Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selviäisitkö muutaman kuukauden ilman internetiä ja puhelinta?

Vierailija
16.12.2023 |

Niin ettei netti ollenkaan toimisi missään?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviäsi, kun töitä pitää tehdä. 

Vierailija
2/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo. Mut jos sairastun, pitäs kuiten puhelimella soittaa pomolle jos en pääse töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen. Vähän se asioita tietysti hankaloittaisi mutta pärjättiinhän me ennenkin

Vierailija
4/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se oikein onnistu. Kaikki palvelut vaatii nykyään jommankumman tai molemmat 

Vierailija
5/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettelisin ja vastaanottaisin kirjeitä. Kävisin useammin kirjaston lukusalissa.

Vierailija
6/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä sairaalassa niin tästä näkökulmasta vähän kummallinen ajatus ettei laitteet toimisi 

Vierailija
7/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan selviäisi, kun hoidan lähes kaikki asiat netin kautta. En edes muista koska olen viimeksi käynyt ruokakaupassa, kun tilaat ruoat aina kotiinkuljetuksena. Ei jaksais taas lähteä ruokakauppaa, pankkiin tai matkatoimistoon hoitamaan asioita. Ja ihan kamalaa, kun ei voisi tehdä etätöitä enää. 

Vierailija
8/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitsisi olla töissä, niin mökillä ainakin kesäaikana hyvinkin. Ei siellä ole kenttää tai sähköjä muutenkaan ja ihan hyvin olen pidempiä mökkireissuja viihtynyt kirjat, kitara ja piirustustarvikkeet seurana. 

Vierailija
9/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tarvitsisi olla töissä, niin mökillä ainakin kesäaikana hyvinkin. Ei siellä ole kenttää tai sähköjä muutenkaan ja ihan hyvin olen pidempiä mökkireissuja viihtynyt kirjat, kitara ja piirustustarvikkeet seurana. 

Miten kulkisit mökille ja mitä söisit?

Vierailija
10/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettelisin ja vastaanottaisin kirjeitä. Kävisin useammin kirjaston lukusalissa.

Kirjasto tuskin olisi auki kun netti ei toimi eikä henkilökunta saa palkkaa.

Vierailija
11/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman puhelinta olen pärjännyt jo monta kuukautta (siis on mulla puhelin, mutta ei enää ketään kenelle soittaa tai kuka soittaisi minulle) ja varmasti pärjäisin ilman nettiäkin, koska jos se ei toimisi missään niin eipä sitä sitten olisi velvollisuutta hoitaa mitään asioitakaan. Ja esim tämän palstailun loppuminen ei tosiaan olisi mikään menetys.

Vierailija
12/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se oikein onnistu. Kaikki palvelut vaatii nykyään jommankumman tai molemmat 

Tämä lyhytnäköisyys ja pakkomielteisyys kaiken laittamisesta sähköisten palveluiden varaan on ollut kylmäävää ihan alusta asti.

Vierailija
13/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Soutuveneellä järvenselän yli kylälle ja siitä kyläkaupalta sapuskat ja vesipisteeltä vesi kanisterissa ihan kuten normaalisti muutenkin? Mökillä on kaasujääkaappi. Jos ajattelet, että korttimaksua ei voisi käyttää eli verkot olisivat totaalisen alhaalla, niin siinä tapauksessa joko etukäteen käteisellä varautumalla tai sitten pitäisi sopia kaupan pitäjän kanssa joku erillisjärjestely maksuaikataulusta ja kirjanpito ostoksista. 

Vierailija
14/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Telkkarista voisin kattoa uutiset tai lukea paperilehden. Ainoa, mikä tökkisi olisi whatsapp ja läheisiin yhteydenpito. Se olisi vaikeaa, muuten nämä palstailut on ihan turhaa ajanmenoa vaan. 

Vierailija
15/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei internetiä ja puhelinta tarvita vieläkään kulkemiseen ja syömiseen ruuanlaitosta puhumattakaan. Nyt valot päähäsi!

Vierailija
16/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen. Vähän se asioita tietysti hankaloittaisi mutta pärjättiinhän me ennenkin

Silloin ennen kaikki asiat hoidettiinkin ilman nettiä kun sitä ei ollut. Tänään se on mahdotonta, mikään ei toimi ilman nettiä.

Vierailija
17/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palvelut ovat netissä nykyään, kyllä se elämä vaikeaa olisi.

Vierailija
18/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Soutuveneellä järvenselän yli kylälle ja siitä kyläkaupalta sapuskat ja vesipisteeltä vesi kanisterissa ihan kuten normaalisti muutenkin? Mökillä on kaasujääkaappi. Jos ajattelet, että korttimaksua ei voisi käyttää eli verkot olisivat totaalisen alhaalla, niin siinä tapauksessa joko etukäteen käteisellä varautumalla tai sitten pitäisi sopia kaupan pitäjän kanssa joku erillisjärjestely maksuaikataulusta ja kirjanpito ostoksista. 

Onko kuukausiksi käteistä. Kun netti kaatuu siitä ei varoiteta etukäteen.

Vierailija
19/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto tuskin olisi auki kun netti ei toimi eikä henkilökunta saa palkkaa.

Palkanlaskennat eivät toimi netin kautta. Niissä on ihan omat ohjelmistot ja olleet jo vuosia ennen netin tuloakin. Sullekin toivon valoja päähän.

Vierailija
20/67 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ennen kaikki asiat hoidettiinkin ilman nettiä kun sitä ei ollut. Tänään se on mahdotonta, mikään ei toimi ilman nettiä.

No, jos sitä ei olisi, niin sitten laitettaisiin toimimaan. Pankkikonttoreihin jonottamaan vaan.