Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hirveä sählääjä. Vertaistukea?

Vierailija
15.12.2023 |

Minulla sähläys ilmenee monellakin eri tapaa. Olen tietysti klassisella tavalla kömpelö: pudottelen tavaroita, rikon vetoketjut, kompastelen ja olen hidas käsistäni. Mutta vielä enemmän itseäni ja kaikkia muita ottaa päähän toisenlainen sählääminen.

Minulle hahmottaminen on vaikeaa. En osaa esim. lukea karttoja ja reittejä, ymmärrän huonosti ohjeita (niin sanallisia kuin kuvallisia), en osaa soveltaa ja yleensä jotain asiaa tehdessäni en tajua, missä järjestyksessä olisi viisainta hoitaa askareet. Esim. kylpyhuonetta siivotessa saatan hoksata vasta liian myöhään, että saunan lasiovea ei kannatta pestä ennen suihkutilan seiniä.

Onko muilla samanlaista? Olen autismin kirjoilla mikä vähän selittää tätä urpoilua, mutta ei kyllä lohduta tippaakaan. Työelämässä on hankalaa ja kiusallista kun olen tällainen perässä vedättävä sählä. Harmittaa kun minulla on kuitenkin korkea työmoraali ja ahkeruudesta olen kehujakin saanut, mutta tietenkin hirveän moni ihminen ei oikeasti jaksa vääntää asioita rautalangasta. Yritän kyllä aina parhaani enkä tahallani ole näin tyhmä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme