Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö ihmistyypiin, jolle aina kaikki on tuotu tarjottimella?

Vierailija
16.12.2023 |

On hemmoteltu lapsena, aina saanut kaiken periksi ja yleensä vauraasta kodista. Mitään todellisia vastoinkäymisiä ei ole koskaan ollut ja hemmotellusta on kasvanut ilkeä kiusaaja. Aikuisena iskä hoitaa prinsessalleen työpaikan (kyllä, useimmiten naispuolisia nämä) ja prinsessa ei ole koskaan lähettänyt yhtään hakemusta mihinkään koska iskä. Tai sitten työpaikat on muuten suhteilla hommattu. Miten nämä kiusaajat ovatkin melkein kaikki näitä iskän prinsessoja?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää Sofia Vikmanit, Susanna Kosket ja Laura Rädyt.

Politiikka ei kyllä myöskään ole mikään kiva leikkikenttä. Ei itsestäni olisi tuollaiseen julkiseen ryöpytykseen. Olisiko sinusta?

No ei taatusti ole helppoa ja eikö tuo Räty ole lääkäri. Ei taida lääkikseen päästä iskän avulla😉 Jotenkin huvittavaa tällaiset kateelliset.

Vierailija
22/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään. Aina kun ihmiset alkaa avautua niin taustalta löytyy ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä hyvin tämän ihmistyypin, joka on rahasta ja omaisuudesta (ja ulkonäöstä) kateellinen.

Ei sillä väliä, minkälaisia vastoinkäymisiä toisella on, sillä näille raha tekee ihmisestä kadehdittavan. Ja näitä ihmisiä on paljon!

Jep, muistan Thaimaan Tsunamin jälkeen miten oli vahingoniloisia ihmisiä, kun onnettomuuteen joutuneet oli varakkaita ihmisiä, joilla oli ollut vara matkustaa tuonne.

Vierailija
24/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä hyvin tämän ihmistyypin, joka on rahasta ja omaisuudesta (ja ulkonäöstä) kateellinen.

Ei sillä väliä, minkälaisia vastoinkäymisiä toisella on, sillä näille raha tekee ihmisestä kadehdittavan. Ja näitä ihmisiä on paljon!

Tällä palstalla ainakin on paljon. Ja kun ne ajatukset ilmoille kirjoittaa huomaa miksi kyseinen henkilö ei itse pysty menestymään. 

Vierailija
25/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, muistan Thaimaan Tsunamin jälkeen miten oli vahingoniloisia ihmisiä, kun onnettomuuteen joutuneet oli varakkaita ihmisiä, joilla oli ollut vara matkustaa tuonne.

Hirveää! Itse olen nähnyt miten kateus vihertää naaman ja on kyllä kamala näky.

Vierailija
26/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Politiikka ei kyllä myöskään ole mikään kiva leikkikenttä. Ei itsestäni olisi tuollaiseen julkiseen ryöpytykseen. Olisiko sinusta?

No ei taatusti ole helppoa ja eikö tuo Räty ole lääkäri. Ei taida lääkikseen päästä iskän avulla😉 Jotenkin huvittavaa tällaiset kateelliset.

Osa näkee vain senhetkisen maineen ja meriitit, eikä ymmärrä, miten paljon ihan omaa työtä ja panostusta siinä taustalla on. Mielellään vaihdetaisiin osia tajuamatta, kuinka paljon sen aseman eteen on tehty töitä. Näitä todellisia nepo babyja on oikeasti aika vähän maailmassa, toki muutamia löytyy. 

Vierailija
27/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ap:n kuvailema tyyppi. Kaikki on aina mennyt hyvin ja työpaikkanikin olen saanut suhteilla. Mutta en ole ikinä kenellekään ilkeä! (Jos nyt unohdetaan ne kaksi tapausta päiväkodissa, anteeksi Sanni ja Antti.)

Vierailija
28/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat kateellisia sellaisille, jotka ovat opiskelleet paljon.

Vierailija
29/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että joku voisi ajatella minusta noin, koska ulospäin elämäni on varmaan näyttänyt tuollaiselta. Tosin en ole ollut töissä isäni firmassa ja työpaikat on hankittu pääsääntöisesti itse.

Minulla on ollut aikalailla turvattu lapsuus. Olen saanut toivoa mitä haluan, ja yleensä saanut sen. Olen saanut harrastaa mitä haluan, Olen pärjännyt hyvin koulussa ja saanut kotoa tukea ja kannustusta vanhemmilta jne.

Silti elämäni ei ole ollut niin ruusuista kuin jotkut ehkä kuvittelee. Olen kokenut asioita mitä useimmat ei koe koko elämänsä aikana ja olen kokenut menetyksiä melko nuorena 

Vierailija
30/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatpa katkeralta. 

Tiedän kaltaisesi, joka oli myrkyllisen kateellinen eräälle mielestään "prinsessalle". Ei tiennyt mitään muuta kuin ulospäin näkyvät asiat tämän "prinsessan" elämästä, eli ei juuri mitään. 

Kyllä ne ulospäin näkyvät merkit tavallisesti kertovat siitä vaaleanpunaisesta minä-minä-mulle-mulle kuplasta. Mitäs järkyttävää tälle"prinsessalle" on nyt sitten päässyt tapahtumaan? Katkesiko vasemman pikkuvarpaan kynnen kärki, vai oliko oikean jalan? Ne ovat niin kovin suhteellisia, ne kovat koettelemukset 😁, ja mitä tulee kateuteen tai katkeruuteen, niin nämä kaikkein kermapeppuisimmat ovat yleensä ensimmäisinä ahnehtimassa ja kärkkymässä itselleen mitä tahansa hyötyjä -vaikka toisen kustannuksella-, ettei vaan jäisi vahingossakaan mistään ilman ja paitsi, vaikkei mitään edes tarvitsisi.

Tunnen joo, muutaman tällaisen. Kun tavallisesti tavattaessa ihmiset tervehtivät, niin näiden aloitus on:"Voisinko saada?, Minä haluaisin. Auttaistiko? Antaisitko?" Vastaukseni on jo ennenkuin lopettavat lauseensa:"En. Et saa. Teepä itse." Olenkin harkinnut alkavani yrittäjäksi ja perustavani palveluportaalin nimeltä Niistä nenä ja Pyyhi pylly, joka koostuu erikseen hinnoitelluista pikkupalveluksista. Voi ostaa edullisesti myös kk-paketin hintaan 1500,-. Tiedän heti muutaman, jokavtämän ostaisi, siksi ajatus onkin jopa erittäin relevantti.

-eri-

Vierailija
31/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy it-alalla tuollaisia. Jokainen on taidoillaan paikkansa ansainnut. Pomojen joukossa voi edetä kavereiden avulla, mutta silti pitää osata myydä ja johtaa, koska kilpailijoillakin osataan.

Vierailija
32/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, mutta en yhtään naispuolista, kaikki (nyt jo) aikuisia miehiä.

Vierailija
33/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa koulussa ne pari kiusaajaa ainakin olivat sellaisista ongelmaisista elämäm  kallu perheistä. Oireilivat sitten olemalla mulkkuja minulle ja muutamalle muulle. 

Tuo, että monet hyvät työpaikat saadaan suhteilla on kyllä totta. Sanonta "friends in high places" pätee. Esim. IT-alalla se, että tunnet oikean ihmisen joka suosittelee sinua voi olla ratkaiseva tekijä uran alulle saamiseen. Tai että ylipäätään pääsee siitä rivihenkilön hommasta niihin paremmin maksaviin. 

Vierailija
34/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmennuskurssille pääsee. Eikä Räty kauaa lääkärinä viihtynyt. Pääsei Helsingin terveyskeskuksen johtoon, mutta oli siinäkin aika huono. Taisi saada potkut?

Vierailija
35/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä ne ulospäin näkyvät merkit tavallisesti kertovat siitä vaaleanpunaisesta minä-minä-mulle-mulle kuplasta. Mitäs järkyttävää tälle"prinsessalle" on nyt sitten päässyt tapahtumaan?"

En ole se jolta kysyt, mutta omasta puolestani voin vastata, että molempien biologisten vanhempien menettäminen alle kouluikäisenä. Toisesta en tosin muista mitään, eikä meillä ollut varsinaista vanhemman ja lapsen välistä suhdetta. Lisäksi esimerkiksi siskon menettäminen nuorena ja oma vaikea ero. Mutta eihän nämä varmaan arvostelijoiden mielestä ole mitään siihen verrattuna, että sain lapsena synttäreitä ja jouluisin lahjaksi vaaleanpunaisen barbietalon ja hienoja legosettejä sekä sain luvan käydä ratsastustunneilla.

Vierailija
36/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tuollaista, mutta kyllä paljonkin ihmisiä, jotka eivät pysty samaistumaan toisen asemaan ennen kuin ovat itse kokeneet saman.

Eli myötätunto on ollut paperinohutta siinä kohden, kun muilla on ollut vaikeuksia (menetyksiä, työttömyyttä, sairauksia), mutta siinä hetkessä, kun ko. henkilö kokee saman, pitäisi yhtäkkiä kaikkien muiden pysähtyä näkemään ja kokemaan hänen Suuri Kurjuutensa.

Usein näillä ihmisillä on myös vaikeuksia tinnistaa ne asiat elämässään, jotka ovat tehneet heistä lähtökohtaisesti etuoikeutetun.

Joitain elämä opettaa, jotkut kulkevat laput silmillä hautaan.

Vierailija
37/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmennuskurssille pääsee. Eikä Räty kauaa lääkärinä viihtynyt. Pääsei Helsingin terveyskeskuksen johtoon, mutta oli siinäkin aika huono. Taisi saada potkut?

Ja sinäkin varmaan olisit lääkäri jos isi olisi maksanut valmennuksen. Just.

Vierailija
38/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoittainen "menestyneet eivät koe vastoinkäymisiä ja ovat saaneet kaiken tekemättä mitään" -ketju. 

Joku opiskelee lääkäriksi > "wööö, sulle on aina annettu kaikki hopeavadilla! Kukaan sun läheisistä ei ole voinut sairastua tai kuolla tapaturmaisesti! Elämäsi rakkauskin tuli omatoimisesti ovelta hakemaan!"

Tiedätkö ihmistyypin, jonka mielestä omat vastoinkäymiset ovat "parempia", merkittävämpiä kuin muiden. Se marttyyrityyppi jonka koko olemus perustuu siihen, että oma elämä on mennyt päin persettä pelkästään hänestä riippumattomien asioiden takia. 

Vierailija
39/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä ne ulospäin näkyvät merkit tavallisesti kertovat siitä vaaleanpunaisesta minä-minä-mulle-mulle kuplasta. Mitäs järkyttävää tälle"prinsessalle" on nyt sitten päässyt tapahtumaan?"

En ole se jolta kysyt, mutta omasta puolestani voin vastata, että molempien biologisten vanhempien menettäminen alle kouluikäisenä. Toisesta en tosin muista mitään, eikä meillä ollut varsinaista vanhemman ja lapsen välistä suhdetta. Lisäksi esimerkiksi siskon menettäminen nuorena ja oma vaikea ero. Mutta eihän nämä varmaan arvostelijoiden mielestä ole mitään siihen verrattuna, että sain lapsena synttäreitä ja jouluisin lahjaksi vaaleanpunaisen barbietalon ja hienoja legosettejä sekä sain luvan käydä ratsastustunneilla.

Miksi ihmeessä identifioidut aloituksen kaltaiseen ihmiseen kun olet uåihan päinvastainen ihmistyyppi? Mikä vaivaa ihmistä joka ottaa itseensä aloituksesta joka ei millään mittapuilla voi koskea häntä?

Vierailija
40/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne enkä usko tuollaisia olevankaan. Kaikilla jotain vastoinkäymisiä aina on.