Miten selittää työttömyys työhaastattelussa?
Työnsaanti tyssää siihen kun haastattelussa kysytään mikäs tämä neljän vuoden työttömyysjakso on että se aina kiinnostaa.
Mt ongelmat. Tuota en osaa kaunistella. Laittakaa tähän vinkkejä mitä olisin voinut tehdä tuon neljä vuotta jota ei tarvitse paperein tai muutoin todistaa ja olisi kauniimpaa kuin masennus tai muu vastaava.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiraat sitä aukkoa liikaa. Ei sillä ole niin paljoa väliä jos vain osaat olla vakuuttava.
Ehkä ap ei osaa olla vakuuttava. Sitäpaitsi työnantajia kiinnostaa aukot, ihan suurennuslasilla tiiraavat. Kyyliksi olen todennut.
Mä pääsin ekalla vaikka oli 5 vuoden aukko cv:ssä.
Miksi olit 5 vuotta työtön, kysyikö työnantaja aukosta?
Ovatko työnantajat jotenkin tyhmiä kun eivät tajua miksi ihminen voi olla työtön?
Tottakai syyt kiinnostaa. Jos etsin fyysiseen työhön tekijää ja hakija kertoo kärsineensä selkäkivuista tuolloin, en palkkais. Niin pitkään työttömänä selkäkipujen takia, ei pärjää työssä johon haluan hänet töihin. Jos etsin hektiseen työhön tekijää en palkkaisi sellaista jolla masennus, stressi ja työn kiire voi laukaista oireet helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiraat sitä aukkoa liikaa. Ei sillä ole niin paljoa väliä jos vain osaat olla vakuuttava.
Ehkä ap ei osaa olla vakuuttava. Sitäpaitsi työnantajia kiinnostaa aukot, ihan suurennuslasilla tiiraavat. Kyyliksi olen todennut.
Ovatko työnantajat jotenkin tyhmiä kun eivät tajua miksi ihminen voi olla työtön?
Jotenkin ihan vtun tyhmä työnantaja pitää olla jos ruikuttaa vuosikymmeniä henkilöä töihin, henkilöä, joka ei edes halua heille töihin. Jotain tosi pahasti pitää työnantajassa olla vikaa. Varmaan kehitelleet mielessään mielikuvitushenkilön, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Asuitte puolison työn takia ulkomailla, jossa sinun ei ollut järkevää mennä ansiotyöhön, vaan keskityit pyörittämään kotia (ja kenties lasten kuljetusrumbaa ja koulua jne, jos teillä on lapsia) ja teit vapaaehtoistyötä.
Sano että koit henkisen valaistumisen ja tämän vuoksi innostuit vapaasukelluksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työtön masennuksen takia. Siitä ei ollut puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai syyt kiinnostaa. Jos etsin fyysiseen työhön tekijää ja hakija kertoo kärsineensä selkäkivuista tuolloin, en palkkais. Niin pitkään työttömänä selkäkipujen tak
Ehkä huono idea palkata töihin henkilöä, joka ei halua juuri teille töihin, vai mitä? Miksette palkkaa henkilöä, joka itse haluaa teille töihin vaan sen palkattavan pitää olla nimenomaan sellainen, joka ei edes ole hakenut teille töihin? Eikö juolahda mieleen, että jos ei ole hakenut töihin niin ei halua juuri teille töihin? Miksi henkilö, joka ei halua teille töihin olisi jotenkin hyvä palkattava?
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiva kun tulit.
- Hei..
Miksi halusit meille töihin?
- Kun olen ollut työttömänä..
Kiitos.
..
(Huutaa oven LÄPI !! ..SEURAAVA..)
..Sulkisitko oven lähtiessäsi.
- jooo..
Niin, työn saaminen vaatii myös sosiaalisia taitoja kuten miten toimia haastattelutilanteissa.
Jos minä olisin työnantaja ja haluaisin palkata töihin uuden työntekijän niin ihan ehdoton asia olisi, että henkilö itse hakee siihen työhön eikä niin, että joku ulkopuolinen ottaa yhteyttä.
Kirjoitit kirjoja tai elokuvien käsikirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiva kun tulit.
- Hei..
Kiitos.
..
- jooo..
Niin, työn saaminen vaatii myös sosiaalisia taitoja kuten miten toimia haastattelutilanteissa.
Sulkisitko oven lähtiessäsi.
- EN (huutamalla)
Vierailija kirjoitti:
Omaishoitajana toimiminen?
Siitä olisi dokumentit. Jotka cv:ssä.
kivempi loisia tuilla mut työkkäri pakotti tulla hakemaa tätä työtä.
- Miksi halusit meille töihin?
NO EN TIIJÄ! (huutamalla)
NO, MITÄ V!T!TUA KUVITTELIT? (huutamalla)
Olin hullun papereilla kotona.
Miksi pitäisi kaunistella?
Olet outo tyyppi. 90% työttömistä olisi onnellinen jos voisivat välttyä työnteolta millä selityksellä ja keinolla tahansa saadakseen olla kotona sosiaaliturvan varassa ryyppäämässä ja sinä kitiset vaikka sinulla on mitä parhain valttikortti jolla välttää työntekeminen. HULLUNPAPERIT! Moni olisi onnellinen sellaisista, mutta heillä ei ole varaa niitä itselleen hakea,eli käydä noutamassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin työnantaja ja haluaisin palkata töihin uuden työntekijän niin ihan ehdoton asia olisi, että henkilö itse hakee siihen työhön eikä niin, että joku ulkopuolinen ottaa yhteyttä.
Mitä horiset
Jos tuota nyt ryhdytään kyselemään, niin voit hyvin kuitata sen sillä, että oli pidempi vaihe elämässä, jolloin teit muuta. Matkailit, teit tutkimusta jostakin itseäsi kiinnostavasta aiheesta ajatuksella, että olisit tehnyt ehkä kirjaa siitä. Suunnittelit myös yrittäjyyttä, mutta päädyin siihen, että riskit olivat suurempia kuin liiketoiminnan tuotto. Perhe-elämässä ollut myös vaikeampia vaiheita, mutta ne ovat nyt ohi. Ja niin edelleen. Ympäripyöreällä mutta loogisella kuittauksilla tuo on helppo täyttää. Mutta jos lähdet tuolle tielle, niin ole valmis avaamaan asioita tarkemmin, eli ei kannata nostaa esiin sellaisia aihepiirejä, joista ei sujuvasti pysty puhumaan pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Olin hullun papereilla kotona.
Miksi pitäisi kaunistella?
Olet outo tyyppi. 90% työttömistä olisi onnellinen jos voisivat välttyä työnteolta millä selityksellä ja keinolla tahansa saadakseen olla kotona sosiaaliturvan varassa ryyppäämässä ja sinä kitiset vaikka sinulla on mitä parhain valttikortti jolla välttää työntekeminen. HULLUNPAPERIT! Moni olisi onnellinen sellaisista, mutta heillä ei ole varaa niitä itselleen hakea,eli käydä noutamassa.
Sepä.
Kuka palkkaisi hullun papereilla olevan 3 lapsen ylipainoisen 154 senttisen yksinhuoltaja naisen ikinä koskaan minnekkään. Ei vaikka lapset olisivat jo lentäneet pesästä sillä silloin hän olisi jo noin 42-50 vuotias vanha rupu jonka tieto taito on 20- 30 vuotta vanhaa perimätietoa mummolta.
Kaikille näille jotka ilkkuvat niin kysyn oikeasti koska toisin kuin moni muu niin haluan oikeasti työllistyä. Mielelläni olisin terve.
Ap
Seksilomalla Malediiveilla. Olin niin masentunut, että piti lähteä piristäytymään.
Hei, kiva kun tulit.
- Hei..
Kiitos.
..
- jooo..