Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulla liikunta/kulttuurietua käyttämättä?

Vierailija
16.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20065143

Voi kun sitä voisi hyödyntää lahjoihin toisille, mutta on henkilökohtainen.

Tai liikunta/ulkoiluvälineiden ostoon...

Osa meistä suomalaisista asuu kaukana uimahalleista ja leffateattereista. Eikä kylätalon kuntosaliin tarvita mitään smartumia. 

Uudet metsäsukset, maastopyörä ja metsästysvarusteet olisi kyllä tarpeellisia.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa eli kaikki jää käyttämättä. Itseä kiinnostavat tapahtumat ja kansalaisopiston kurssit menevät aina päällekkäin työvuorojen kanssa. Ei voi mitään.

Voi kunpa sen voisi käyttää ruokaan tai vaatteisiin. Tai edes kunnollisiin työkenkiin.

siriina
82/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikuttaa, että jää käyttämättä niin ostan festarilippuja ja myyn ne eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen voi olla alastomuutta ja sosiaalisia tilanteita karttava. Ylipainoinen jota ei kiinnosta ohjattu liikunta, salit, hieroja tai kylpylät. Kaikkia ei kiinnosta keikat tai festarit. Kyllä pitäisi huomioida laajemmin ihmisten erilaisuus jotta kenellekään ei jäisi käyttämättä vaihtoehtojen puutteen vuoksi.

Vierailija
84/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä loppuu kesken eli ei jää käyttämättä. Smartumit menee yleensä kuntoiluun ja tapahtumalippuihin.

Vierailija
85/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä käy edes kesällä ap missään? Jäkität vaan siellä pilttuussasi? Oma duunini on keskellä Helsinkiä ja suurimmat käyttöpaikat Helsingin ulkopuoella, esim. Ruka. 

Kaikkien edut ei todellakaan sisällä Rukaa. Mulla on määräaikainen työ, joten kesällä etu ei ole voimassa. 

Vierailija
86/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi hyvin ottaa vaikka irtioton arjesta joku viikonloppu ja ajaa se 150km,otat edullisen motellihuoneen ja käyt leffassa ja kylpylässä. Vaikka se olisi ensi vuonnakin 150km. Jos siis vaikka on kaveria jonka kanssa lähteä viikonlopuksi? 

Kävimme me kerran puolison kanssa hotellissa ja kylpylässä 500 km päässä. Mutta ei niitä hotelliöitä smartumilla saanut maksettua vaan ainoastaan oman kylpylälipun. Aika paljon smartumia jäi jäljelle. 

Kävin kerran kylpylässä ja yritin maksaa e-passilla, mutta siellä maksaminen olisi onnistunut vain sovelluksella jota minulla ei ole. Maksoin siis rahalla. Kannattaa siis ottaa etukäteen selvää käykö maksaminen pelkällä puhelinnumerolla vai tarvitaanko sovellus. Ennen saimme fyysisiä liikunta/kulttuuriseteleitä, mutta nykyään kaikki pakotetaan nettiin ja puhelimen orjiksi. Jos et omista älypuhelinta, et saa etuakaan.

Vierailija
87/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää käyttämättä. Ensimmäistä kertaa on tällainen etu työnantajalta.

T. 50+

Vierailija
88/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen voi olla alastomuutta ja sosiaalisia tilanteita karttava. Ylipainoinen jota ei kiinnosta ohjattu liikunta, salit, hieroja tai kylpylät. Kaikkia ei kiinnosta keikat tai festarit. Kyllä pitäisi huomioida laajemmin ihmisten erilaisuus jotta kenellekään ei jäisi käyttämättä vaihtoehtojen puutteen vuoksi.

No kyllä tuossa kulttuurissa on vaikka mitä vaihtoehtoja, mihin käyttää. Porukka ei käy näköjään kodin ulkopuolella.

Vierailija
89/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä neuvotaan että kannattaa ostaa lahjakortti, leffalippuja tai museokortti jota joku muukin voi hyödyntää. Miten tuo käytännössä toimii? Luulisi että tälläiset porsaanreiät olisi tukittu kun aina korostetaan että etu on henkilökohtainen.

Lahjakortteihin tai leffalippuihin ei tule yksilöityjä henkilötietoja, joten niitä käyttäessä ei voi enää tarkistaa että alkuperäinen edun saaja käyttää niitä. Museokortissa taas maksu menee kulttuuriedusta, mutta sen jälkeen on ostajan ja Museokortin välinen asia, kenen kortille maksettu jakso menee. Fyysistä Museokorttia käytettäessä ei ainakaan aiemmin ole tarkistettu henkilöllisyyttä, joten ihminen voi myös täysin vapaasti käyttää jonkun muun saman sukupuolen edustajan korttia.

Finnkinosta ei saa epassilla leffalippuja ilman hen

On olemassa .yös muita elokuvateattereita kuin finnkino.

Vierailija
90/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen saa vai onko tämä taas joku etu josta ei kaikille kerrota? Itse olen työssäkäyvä ihminen ja kuulun liittoonkin, mutta en mä ole kuullutkaan tuollaisesta vaan ainoat edut on ne liiton tarjoamat ja ne ei nyt ihan häävejä ole. Etenkään kun ei ole autoa jota tankata teboililla..

Vinkkaa työnantajalle onko saatavilla Liikunta- tai kulttuuriseteleitä. 

Vierailija
91/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä noita, koska en tarvitse. En urheile, enkä viitsi lähteä kotoa mihinkään.

Vierailija
92/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen saa vai onko tämä taas joku etu josta ei kaikille kerrota? Itse olen työssäkäyvä ihminen ja kuulun liittoonkin, mutta en mä ole kuullutkaan tuollaisesta vaan ainoat edut on ne liiton tarjoamat ja ne ei nyt ihan häävejä ole. Etenkään kun ei ole autoa jota tankata teboililla..

Kyllä työnantaja ilmoittaa, jos tuollainen etu on käytettävissä. Kaikki eivät sitä tarjoa.

Vierailija
93/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koen edun käyttämisen hankalaksi ja kuitenkin meillä puolet pitää maksaa itse.  esim. neljästä lipusta vain yhteen saa käyttää kulttuurietua "

Miksi tämän täytyy olla niin hankalaa sen lisäksi ettei kiinnostavia käyttöpaikkoja muutenkaan meinaa löytää. Joko työnantajana annat edun tai et anna. Turha säätäminen pois.

Vierailija
94/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylän ainoa hieroja ei ota vastaan smartumia. Kai sitä vois lähteä ajamaan naapurikuntiinkin noiden perässä mutta mitä järkeä siinäkään oikeasti, rahaa menee siihen bensaan sitten. 

Leffateatteri 250km päässä. Oopperat sun muut Helsingissä, vain 1000km. Teatteri ei kiinnosta enkä tiedä käykö naapurikunnan kesäteatteriin smartum, tuskin. 

Kaikki 400€ jää käyttämättä, tänäkin vuonna. 

Vierailija
95/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylän ainoa hieroja ei ota vastaan smartumia. Kai sitä vois lähteä ajamaan naapurikuntiinkin noiden perässä mutta mitä järkeä siinäkään oikeasti, rahaa menee siihen bensaan sitten. 

Leffateatteri 250km päässä. Oopperat sun muut Helsingissä, vain 1000km. Teatteri ei kiinnosta enkä tiedä käykö naapurikunnan kesäteatteriin smartum, tuskin. 

Kaikki 400€ jää käyttämättä, tänäkin vuonna. 

Miksi kaikki hierojat eivät ota vastaan smartumia? Se kuitekin tuo paljon uusia asiakkaita.

Vierailija
96/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri kiinnostaa ja käyn esim konserteissa paljon. Ainut vaan että usein juuri sillä hetkellä kun tulee idea konsertista, haluan ostaa saman tien liput enkä miettiä että missä on joku lippu.fi myyntipaikka ja työpuhelin pitäisi vielä olla mukana. Kulttuurietu olisi ajat sitten käytetty loppuun jos sitä voisi käyttää netissä lippu.fi, mutta käytännön syistä liput tulee ostettua netistä. Usein ne voivat olla lähes loppuunmyydyn konsertin viimeisiä paikkoja jotka ostan vaikkapa perjantai-iltana klo 23.45 enkä voi odottaa seuraavaan päivään että raahaudun jonnekin paikanpäälle myyntipisteeseen. Itseasiassa ihmettelen tosi paljon sitä miten hankalaa edun käyttäminen on vielä vuonna 2023, kun nykyään melkei joka asian voi tehdä netissä.

Jaa, itse ostin juuri liput tiketistä netistä ja maksoin e-passilla....

1. Tapahtumaliput.

Lippuja festareille, ko

Valitettavasti tiketti on paljon suppeampi myyntipaikka ja meidän paikkakunnalla on tosi vähän tapahtumia siellä. Olen tutustunut näihin vaihtoehtoihin ja esim r kioskissa ei ole pystynyt valitsemaan tiettyjä paikkoja ja asioiminen on ollut hankalaa. Ehkä vain huono tuuri. Mutta itselläni juuri tuo että lippu.fi ei voi ostaa suoraan lippuja on syy miksi etu jää käyttämättä. 

Vierailija
97/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla tuppaa jäämään joka vuosi käyttämättä, mutta hän hankkii aina jonkun nettijumppakurssin. Meitä ei kiinnosta elokuvat, museot eikä pakohuoneet, joten on vaikea löytää järkevämpää käyttöä.

Minulla ei valitettavasti enää ole tuota etua, jos olisi niin käyttäisin sen juoksijana vaikkapa kynnystestiin ja vaellus- tai mtb-kursseihin.

Vierailija
98/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää käyttämättä, koska emme saa tuollaisia etuja. Ainoastaan joulukuussa saamme muutaman satasen lisärahaa.

Vierailija
99/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kuusi kertaa teatterissa ja kerran elokuvissa. Käytin koko ePassi edun 200€. 

Vierailija
100/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä, niin multa jäi vuosikausia aina nuo käyttämättä. Yritin netistä joskus etsiä, missä niitä voisi käyttää, mutta ei kyllä paljon ollut mitään, en enää muista. Harmi. Olikohan se että eri setelit kävi eri paikkoihin. Hukkaan meni mulla, omalla pikkupaikkakunnalla kun ei ollut ensimmäistäkään  kelvollista yritystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi