Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatimaton "unelmaelämäni" - haluaako kukaan muu samaa?

Vierailija
15.12.2023 |

Asuisin semiuudessa yksiössä, joko samassa kuin nytkin tai sitten olisin muuttanut sellaiseen jossa on sauna. Parveke olisi kiva, muttei pakollinen.

Tekisin 6-tuntista työpäivää, realistinen kuukausipalkkani voisi olla esim. 1300€. Eläisin ison osan vuodesta suht vaatimattomasti, mutta tekisin pari lyhyttä kaupunkilomaa Eurooppaan per vuosi, ja kenties yhden all-inclusive loman jonnekin lämpimään. Tai vähän enemmän säästämällä voisin tehdä esim. viikon elämysloman Lappiin.

Niin kotini kuin vaatekaappinikin olisivat "valmiita". Omistaisin kaikki padat ja kattilat sun muut kodin perusvarusteet joita saattaisin ikinä tarvita, eikä minulla olisi myöskään yhtään ylimääräistä nurkissa pyörimässä. Vaatepuolella minulla olisi yhdet hyvät talvikengät, yhdet hyvät lenkkikengät, yhdet hyvät juhlakengät jne., sekä muutama eri säähän/tilanteeseen soveltuva vaatekerta. Ei muuta.

Harrastaisin samoja asioita kuin nytkin - eli pääasiassa kaikenlaista kotona puuhailtavaa. Videopelejä, lukemista, dokumenttien, elokuvien ja sarjojen katselua, lenkkeilyä (ulkosalla tai leppoisasti kotona juoksumatolla), "sisustamista". Olisin sisustanut itselleni täydellisen pikku kotipesän, johon vuosien saatossa vain lisäisin ja lisäisin muistoja kuin velho taikaesineitä.

Haluaisin lisäksi juhlistaa vuoden juhlia ISOSTI. Haluaisin laittaa joulua, Halloweenia, ym. todella överisti, ja aloittaa koristelun "ärsyttävästi" jo 1-2 kuukautta ennen. Myöskin montaa pienempää kalenterijuhlaa varten haluaisin itse kokata juhla-aterian. Mutta koska sekään ei tietenkään riitä, haluaisin kehitellä jonkin oman "juhlan" joka kuukaudelle, jota voisin sitten juhlistaa ylhäisessä yksinäisyydessäni.

Olisin sinkku, lapseton ja lemmikitön. Unelmassani voisin ihan yhtä hyvin olla niin 35- kuin 65-vuotiaskin.

Mielipiteitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
22/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa , kun on unelmia 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista mulla, haluaisin lemmikin lisäksi tuohon. Kissan tai koiran. Harrastaisin talviuintia kuten nytkin. Vaatimatona mutta autoksi haluaisin jonkin laadukkaamman. Tykkään ajella (turhia ajoja toki.)

Vierailija
24/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivista tuossa on se, että tuo on helppo toteuttaa. Minä taas rakastan matkustelua yli kaiken ja saisin helposti menemään siihen kymmeniä tuhansia vuodessa. 

Minäkin voisin tykätä enemmästäkin matkustelusta, mutta minulla ei ole mahdollisuuksia niin rahakkaaseen ammattiin, että sillä kustannettaisiin tuollaisia. Plus, joillain julkkiksilla olisi kuitenkin vielä paremmat ökylomat. :P Olen lisäksi hermoheikko introvertti, joten joutuisin maksamaan vielä extraa siitä, että jossain maailman toisella puolella kaikki varmasti menee niin kuin minä haluan.

Ap

Saatko Tommi jotain näistä sun v!ttuilu viesteistä? Vihaat yli kaiken sairaita ja köyhiä,sinkkuja,lapsettomia,yksinhuoltajia. Tämä selvä. Estot pysyy visusti päällä.

Kuka ***** Tommi??? Nyt ne lääkkeet.

Ap

Vierailija
25/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eläisin kaksiossa, kuten nytkin, mutta saisi olla erillinen vaatehuone ja lasitettu parveke. Ja oma sauna olisi kiva. Jos olisin terve, tekisin 4-tuntista työpäivää. Nyt olen työkyvytön. En tarvitse rikkauksia, vaan haluaisin täyttää elämäni ihanilla ihmisillä, jotka välittävät minusta ja joista minä välitän. Nyt olen melko yksinäinen ja ikävien ihmisten ympäröimä. 

Vierailija
26/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän tollasta elämää, saunallinen kaksio, velaton, netto tulot n. 1500€. Yksin hissukseen, kenkiä ja vaatteita olen kerännyt Fidasta, Uffista netistä. Olisi voinnut paremmin mennä työelämä, viimeisinä 20 vuotena olen ollut vain noin 10v työssä.

Ensi syksynä eläkkeelle kokonaan ja tulot jää tohon 1500€ nettona. Pelkään putkiremontin tuloa, se tekee helposti 400 € vastiketta lisää, muutan ehkä karkuun ennen sitä.

Sullahan on kuitenkin ihan ok eläke jos rikkonaisesta työurasta huolimatta saat nettona 1500 e. Minun pienituloinen äitini saa eläkettä bruttona vain reilu tonnin, vaikka on ollut äitiyslomia laskematta töissä koko elämänsä.

Vierailija
27/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko vaatimaton on minunkin unelmani, mutta erilainen kuin sinulla. Haaveilen pienestä mökistä jossain rauhaisassa paikassa, mutta suht lähellä kaupunkia. Siellä minulla olisi pieni paja, jossa tekisin taidetta ja käsitöitä. Perustaisin käsityöalan yrityksen ja nettikaupan. Minulla olisi muutamia lemmikkejä, esim. kaneja, ehkä kanoja. Kasvattaisin yrttejä pienessä kasvihuoneessa. Olisin onnellinen.

Minä olenkin jo tehnyt näin. Kaikki muut on, mutten aio perustaakaan mitä yritystä tai nettikauppaa. Yrttitarha toki on ja kanoja sekä kukko. Työpaja on 40 neliötä, kaupunki on 12 km päässä tai niitä on kaksikin eri suuntiin vaan. Kolme kissaakin on. Mukavaa tämmöinen elämä on, voisi ihan sanoa onnelliseksikin. 

Vierailija
28/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo sama, paitsi ei mitään matkoja, ei edes kotimaassa joka vuosi, ehkä kerran 3.-4. vuodessa teen kotimasssa reissun. Nykyään tuo tiuha matkustelu on standardi, mutta ennen ei ollut. En koskaan tottunut siihen  että olisi varaa matkustella. Olen täysin tyytyväinen elämääni näin. 

Olisi hyvin varaa matkustella mutten matkustele. Matkustelu on rasittavaa. Työelämässä vielä jouduin matkustelemaan ja paljon. Nyt ei kiinnosta pätkääkään. Ihmisiä liikaa joka paikassa, liikennettä liikaa, palvelut huonot lentoasemilla - saa tehdä kaiken itse. Ehei, kotiseudulla on parasta oloa nykyään. Aamulla kukko kiekuu ja koirat haukkuvat, aurinko nousee. Nautin elämästä kotonani. 

Vierailija
29/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko vaatimaton on minunkin unelmani, mutta erilainen kuin sinulla. Haaveilen pienestä mökistä jossain rauhaisassa paikassa, mutta suht lähellä kaupunkia. Siellä minulla olisi pieni paja, jossa tekisin taidetta ja käsitöitä. Perustaisin käsityöalan yrityksen ja nettikaupan. Minulla olisi muutamia lemmikkejä, esim. kaneja, ehkä kanoja. Kasvattaisin yrttejä pienessä kasvihuoneessa. Olisin onnellinen.

Minä olenkin jo tehnyt näin. Kaikki muut on, mutten aio perustaakaan mitä yritystä tai nettikauppaa. Yrttitarha toki on ja kanoja sekä kukko. Työpaja on 40 neliötä, kaupunki on 12 km päässä tai niitä on kaksikin eri suuntiin vaan. Kolme kissaakin on. Mukavaa tämmöinen elämä on, voisi ihan sanoa onnelliseksikin. 

Huvittaa alapeukutus. Ikäänkuin et hyväksyisi miten elän. Pitäiskö elää yksiössä ja istua sängyn reunalla odotellen kuolemaa? Näin eläkkeellä ollessa, täh? 

Vierailija
30/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten unelmaelämään liittyy toi 1300/kk, pitäishän sitä rahaa olla niin ettei tarvitsis töissä käydä? 

Itsellä olis vuokra-asunnot meren rannalla varmaan stadissa, jossain maalla myös ja eräällä Kreikan saarella, missä sitten puuhastelisin eläimiä auttamassa. Pari autoa ja skootteri. Matkustelisin. Mitään irtainta en hankkis, vaatteet päällä riittää. 

Vierailija
31/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten unelmaelämään liittyy toi 1300/kk, pitäishän sitä rahaa olla niin ettei tarvitsis töissä käydä? 

Itsellä olis vuokra-asunnot meren rannalla varmaan stadissa, jossain maalla myös ja eräällä Kreikan saarella, missä sitten puuhastelisin eläimiä auttamassa. Pari autoa ja skootteri. Matkustelisin. Mitään irtainta en hankkis, vaatteet päällä riittää. 

Niin ja puolison kanssa elelisin, vähän vuosia vois ottaa iästä pois... lisäks se että ei tarvitsis ikinä kokata itse. 

Vierailija
32/32 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii jos asut tarpeeksi hyvällä paikalla ja kulkeminen onnistuu kävellen ja pyörällä. Autoon tai julkiseen ei noin ole varaa ja asumisen täytyy olla edullista. Jonkun pikkupaikan keskusta? Juhliminen ja matkustelu onnistuu kyllä edullisestikin, jos on luovuutta.