Oletko ollut joskus ruokajonossa
Kommentit (28)
Olen.
Nöyryyttävää oli.
T: tuntematon
Olen. Ruoanjakaja oli vihainen mies ja joku lihava keski-ikäinen nainen tuli luokseni ulkona näyttämään, että hän sentään sai kakun :p
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Nöyryyttävää oli.
T: tuntematon
Toivoitko ettei tutut näe? Pitikö jonottaa kauan? Usein näen jonottajia jotka jää keskustelemaan pihalle, eivät kiirehdi pois.
Olen ollut silloin kun olin työtön 15 vuotta sitten. Kyseisessä paikassa jono oli sisällä, joten ihan mukavaa siinä oli olla ja oli kiva saada ilmaista ruokaa. Joskus sai herkkujakin kuten päiväysvanhoja sipsejä. Ne tuotteet, esim lihasäilykkeet ja maitojauheen, joita en itse käyttänyt, annoin äidilleni. Kyseisessä vapaa kirkon jakopaikassa oli myös vaaterekki josta sai ottaa vaatteita. Minulla on edelleen käytössä sieltä otettu neule. Jos jotain negatiivista täytyy keksiä, niin kun kyseessä oli kirkon ruokajako niin siellä aina myös rukoiltiin, vaikka itse en rukoukseen osallistunut joten ei se sinänsä mitään haitannut.
En. Mutta menen usein hurstin ohi ja katson järkyttyneenä sitä jonoa
Koulussa viimeksi, yli 30 vuotta sitten.
En vielä mutta ensi vuonna tulen olemaan. Kiitos petteri, joku kokkari tämänkin tulee joskus "huomaamaan".
En. Enkä usko että ihan äkkiä tulee tarvetta. Ja jos tuleekin, niin sitä ennen teen kaikkeni että kaivan ruokarahaa vaikka mistä.
Opiskeluaikanani yliopistolla olin jonossa kun jaettiin EU-ruoka-apu kasseja opiskelijoille, osana ylioppilaskunnan masinoimaa mielenilmausta, jolla vastustettiin hallituksen kaavailemia opintososiaalisten etuuksiin kohdistuvia leikkauksia.
Työpaikan lounasravintolassa ollaan aina jonossa odottamassa omaa vuoroa. Kohtullisen nopeaa jono kulkee eteenpäin.
Olen, alunperin jotenkin noloa, mutta sittemmin ilahduin kun sai kalliita ruokia tarpeeseen, nykyään jakelu on sen verran kaukana ettei kannata bussilippua ostaa sen takia. Käyn iltasella ostaa punalaputettuja tuotteita lähikaupasta.
Käyn säännöllisesti. Olen etätöissä niin leipäjono tuo virkistävän tauon päivään.
Suomessa näkee maailman pisimmät ruokajonot jotka rehellisyyden nimissä olisi hyvä uutisoida ulkomaille, kun valheellisesti Suomea mainostetaan maailman onnellisimpana kansana. Päivittäin saamme silti lukea uutisia miten pääministerinkin suulla myönnetään Suomella menevän huonosti.
Olen käynyt useasti. Tuntuu kivalta saada ilmaista ruokaa. Ei hävetä. Nykyään tosin kassit ovat sisällöltään niin huonoja ettei enää ole niin kivaa.
Naamioiduin huolellisesti ettei kukaan tunnistaisi. Hankin tekoparran ja peruukin.
Kerran olin, sain kovia vanhoja pullia, oli viimeinenkin kerta, ei vaivan arvoista.
etelä-pohjanmaa
Monesti. Intissä maastoruokailussa tehtiin aina ruokajono.
Ei se mitään muuta jonottamista kummallisemmalta tuntunut.