Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää työttömyys työhaastattelussa?

Vierailija
14.12.2023 |

Työnsaanti tyssää siihen kun haastattelussa kysytään mikäs tämä neljän vuoden työttömyysjakso on että se aina kiinnostaa.

Mt ongelmat. Tuota en osaa kaunistella. Laittakaa tähän vinkkejä mitä olisin voinut tehdä tuon neljä vuotta jota ei tarvitse paperein tai muutoin todistaa ja olisi kauniimpaa kuin masennus tai muu vastaava.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin työnantaja ja haluaisin palkata töihin uuden työntekijän niin ihan ehdoton asia olisi, että henkilö itse hakee siihen työhön eikä niin, että joku ulkopuolinen ottaa yhteyttä. 

Mitä horiset

Mietipä sitä. 

Vierailija
62/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hullun papereilla kotona.

Miksi pitäisi kaunistella?

Olet outo tyyppi. 90% työttömistä olisi onnellinen jos voisivat välttyä työnteolta millä selityksellä ja keinolla tahansa saadakseen olla kotona sosiaaliturvan varassa ryyppäämässä ja sinä kitiset vaikka sinulla on mitä parhain valttikortti jolla välttää työntekeminen. HULLUNPAPERIT! Moni olisi onnellinen sellaisista, mutta heillä ei ole varaa niitä itselleen hakea,eli käydä noutamassa.

Sepä. 

Kuka palkkaisi hullun papereilla olevan 3 lapsen ylipainoisen 154 senttisen yksinhuoltaja naisen ikinä koskaan minnekkään.  Ei vaikka lapset olisivat jo lentäneet pesästä sillä silloin hän olisi jo noin 42-50 vuotias vanha rupu jonka tieto taito on 20- 30 vuotta vanhaa perimätietoa mummolta. 

Joku 154 cm epätoivoinen lyhyt ukko varmaan palkkaa erittäin mielellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hullun papereilla kotona.

Miksi pitäisi kaunistella?

Olet outo tyyppi. 90% työttömistä olisi onnellinen jos voisivat välttyä työnteolta millä selityksellä ja keinolla tahansa saadakseen olla kotona sosiaaliturvan varassa ryyppäämässä ja sinä kitiset vaikka sinulla on mitä parhain valttikortti jolla välttää työntekeminen. HULLUNPAPERIT! Moni olisi onnellinen sellaisista, mutta heillä ei ole varaa niitä itselleen hakea,eli käydä noutamassa.

Sepä. 

Kuka palkkaisi hullun papereilla olevan 3 lapsen ylipainoisen 154 senttisen yksinhuoltaja naisen ikinä koskaan minnekkään.  Ei vaikka lapset olisivat jo lentäneet pesästä sillä silloin hän olisi jo noin 42-50 vuotias vanha rupu jonka tieto taito on 20- 30 vuotta vanhaa perimätietoa mummolta. 

Vanha eltaantunut läsä yyhhoo jolla kuulat sekaisin,tosijaaaan  .heti palkkaisin! 

😜

Vierailija
64/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olit luostarissa uskoontulon johdosta 

Vierailija
65/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen. Itse sain töitä, tosin oli lyhyempi työttömyys ja syynä uniongelmat. Myös tutkinnon hankkiminen voi auttaa, harjoitteluissa varsinkin näytät sitten että pystyt hommiin.

Vierailija
66/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaunis nuori neito niin haastattelija jos on mies niin varmasti saat paikan 

Vierailija
67/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille näille jotka ilkkuvat niin kysyn oikeasti koska toisin kuin moni muu niin haluan oikeasti työllistyä. Mielelläni olisin terve.

Ap

Itse olen työnjohtana ollessani joutunut haastattelemaan ja valitsemaan uusia työntekijöitä ja oikeastaan ainakin minua kiinnosti pääsääntöisesti seuraavat asiat.

1. Aikaisemmat työkokemukset ja työsuhteiden kesto. Ei niin väliä miltä aloilta työt olivat, vaan lähinnä niiden kestoajat. Siitä näki hieman osviittaa henkilön työmotivaatiosta ym . Jos esim useita lyhyitä kuukauden kolmen kestoisia etc.

2. Henkilön työhalukkuus ja halu oppia uutta. Monasti uutta oppiva on innokkaampi ja paremmin motivoituvampi sekä näkee asioita uudella tavalla.

3. Positiivisuus. Se vaan luo heti fiiliksen, että henkilön kanssa olisi sekä itse, että muiden työntekijöiden kiva ja miellyttävä tehdä töitä.

No stress sen työttömyysjakson osalta jos on muuten speksit kohdillaan.

Ainakin omalla kohdallani valitsin mieluummin porukkaan sopivan, kuin ns paremmilla papereilla olevan ,sillä jos ihminen ei sovi muiden työntekijöiden kanssa samaan porukkaan on häntä turha palkata pilaamaan ilmapiiriä.

Vierailija
68/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kaunis nuori neito niin haastattelija jos on mies niin varmasti saat paikan 

Entä jos haastattelija mies on h o m o

Vierailija
69/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittelyjen sijaan, ehkä olisi kannattanut tehdä töitä.

Vierailija
70/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille näille jotka ilkkuvat niin kysyn oikeasti koska toisin kuin moni muu niin haluan oikeasti työllistyä. Mielelläni olisin terve.

Ap

Itse olen työnjohtana ollessani joutunut haastattelemaan ja valitsemaan uusia työntekijöitä ja oikeastaan ainakin minua kiinnosti pääsääntöisesti seuraavat asiat.

1. Aikaisemmat työkokemukset ja työsuhteiden kesto. Ei niin väliä miltä aloilta työt olivat, vaan lähinnä niiden kestoajat. Siitä näki hieman osviittaa henkilön työmotivaatiosta ym . Jos esim useita lyhyitä kuukauden kolmen kestoisia etc.

2. Henkilön työhalukkuus ja halu oppia uutta. Monasti uutta oppiva on innokkaampi ja paremmin motivoituvampi sekä näkee asioita uudella tavalla.

3. Positiivisuus. Se vaan luo heti fiiliksen, että henkilön kanssa olisi sekä itse, että muiden työntekijöiden kiva ja miellyttävä tehdä töitä.

Kohta 1) Täysin eri mieltä. Nykyaikana ei tarjota kuin määräaikaisuuksia. Vain omille kavereille ja sukulaisille tarjotaan vakituista työtä pl. pskaduunit.

2) Samaa mieltä

3) Osittain eri mieltä. Suomessa karsastetaan positiivisuutta ja liikaa innokkuutta. Sellaista ei monesti palkata

Ei sovellu työyhteisöön tarkoittaa, että työyhteisö koostuu stereotyyppisista heteroista ja joukkoon ei palkata homoseksuaalia, vaikka se ei näy ulospäin ollenkaan eikä henkilö tuo sitä esiin millään tavalla töissänsä. Tämä ei ole henkilön oma syy eikä kerro motivaation puutteesta vaan syrjinnästä.

Vierailija
71/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei halua, että täysin ulkopuolinen lähtee omin päin ilman lupaa hakemaan henkilölle töitä alalta, mikä ei sovi eikä kiinnosta henkilöä? Kertooko tämä laiskuudesta ja motivaation puutteesta kun haluaa valita itse alansa ja hakea itse töitä eikä niin, että joku muu kontrolloi ja määrää täysivaltaista, aikuista ihmistä?

Vierailija
72/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan vaikka presidenttikisaa. Jos henkilö itse ei ole hakenut presidentiksi, mutta joku muu ilmoittaa hänet presidenttikisaan ilman lupaa ja sopimatta ja keskustelematta asiasta henkilön kanssa niin kertooko tämä laiskuudesta? Jos henkilö haluaa mielummin itse olla vaikka roskakuski kuin tasavallan presidentti?

Vierailija
73/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei halua, että täysin ulkopuolinen lähtee omin päin ilman lupaa hakemaan henkilölle töitä alalta, mikä ei sovi eikä kiinnosta henkilöä? Kertooko tämä laiskuudesta ja motivaation puutteesta kun haluaa valita itse alansa ja hakea itse töitä eikä niin, että joku muu kontrolloi ja määrää täysivaltaista, aikuista ihmistä?

Kannattaisi selitellä vähemmän ja tehdä töitä enemmän. 

Ei ole noin vaikeaa.

Vierailija
74/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa edunvalvojissa nyt yht'äkkiä on?

Hullut tarvitsevat ohjausta niin työssä kuin vapaana kirmatessaan.

Vierailija
75/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa matkas onneksi koituis, vihaa katkeruutta et tuntis joutavaa..

Vierailija
76/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukia. Sanot että pakki sekosi, nyt kaikki ok. Voin sanoa ettei miehet kysele haastatteluissa noista aukoista. Ne ovat aina olleet naisia jotka kyselevät. Naiset miettivät liikaa, kuten sinäkin ap. Relaa

Vierailija
77/92 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata aloittaa valehtelemalla ainakaan. Mutta ei kannata perinjuurinkaan alkaa selittämään. Lyhyesti vaan että elämässä tapahtui ja tarvitsit aikaa asioiden läpikäymiseen mutta nyt tilanne on toinen.

Vierailija
78/92 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selittele äläkä ainakaan valehtele olemattomia tekemisiä.

Vierailija
79/92 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että olit yrittäjänä ja teit vapaaehtoistyötä tms.

Ex-yrittäjä karsitaan suht samoin tein. Nuoret epävarmat esimiehet haluavat tyyppejä, jotka tekevät mitä käsketään, eivätkä ota itseään kovempia luita. Vanhemmat esimiehrt taas eivät ala jäärien kanssa tappelemaan, vaan Ö-mappiin saman tien.

Aika moni pitää esim. yksinyrittämistä yrityksenä peitellä ansaittua työttömyyttä, koska eihän siihen hommaan lähde muut kuin tyhmät kuvitellessaan pääsevänsä normipalkoille tai ne, jotka haluavat pitää CV:ssä jotain "kunniallista", vaikka kaikkihan sen tietää, mikä asian oikea nimi on.

Vierailija
80/92 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tulla laittomaksi kysyä työttömyysjaksoista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän