Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulla liikunta/kulttuurietua käyttämättä?

Vierailija
16.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20065143

Voi kun sitä voisi hyödyntää lahjoihin toisille, mutta on henkilökohtainen.

Tai liikunta/ulkoiluvälineiden ostoon...

Osa meistä suomalaisista asuu kaukana uimahalleista ja leffateattereista. Eikä kylätalon kuntosaliin tarvita mitään smartumia. 

Uudet metsäsukset, maastopyörä ja metsästysvarusteet olisi kyllä tarpeellisia.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualta kuin Finnkinosta saa ihan perinteisiä paperisia sarjalippuja joihin ei ole laitettu nimeä. 

Et saa ostettua epassilla muuten kuin Finnkinosta. 

Vierailija
62/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualta kuin Finnkinosta saa ihan perinteisiä paperisia sarjalippuja joihin ei ole laitettu nimeä. 

Ei ole toista teatteria lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnkinon tarjonta on yli 16 v täyttä paskaa. Ei tarvitse leffalippuja. Täällä on surkea teatteri ja pari museota, jossa halpa lipunhinta, jos kerran 10 vuodessa on katsottava näytttely. Kumpa nuo krinotekoiset passit ym.saisi suoraan palkkaan! 

Vierailija
64/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap ikinä käy edes teatterissa, keikoilla, festareilla?

Teatteriliputkin on nykyään helposti jo 50-100 €. 

Olen käynyt katsomassa kylätalolla lasten joulunäytelmää ja elokuvailtojakin olemme siellä järjestäneet. 

Keikat, festarit tuollaiset isot tapahtumat eivät ole makuuni, aiheuttavat ahdistusta. 

Mutta ostan niitä hierontalippuja ja jätän menemättä. Kiitos, se oli minulle sopiva ehdotus.

Ap 

Vierailija
65/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnkinon tarjonta on yli 16 v täyttä paskaa. Ei tarvitse leffalippuja. Täällä on surkea teatteri ja pari museota, jossa halpa lipunhinta, jos kerran 10 vuodessa on katsottava näytttely. Kumpa nuo krinotekoiset passit ym.saisi suoraan palkkaan! 

Ostin lippuja sieltä mutta en ole käytänyt kun ei löydy yhtään kiinnostavaa elokuvaa. Antaa olla.

Vierailija
66/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä käy edes kesällä ap missään? Jäkität vaan siellä pilttuussasi? Oma duunini on keskellä Helsinkiä ja suurimmat käyttöpaikat Helsingin ulkopuoella, esim. Ruka. 

Vierailija
67/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivalivali.

Jättäkää asentamatta koko sovellus, niin lakkaa vaivaamasta. Omalla kylällä mahdollisuuksia on vähemmän, mutta lomareissuilla käytiin koko perhe kaksi kertaa pakohuoneessa. Lisäksi olen käynyt hierojalla. Lenkkarit on pitänyt itse ostaa, mutta en koe tätä ongelmaksi.

Vierailija
68/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisen saa vai onko tämä taas joku etu josta ei kaikille kerrota? Itse olen työssäkäyvä ihminen ja kuulun liittoonkin, mutta en mä ole kuullutkaan tuollaisesta vaan ainoat edut on ne liiton tarjoamat ja ne ei nyt ihan häävejä ole. Etenkään kun ei ole autoa jota tankata teboililla..

Vierailija
69/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki menee liikuntaan.

Vierailija
70/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi valittaa, kun ilmaiseksi saa, mutta...

Kaupunki tarjoaa vain omistamiensa laitosten etuja. Käytännössä siis teatteria, museota ja uimahallia. Kuka haluaa käydä monta kertaa vuodessa samassa museossa? Tai katsomassa sitä samaa suosikkinäytelmää, jota esitettiin jo viime vuonna.  Jäljelle jää uimahalli. 

Vierailija
71/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri kiinnostaa ja käyn esim konserteissa paljon. Ainut vaan että usein juuri sillä hetkellä kun tulee idea konsertista, haluan ostaa saman tien liput enkä miettiä että missä on joku lippu.fi myyntipaikka ja työpuhelin pitäisi vielä olla mukana. Kulttuurietu olisi ajat sitten käytetty loppuun jos sitä voisi käyttää netissä lippu.fi, mutta käytännön syistä liput tulee ostettua netistä. Usein ne voivat olla lähes loppuunmyydyn konsertin viimeisiä paikkoja jotka ostan vaikkapa perjantai-iltana klo 23.45 enkä voi odottaa seuraavaan päivään että raahaudun jonnekin paikanpäälle myyntipisteeseen. Itseasiassa ihmettelen tosi paljon sitä miten hankalaa edun käyttäminen on vielä vuonna 2023, kun nykyään melkei joka asian voi tehdä netissä.

Vierailija
72/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä etua ole pakko ottaa käyttöön. Meillä on pelkkä liikuntaetu, jota voi hakea 2 kertaa vuodessa. En aio koskaan ottaa käyttöön.

Vierailija
73/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu voisi käydä esimerkiksi apteekkiin. Voisin ostaa sieltä kosmetiikkaa iholle ja vaikka uuden verenpainemittarin. Moni järkevä ostos on kielletty mutta hömppään saa tuhlata. Miksi?

Kun etua tarjotaan laajalle ryhmälle niin käyttöpaikkoja pitäisi olla niin paljon että jokainen löytää edes jotakin sopivaa itselle. En ole koskaan  tehnyt moniakaan niitä asioita mitä tässä ketjussa on ehdotettu. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Vierailija
74/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä käy edes kesällä ap missään? Jäkität vaan siellä pilttuussasi? Oma duunini on keskellä Helsinkiä ja suurimmat käyttöpaikat Helsingin ulkopuoella, esim. Ruka. 

Olen jo täällä kertonutkin. Käyn kyllä kalareissuilla Norjassa tai Ruotsissa joka kesä, metsästän, kelkkailen ja hiihdän. Aika paljon tulee viikonloppuisin ja lomilla oltua pitkin poikin luonnossa. 

Ap

Vierailija
75/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen saa vai onko tämä taas joku etu josta ei kaikille kerrota? Itse olen työssäkäyvä ihminen ja kuulun liittoonkin, mutta en mä ole kuullutkaan tuollaisesta vaan ainoat edut on ne liiton tarjoamat ja ne ei nyt ihan häävejä ole. Etenkään kun ei ole autoa jota tankata teboililla..

Kyllä siitä kerrotaan, jos työpaikallasi on käytössä Smartuma/Epassi. Läheskään kaikilla ei ole, ja niissäkin missä on ei kaikissa tarjota maksimisummaa.

Oma kollegani oli aiemmin isossa firmassa, missä oli maksimi liikunta- ja kulttuurietu ja täysin kattavat työterveyspalvelut, ja nyt valittaa kun pieni yritys ei pysty tarjoamaan samaa.

Vierailija
76/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on lähinnä hyväpalkkaisille tarjottava kohtalaisen kokoinen veroporsaanreikä. Toki pienempipalkkaisillekin sitä vähemmän jaetaan.

Vierailija
77/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työpaikka tarjoaa liikuntaetua 400€/vuosi eikä oma vastuuta. Juuri maksoin ensi vuonna alkavan koiran harrastuskurssin. 

Vierailija
78/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää, jo yli 10v jäänyt käyttämättä

Vierailija
79/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla tuo etu on vapaaehtoinen ja siitä maksetaan pieni omavastuu. Mulla ei jää käyttämättä, eikä työkavereillakaan.

Vierailija
80/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri kiinnostaa ja käyn esim konserteissa paljon. Ainut vaan että usein juuri sillä hetkellä kun tulee idea konsertista, haluan ostaa saman tien liput enkä miettiä että missä on joku lippu.fi myyntipaikka ja työpuhelin pitäisi vielä olla mukana. Kulttuurietu olisi ajat sitten käytetty loppuun jos sitä voisi käyttää netissä lippu.fi, mutta käytännön syistä liput tulee ostettua netistä. Usein ne voivat olla lähes loppuunmyydyn konsertin viimeisiä paikkoja jotka ostan vaikkapa perjantai-iltana klo 23.45 enkä voi odottaa seuraavaan päivään että raahaudun jonnekin paikanpäälle myyntipisteeseen. Itseasiassa ihmettelen tosi paljon sitä miten hankalaa edun käyttäminen on vielä vuonna 2023, kun nykyään melkei joka asian voi tehdä netissä.

Jaa, itse ostin juuri liput tiketistä netistä ja maksoin e-passilla....

1. Tapahtumaliput.

Lippuja festareille, konsertteihin, urheilutapahtumiin, stand-up iltoihin, teatteriin tai oikeastaan mihin vain saa ostettua Epassin kulttuurieduilla joko suoraan palveluntarjoajalta tai yleisimmin lippuvälittäjien kautta.

Tiketti.fi -verkkokaupassa voit ostaa lipun tapahtumiin Epassi-maksutavalla suoraan verkkokaupassa.

Netticket.fi ja Liveto -verkkokaupoissa voit ostaa lipun tapahtumiin Epassi-maksutavalla suoraan verkkokaupassa.

Ticketmaster tarjoaa mahdollisuuden varata tapahtumalipun verkossa ja lunastaa lippu Ticketmasterin toimipisteistä Epassi-maksutavalla.

Lippu.fi:n toimipisteissä (esim. R-kioskit) voi ostaa tapahtumalipun Epassi-maksutavalla. Lippujen ennakkovaraus onnistuu puhelimitse Lippu.fi myyntipalvelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän