Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää työttömyys työhaastattelussa?

Vierailija
14.12.2023 |

Työnsaanti tyssää siihen kun haastattelussa kysytään mikäs tämä neljän vuoden työttömyysjakso on että se aina kiinnostaa.

Mt ongelmat. Tuota en osaa kaunistella. Laittakaa tähän vinkkejä mitä olisin voinut tehdä tuon neljä vuotta jota ei tarvitse paperein tai muutoin todistaa ja olisi kauniimpaa kuin masennus tai muu vastaava.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankeusrangaistuksen suorittaminen.

Vierailija
22/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajuus (eikä tarvitse edes valehdella). Mielestäni aika s**tanan hyvä selitys. Tyhmä työnantaja jos ei sitä tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiraat sitä aukkoa liikaa. Ei sillä ole niin paljoa väliä jos vain osaat olla vakuuttava.

Ehkä ap ei osaa olla vakuuttava. Sitäpaitsi työnantajia kiinnostaa aukot, ihan suurennuslasilla tiiraavat. Kyyliksi olen todennut.

Vierailija
24/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiraat sitä aukkoa liikaa. Ei sillä ole niin paljoa väliä jos vain osaat olla vakuuttava.

Ehkä ap ei osaa olla vakuuttava. Sitäpaitsi työnantajia kiinnostaa aukot, ihan suurennuslasilla tiiraavat. Kyyliksi olen todennut.

Mä pääsin ekalla vaikka oli 5 vuoden aukko cv:ssä.

Vierailija
25/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi kyseisestä asiaa kysytään. Luulisi ainakin nykypäivänä ettei siitä kyseltäisi enää. Eikö tärkeämpiä ole ne entiset työt mitä tehnyt eikä jokin mitä ei ole ollut.

Voit sanoa että ei ollut töitä, piste. Mitäpä siihen muuta sanoa. En välttämättä sanoisi masennus koska se on arpapeliä miten työnantaja suhtautuu. 

Vierailija
26/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitajana toimiminen? 

Miksei omaishoitajuutta voisi mainita cv:ssä? Ihan työtähän se on, tosin rajusti alipalkattua.

Vierailija
27/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olit 5 vuotta työtön, kysyikö työnantaja aukosta?

Vierailija
28/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit lusimassa vankilassa.

Vierailija
29/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kotihoito 

Ei ole lapsia:(

Ap

ei ne sitä tarkista

Vierailija
30/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kotihoito 

Se on ihan pätevä syy ja saa mainita cv:ssä, ei tarvitse jättää aukkoa.

Vierailija
31/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheella on aina lyhyet jäljet. 

Vierailija
32/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noista lähtökohdista töihin päästä ainakaan millään normaalilla tavalla. Itse aikoinaan keksin itselleni lisää "työkokemusta".

Vierailija
33/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että hajotti, tuli niinku korona ja kaikkee tiäksä

Vierailija
34/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää laita cv:hen vuosilukuja. Ja osan työkokemuksesta kirjoitan näin: lisäksi olen tehnyt keikkatyötä/osa-aikaista tältä ja tältä alalta ja ollut tässä ja tässä työtehtävässä.

Saa täytettyä aukot. Työtäni ja osaamistani olen myymässä, en puhumassa tauoistani. Taukojen syynä voi vaikka olla, että olet hakenut töitä, muttet saanut, olet keskittynyt elämässäsi johonkin tiettyyn projektiin, josta et voi kertoa enempää tai hyvin yleisellä tasolla, olet viettänyt sapattivuotta, matkustellut. Tai kiertää esim mt-ongelman siten, että elämääsi kohtasi suuri suru, joka vaati toipumista.

Tsemppiä! <3

Tämä on järkevä tapa. Etenkin, kun cv:ssä tulisi kertoa vain haetun työn kannalta olennainen työkokemus, eikä täydellistä luetteloa siitä milloin on ollut missäkin.

Vierailija
35/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydellisiä haasteita, jotka on jo hoidettu.

Vierailija
36/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purkanut kahden työntekijän sopimuksen sen jälkeen, kun kävi ilmi, että olivat valehdelleet cv:ssä. Oli juridisesti pätevä syy, tarkistin.

Meillä on myös töissä ihmisiä, joilla on pitkiäkin työttömyysaikoja takana, syitä on monia mutta valehteleminen ei ole ok.

Vierailija
37/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olit 5 vuotta työtön, kysyikö työnantaja aukosta?

Ovatko työnantajat jotenkin tyhmiä kun eivät tajua miksi ihminen voi olla työtön?

Vierailija
38/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydellisiä haasteita, jotka on jo hoidettu.

Kuulin, ei varmaa tietoa, että eräs oli saanut töitä kun oli kertonut sairastavansa jotain mt ongelmaa mutta oli sanonut että sairaus ei estä normaalia elämää ja on siihen lääkitys. Että nyt voi paljon paremmin.

Vierailija
39/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noista lähtökohdista töihin päästä ainakaan millään normaalilla tavalla. Itse aikoinaan keksin itselleni lisää "työkokemusta".

Se on näköjään aika tavallista, samoin moni valehtelee kielitaidoistaan.

Vierailija
40/92 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tähän mennessä ehdotettu kostautuu ennen pitkää, jollei työ itse ole jotakin täysin eristyksissä tehtävää. Valheensa unohtaa itse, ja muilla on hyvä muisti. Jollei ole työssään huippuhyvä, voi jopa joutua potkituksi pihalle räikeän valehtelunsa vuoksi pitkänkin ajan kuluttua.'

Älkää ainakaan valehdelko, että olette olleet yrittäjiä. Siitä on todella helppo jäädä kiinni.

Minä olen ollut TE-toimistossa työttömänä neljä vuotta ja sitä ennen ilman mitään tukia kolmisen vuotta. Työttömyyden alussa pääsin muutamaan mielenkiintoiseen haastatteluun, mutta sittemmin on ollut kuolemanhiljaista. Suoritin pari vuotta sitten uuden tutkinnon, mutta se ei näytä auttavan, kun sen ympärillä on pelkkää tyhjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan