Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle suututtiin toden teolla kun ilmoitin etten aio ostaa joululahjoja :(

Vierailija
16.12.2023 |

Sukulaiset, perhe, ystävät kaikki olivat aivan hiilenä kun ilmoitin etten laita euroakaan lahjoihin tänän jouluna. Petän koko joukon ja lupaukset, vaikka en ole ikinä mihinkään joululahjarumbaan lupautunut. Antaa olla ja en jaksa vaivautua. Onko palstalla muita kaltaisiani ja mitä luulette teidän lähipiirin reagoivan jos tekisit samanlaisen ilmoituksen?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu ja älä välitä siitä että sinulle on suututtu. Minusta olisi hienoa että tuosta kaupallisesta joulusta voitaisiin alkaa luopumaan. 

Vierailija
2/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lahjo kuin lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noin isolle porukalle on pitänyt ennen lahjoja ostaa, niin onkin ihan viisasta siitä tavasta luopua. Mielestäni lahjat voi rajoittaa oman perheen sisälle, muille riittää hyvän jolun toivotukset.

Vierailija
4/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lahjo kuin lapsia.

Minä en lahjo niitäkään.

Vierailija
5/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Taidat liioitella. 

Vierailija
6/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos noin isolle porukalle on pitänyt ennen lahjoja ostaa, niin onkin ihan viisasta siitä tavasta luopua. Mielestäni lahjat voi rajoittaa oman perheen sisälle, muille riittää hyvän jolun toivotukset.

Parempi vain kun ei lahjo ketään.

Vierailija
7/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei suku tiedä, lahjonko vai en, joten aika outoa olisi, jos eno tulisi ikkunan taakse heristämään nyrkkiä, että nyt sieltä jouluostoksille.

Teillä on outoja sukuja, jos sepittelette koko ajan näille juttuja tekemisistänne.

Vierailija
8/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on fiksua, mutta kai ilmoitit ajoissa? Muita voi harmittaa jos ovat jo ostaneet sinulle kun teillä on ollut sellainen tapa. 

Vierailija
9/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua, olen töissä kaikki pyhät. Enkä osta lahjoja kenellekään mutta kummitytön lupasin viedä elokuviin ja hampurilaiselle - siinä se. Ei vois joulu vähempää kiinnostaa, onneksi kohta jo ohi.

Vierailija
10/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikuiset lahjo toisisaan. Lapsetkin on jo isoja. Perheissä puolisot ostavat ehkä toisilleen lahjat ja aikuisille lapsilleen. Suvussa ei enää tehdä lahjanvaihtoja.

Vierailija
11/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan jo vuosia ostettu lahjat vain oman perheen lapsille. Aikuisia ei lahjota. Ja sukulaisetkin ovat olleet tyytyväisiä, kun ovat päässeet irti joululahjarumbasta. Ostavat omille lapsilleen, mitä he tarvitsevat.

Eikö silloin ensimmäisenä joulunakin lahjat tuotu vain lapselle? Mielestä tämä perinne sopii hyvin joulun sanomaankin. 

Vierailija
12/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lahjat vain omalle lapselle ja kahdelle kummilapselle. Äidille ja anopille kukat. En odota lahjoja, varsinkaan mitään turhaa en haluaisi ostettavan. Ylikulutus inhottaa.

Vierailija
13/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 30 vuoteen laittanut eurookaan lahjoihin, mennen ihan riittävästi jo juhlaruokiin ja juomiin senkin tuntuen kun hinnat pilvissä.

Paljon helpompaa kun kaikki ostavat omat vermeensä eikä tarvi öky kulutusjuhlia juhlia. Jotkut eivät laita jouluun lainkaan rahaa että ihan tavallinen arki meininki mutta en ole ole itse vielä sellaiseen halunnut. 

Vierailija
14/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on fiksua, mutta kai ilmoitit ajoissa? Muita voi harmittaa jos ovat jo ostaneet sinulle kun teillä on ollut sellainen tapa. 

Nehän voi pitää sitten itsellä.

Vierailija
15/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ilmoitin etten osta joululahjoja ja osa oli ehtinyt ostamaan ja osa ei. Sanoin että en siltikään osallistu mihinkään, joten laittakoon lahjat kiertoon taikka hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
16/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt saman ratkaisun jo vuosia sitten. Vien toki syötävää yhteiseen pöytään, mutta muuten en osta kenellekään mitään. Tai no, kummilapselle kyllä, mutta hän ei edes kuulu sukuun. Kyllä siitä alkuun vähän loukkaannuttiin, mutta se oli sellainen kertamöksähtäminen eikä mitään perusteellista suuttumista.

Vierailija
17/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätkin on hiilenä? Ei kai!

Vierailija
18/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tietysti olis ehdottaa sitä ihmisille, ja sovittaisiin yhdessä kuinka perheessä/suvussa toimitaan, niin menee sopuisasti, mutta kukin tavallaan..

Vierailija
19/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään ilmoitin etten osta joululahjoja ja osa oli ehtinyt ostamaan ja osa ei. Sanoin että en siltikään osallistu mihinkään, joten laittakoon lahjat kiertoon taikka hyväntekeväisyyteen.

Ja sun mielestä oli fiksua jättää tämän ilmoituksen tekeminen viikkoon ennen joulua? Kuulostat idiootilta.

Vierailija
20/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut suvussa koskaan lahjapakkoa. Ei tarvitse erikseen ilmoitella ostanko vaiko en. Niinpä menee joulu, etten tee saati osta mitään ja sitten tulee joulu, kun päätän antaa lahjoja. 

Tänä jouluna kysyin mihin hyväntekeväisyyskohteeseen laitan lahjarahat ja sain hyviä ehdotuksia. Laitoin vain kuvakaappaukseen tiedoksi ja sain vastauksina kiitos.  Ensi jouluna saan päähäni jotakin muuta tai sitten en.

Olen kai onnekas sukuni kanssa, sillä he ovat älykkäitä ja kypsiä aikuisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän