Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle suututtiin toden teolla kun ilmoitin etten aio ostaa joululahjoja :(

Vierailija
16.12.2023 |

Sukulaiset, perhe, ystävät kaikki olivat aivan hiilenä kun ilmoitin etten laita euroakaan lahjoihin tänän jouluna. Petän koko joukon ja lupaukset, vaikka en ole ikinä mihinkään joululahjarumbaan lupautunut. Antaa olla ja en jaksa vaivautua. Onko palstalla muita kaltaisiani ja mitä luulette teidän lähipiirin reagoivan jos tekisit samanlaisen ilmoituksen?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksaisi ostaa lahjoja, enkä tarvitse niitä muilta. Valitettavasti lähipiiriin kuuluu ostohulluja, joilta tulee satavarmasti lahjat ja ikään kuin pakko itsekin lahjoa takaisinpäin. En tykkää kaupallisesta joulusta.  

Ilmoita hyvissä ajoin ettet aio ostaa mitään. Katsos kun mitään ei ole pakko tehdä.

Olen ilmoittanut, mutta osa on ilmoittanut takaisinpäin että aikovat silti ostaa minulle jotain. Vaikka miten sanoisin, etten halua yhtään mitään. Miten tuollaisten ihmisten kanssa voi toimia? 

Sanot kiitos ja lisäät, ettet enää osta lahjoja kenellekään. Todennäköisesti ensi vuonna tai sitä seuraavana eivät enää osta. Ainakin oma kokemus meni näin eli uskovat kyllä, kunhan pysyy kannassaan. 

Juu, pakko se vaan on. Vaikka ei meinaa olla sydäntä siihen. Arvostan hyviä käytöstapoja ja kohteliaisuutta, ja pidän vastalahjaa kohteliaisuuden eleenä. 

Vierailija
42/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on fiksua, mutta kai ilmoitit ajoissa? Muita voi harmittaa jos ovat jo ostaneet sinulle kun teillä on ollut sellainen tapa. 

Tänään ilmoitin etten osta joululahjoja ja osa oli ehtinyt ostamaan ja osa ei. Sanoin että en siltikään osallistu mihinkään, joten laittakoon lahjat kiertoon taikka hyväntekeväisyyteen.

Ja sun mielestä oli fiksua jättää tämän ilmoituksen tekeminen viikkoon ennen joulua? Kuulostat idiootilta.

Kannattaa pitää suu kiinni, kun et tiedä taustoja. Ei ollut mahdollisuutta ilmoittaa aikaisemmin ja sain juuri vakavan syöpädiagnoosin, joten joulu ja uusi vuosi menee sairaalassa. Ei voisi vähempää kiinnostaa lahjat. Aito kakara olet, kun alennut moiseen halpamaiseen haukkumiseen.

Ja sinulle suututtiin  kun kerroit tuon edellä mainitun perheellesi? Erikoinen  suku

-ohid

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/5

6/5

Vierailija
44/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aikuiset on pahempia jouluna kuin lapset koskaan,ahneus,itsekkyys ja omahyväisyys näkyy ihmisillä joulun alla. Lapsille niitä lahjoja ostetaan ei aikuislle.

Vierailija
45/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisten suomen kielen taito on alentunut hälyyttävälle tasolle, täälläkin useat puhuvat lahjojen oston sijasta lahjomisesta. Masentavaa, että ei enää edes yritetä käyttää kieltä korrektisti.

News flash - ne ovat kaksi täysin eri asiaa.

Lahjonnalla tarkoitetaan oikeudettoman edun lupaamista, tarjoamista, antamista tai palkitsemista sillä tarkoituksella, että lahjottava suosisi lahjuksen antajaa tai jotakuta muuta henkilöä.

Vierailija
46/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valtavasti kummilapsia. Ärsyttää kun heidän vanhempansa olettavat, että minä olen se joka tuo ne parhaimmat lahjat. Eivät ymmärrä puhetta kun sanon, että näitä lahjottavia on valtavasti oman perheen lisäksi.

Vierailija
47/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pakko se vaan on. Vaikka ei meinaa olla sydäntä siihen. Arvostan hyviä käytöstapoja ja kohteliaisuutta, ja pidän vastalahjaa kohteliaisuuden eleenä. 

Hyvät käytöstavat kunniaan, mutta on osattava myös kieltäytyä kohteliaasti ja asetettava rajat, joita muut kunnioittavat. Et koskaan pääse eroon kierteestä jos et osaa sanoa ei ja toimia toisin.

Vierailija
48/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valtavasti kummilapsia. Ärsyttää kun heidän vanhempansa olettavat, että minä olen se joka tuo ne parhaimmat lahjat. Eivät ymmärrä puhetta kun sanon, että näitä lahjottavia on valtavasti oman perheen lisäksi.

Jos ei viesti mene asiallisesti perille, niin itse tekisin niin että lopettaisin lahjojen oston kokonaan ja antaisin itsetekemäni lahjakortin kummilapsille, jossa lukisi että annan aikaa, hoivaa ja välittämistä - ei rahaa eikä tavaraa.

Vierailija
49/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilöitä, jotka eivät ole koskaan ostaneet lahjaa kellekään.

Nää on miehiä.

Vierailija
50/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voinut ilmoittaa lokakuussa? Sun syy.

Täh? Oletko ihan idiootti? Lokakuussa!? Ap ja muut ei joulua juhlivat voivat ilmoittaa asiasta jo kesäkuussa! -Ohis

Vierailija
51/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on miehiä.

Saavatko nää miehet lahjoja muilta?

Vierailija
52/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia sä olet suostunut niin monelle kummiksi? Tuskin sun kumniudesta niille lapsillekaan mitään iloa on, joten oli tyhmää sulta siihen ryhtyä.

Vierailija
53/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on miehiä.

Saavatko nää miehet lahjoja muilta?

Olen ostanut heille lahjoja jouluna ja syntymäpäivinä. Yksi on kummisetä, niin kummilapselle ei ole liiennyt edes joulukorttia, puhumattakaan kastelahjasta. Myös heidän lapsia olen lahjonut.

Ymmärrettävästi lopetin yksipuolisen lahjomisen.

Vierailija
54/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan ok ratkaisu. Aikuiset ostakoon itse omat tavaransa.

Itse ostan pienen lahjan kumppanille ja äidille, muille sukulaisille ja ystäville en enää osta. Ei riitä rahat kaikkeen.

Vierailija
55/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää lahjo kummilapsia jouluna. Syntymäpäivänä annan pienen rahalahjan jos kutsutaan kahville. Suosittelen sinulle tätä samaa toimintamallia.

Vierailija
56/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en lahjo kuin lapsia.

Lahjonta on rikos. Miehenä ja isänä suosin kovaa ja ahkeraa työtä lahjojen eteen.

Et sitten ole oppinut sanan lahja merkitystä!

Vierailija
57/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia sä olet suostunut niin monelle kummiksi? Tuskin sun kumniudesta niille lapsillekaan mitään iloa on, joten oli tyhmää sulta siihen ryhtyä.

Ihan riippumatta kummilasten määrästä, ei heille tarvitse ostaa mitään 100 € lahjoja. Sellaiset ostavat vanhemmat itse. 

-ohis

Vierailija
58/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en lahjo kuin lapsia.

Lahjonta on rikos. Miehenä ja isänä suosin kovaa ja ahkeraa työtä lahjojen eteen.

Et sitten ole oppinut sanan lahja merkitystä!

Et sitten ole oppinut miten välttää kasvattamasta pilalle hemmotellut lapset! Minun lapset eivät ole pilalle hemmoteltuja.

Vierailija
59/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miten tuosta voi suuttua? Sehän nyt on ihan jokaisen oma asia haluaako antaa lahjoja vai ei! Ylipäätään on oma asia mihin rahansa käyttää.

Vierailija
60/64 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen oikeasti tarvitsee joululahjoja? Jouluhan on lasten juhla.