Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulla liikunta/kulttuurietua käyttämättä?

Vierailija
16.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20065143

Voi kun sitä voisi hyödyntää lahjoihin toisille, mutta on henkilökohtainen.

Tai liikunta/ulkoiluvälineiden ostoon...

Osa meistä suomalaisista asuu kaukana uimahalleista ja leffateattereista. Eikä kylätalon kuntosaliin tarvita mitään smartumia. 

Uudet metsäsukset, maastopyörä ja metsästysvarusteet olisi kyllä tarpeellisia.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi hyvin ottaa vaikka irtioton arjesta joku viikonloppu ja ajaa se 150km,otat edullisen motellihuoneen ja käyt leffassa ja kylpylässä. Vaikka se olisi ensi vuonnakin 150km. Jos siis vaikka on kaveria jonka kanssa lähteä viikonlopuksi? 

Vierailija
22/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta museokortti ensi vuodeksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä hyödyntää lahjoihin. Vaatii kikkailua, mutta ostamalla esim. lahjakortin tämä ilmeisesti onnistuu jossain palveluissa. Olisiko esim. Tiketti tai leffateatteri sellainen, en muista.

Juuri toisaalla haukuin lahjakortteja huijaukseksi, mitä ne ovatkin, mutta nyt voit huijata verottajaa lahjakortilla. Win-win-lose.

Itselläni jää 400e hyödyntämättä. En käytä liikuntapalveluita, koska nautin ulkoliikunnasta. Jos sitä saisi liikuntavälineisiin ja esim. lenkkitossuihin, niin käyttäisin. Kulttuuripalvelut ja museot on täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella surkeita, ja ne voikin ravata läpi silloin, kun on joku avoimien ovien päivä. Nykymusiikkikin on niin huonoa, että festarit ei houkuta - sitä keksii ajalleen parempaa käyttöä, esim. musisointi. Sama vaivaa elokuvia, ja kaikki hyvät tulee kuitenkin parin vuoden viiveellä jonnekin Areenaan.

Sanoisin, että tämäkin etuseteli on turha veroetu hyväosaisille, ja rapautta

Nimenomaan. Nämä setelifirmat ottavat takuulla osansa välistä. Eikö vaan voisi antaa palkankorotuksen työntekijöille, kun "euroseteli" käy kaikissa liikkeissä. Toinen asia mitä en ymmärrä aikuisten yhteiskunnassa on se, että miksi meitä pitää ohjailla käyttämään rahojamme johonkin mihin emme niitä halua käyttää muuten? Olemmeko jotain lapsia?

Vierailija
24/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi mahdollista tänä vuonna ekan kerran käyttää tuo raha myös hyvinvointiin ja kävin hammaslääkärissä sillä. Sinne meni koko potti mutta tulipahan oikeasti hyötykäyttöön😃

Vierailija
25/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen etu se sellainen on? En ole ikinä ennen kuullutkaan.

Mene töihin.

Vierailija
26/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi hyvin ottaa vaikka irtioton arjesta joku viikonloppu ja ajaa se 150km,otat edullisen motellihuoneen ja käyt leffassa ja kylpylässä. Vaikka se olisi ensi vuonnakin 150km. Jos siis vaikka on kaveria jonka kanssa lähteä viikonlopuksi? 

Ylipainoisena minua ainakaan ei innosta hierojat tai kylpylät, jos rehellisesti sanotaan. Hirveä vaiva muutenkin, ehkä kesälomalla jaksaisin, mutta en vähillä vapailla. Ei ole autoa myöskään.

Vierailija
27/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä saa maksettua myös kansalaisopistojen kursseja, sellaisia järjestetään pienemmilläkin kylillä.

Vierailija
28/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa minäkin kattavasti kulttuuriseteleitä. Mä saan vain ihan vähän niitä töistä ja kulttuurin suurkuluttaja oon. Mä kulutin jo kuukauden sisään omat kulttuurisetelini.

Mä oon teille vähän kateellinen. 50 euron edestä itse vain sain k-seteleitä.

M30

Vierailija
29/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä hyödyntää lahjoihin. Vaatii kikkailua, mutta ostamalla esim. lahjakortin tämä ilmeisesti onnistuu jossain palveluissa. Olisiko esim. Tiketti tai leffateatteri sellainen, en muista.

Juuri toisaalla haukuin lahjakortteja huijaukseksi, mitä ne ovatkin, mutta nyt voit huijata verottajaa lahjakortilla. Win-win-lose.

Itselläni jää 400e hyödyntämättä. En käytä liikuntapalveluita, koska nautin ulkoliikunnasta. Jos sitä saisi liikuntavälineisiin ja esim. lenkkitossuihin, niin käyttäisin. Kulttuuripalvelut ja museot on täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella surkeita, ja ne voikin ravata läpi silloin, kun on joku avoimien ovien päivä. Nykymusiikkikin on niin huonoa, että festarit ei houkuta - sitä keksii ajalleen parempaa käyttöä, esim. musisointi. Sama vaivaa elokuvia, ja kaikki hyvät tulee kuitenkin parin vuoden viiveellä jonnekin Areenaan.

Sanoisin, että tämäkin etuseteli on turha veroetu hyväosaisille, ja rapautta

Nää kikkailijat rikkoo lakia mutta kikkaile ihan rauhassa, onneksi en tunne sinua. Halveksin kyllä.

Vierailija
30/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme me kerran puolison kanssa hotellissa ja kylpylässä 500 km päässä. Mutta ei niitä hotelliöitä smartumilla saanut maksettua vaan ainoastaan oman kylpylälipun. Aika paljon smartumia jäi jäljelle. 

Vierailija
31/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voi ostaa myös lahjaksi, jos ei itse halua käyttää.

Vierailija
32/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan jää! Just ostin taas vuodeksi museokortin ja Yogaian, loput meni elokuvalippuihin.

Vierailija
33/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nää kikkailijat rikkoo lakia mutta kikkaile ihan rauhassa, onneksi en tunne sinua. Halveksin kyllä."

Halveksi rauhassa. Jos olisit lukenut viesin, olisit tajunnut, etten käytä näitä seteleitä.

Korjasin vain ap:n virhekäsityksen. Lisäksi agendani on saatta tämä todella yleinen veronkiertomuoto mahdollisimman laajalti yleiseen tietoisuuteen, jotta verottaja lopettaisi koko tällaisten haitallisten henkilökuntaetujen bisneksen.

Vierailija
34/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vuosittain yksityisellä hammaslääkärillä. Se olisi ainoa mihin voisin käyttää jos saisi. Olen väsynyt nelikymppinen, minua ei kiinnosta pakohuone, vesijetit ja muu höpönhöpö. 

Vierailija
35/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinpa minäkin kattavasti kulttuuriseteleitä. Mä saan vain ihan vähän niitä töistä ja kulttuurin suurkuluttaja oon. Mä kulutin jo kuukauden sisään omat kulttuurisetelini.

Mä oon teille vähän kateellinen. 50 euron edestä itse vain sain k-seteleitä.

M30

Me saadaan 100e/vuosi. Osa jättää etunsa käyttämättä, joten ei sitten haluta antaa enempää meille jotka sitä käytetään. Minulla jää tänä vuonna muutama euro jäljelle, kun niitä ei saa oikein mihinkään käytettyä järkevästi. Suurin osa meni jo alkuvuodesta museokorttiin.

Vierailija
36/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neuvotaan että kannattaa ostaa lahjakortti, leffalippuja tai museokortti jota joku muukin voi hyödyntää. Miten tuo käytännössä toimii? Luulisi että tälläiset porsaanreiät olisi tukittu kun aina korostetaan että etu on henkilökohtainen.

Vierailija
37/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan sitä sitten käydä vaikka koko kesän aukioloajan joka päivä tuossa läheisessä kotiseutumuseossa tuijottamassa kirnua, rukkia ja vanhaa puuvenettä? 

Parolan panssarimuseo kyllä kiinnostaa, mutta tuskinpa tulee matkustettua Hämeenlinnaan asti. 

Ap 

Vierailija
38/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä, miten voi jäädä! Sillä saa vaikka mitä, laidasta laitaan ja jos vaikka jäljellä 20e, niin sillä voi maksaa vaikka osan teatterilipusta tai salikortista jne.. Miten ihmiset heittävät rahaa hukkaan vai ovatko niin rikkaita tai sitten niin juntteja, ettei liikunta/kulttuuri mitenkään kuulu heidän arkeen tai edes juhlaan..? Tätä ihmettelen aina kuin joku "ei keksi käyttöä".

Vierailija
39/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt käyttämättä. Saimme vuoden alussa Epassille 200 euroa, ja käytin sen mm. museokorttiin, keikkalippuihin, elokuviin ja keilaukseen. Olisin helposti keksinyt enemmänkin käyttökohteita.

Vierailija
40/116 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä tosiaan ole MITÄÄN mielenkiintoa mihinkään toisten tuottaman palvelun käyttöön?? Minusta nämä on hyvä keino tukea myös sellaisia yrittäjiä, joita ei muuten tulisi käytettyä just esim nuo tuollaiset elämysfirmat. Ja sille joka valitti lahjakorttikikkailusta niin mitäpä väliä sillä loppupeleissä on kuka sen käyttää, se yritys saa sen rahan eli palkan työstään joka tapauksessa oli se käyttäjä sitten smartumin omistaja tai oma lapsi. Ja museokortin ehdottajalle, niin se toimii ehkä pk seudulla asuville, meille muualla asuville se on turha koska museoita on ehkä 1 per iso kaupunki ja välttämättä ei tule niin paljoa eri kaupungeissa matkustettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän