vuosikymmentä vuotta ennen internetin julkaisemista, pohdipas sitä huviksesi. Oletan, että ymmärtänet, ett

Itseasiassa internet on käytännössä sama kuin tietoliikenne. Jos internetin eli tietoliikenne kaatuu niin ei ole sitä tietoliikennettä. Kysy vaikka siltä työpaikan atk-henkilöltä.

Vierailija
65/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäsin koska minulla ei älypuhelita.Ei mitän some tiliä,En ole siellä missä kaikki ovat F.B instagram. En ilmaisten netti puhelujen ja viestien pässä.En maija,en oma kanta ja ihan oma valintani. Elän oikeaa elämää ja en suostu edes peruskänykäni puhua puhelin jonin joutavia tai vesti maailma en vastaa edes. Jos ihminen ei osaa soitaa ja sopia vain live tapaaminen.Se oli siinä.En halua elää some kuplassa.

Vierailija
66/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskentaohjelmistotvovat mitä suuremmissa määrin riippuvaisia nettiyhteydestä. Ne palkanmaksitiedot kun menevät pankkiin juurikin nettiyhteyttä käyttäen ja usein nämä ovat palveluja, joissa on erikseen palvelin (joko yrityksen itse hostaama tai pilvipalvelu) ja tietokoneella se varsinainen ohjelmisto. Tietokoneen ja palvelimen välille tarvitaan nettiyhteys.

Tämän siitä saa kun työelämässä hyörii jo eläkeiän ohittaneita jotka on päässeet virkaa yo-todistukella vuonna nakki ja kivi ja aikaa myöden ylennetty esim tietosuojapäälliköiksi. Näitä työelämän haavistoja on saotja tuhansia söhlimässä ja kukaan ei niitä oikaise kun vielä siinä päällä kaikentietävä buumeri asenne.

Vierailija
67/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman puhelinta kyllä. Ilman nettiä olen jo päivässä pahoissa vieroitusoireissa.