Tein hernekeiton, ainekset maksoi 24€ ja tästä syö 2 päivää...
Tein hernekeiton, ainekset maksoi 24€ ja tästä syö 2 päivää... Täällä väitetään että keitot on halpoja...
Tässä aine lista ja hinnat:
Sipuli 1.89€
Hk sauna palvi kinkku 600g 11€
Ruoka kerma 2€
Herneet 1kg 3€
Mustapippuri 3.60€
Suola 100g 1€
Meirami 2€
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Ap, pyydät seuraavalla kerralla sitä kehitysvammaisten asuntolan, jossa asut, ohjaajaa neuvomaan.
Ihan yksin asun kotonani
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24-11=13€.
Ei pidä nälkää jos ei ole lihaa ollenkaan
ap
Perinteisesti hernekeittoon on hyödynnetty sorkat.
Nykyään ei kelpaa muu kuin se mitä ennen söi kuninkaat.
...ja kermaa kannattaa laittaa joka ruokaan jos on paska kokki, pelastaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolesta kilosta herneitä tulee 8 annosta. Valetta koko juttusi.
Voi tulla jos olet 50kg nainen tai pieni lapsi, minulla tulee 2 annosta tuosta.
ap
Sulla on aika isot lautaset, sillä tuosta tulee varmaan 3-4 litran keittokattila täyteen, jos se on sinusta kaksi annosta. Ja 300g lihaa yhdellä aterialla on järkyttävä määrä keitossakin.
Miksi sulla on tuolla melkein kaksi kiloa sipuliakin, ainakin hinnan mukaan? Lihaa keittoon ei tarvitse jatkossa ollenkaan, sillä herneet ovat proteiinipitoisia muutenkin. Itselläni olisi mausteet valmiina, joten oma keittoni maksaisi 3 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sulla on aika isot lautaset, sillä tuosta tulee varmaan 3-4 litran keittokattila täyteen, jos se on sinusta kaksi annosta. Ja 300g lihaa yhdellä aterialla on järkyttävä määrä keitossakin.
Miksi sulla on tuolla melkein kaksi kiloa sipuliakin, ainakin hinnan mukaan? Lihaa keittoon ei tarvitse jatkossa ollenkaan, sillä herneet ovat proteiinipitoisia muutenkin. Itselläni olisi mausteet valmiina, joten oma keittoni maksaisi 3 euroa.
Tarkoitin että 500g herneitä tulee 2 annosta, sipulia oli 1kg
ap
Aika suolanen soppa! Meinaakko töräyttää koko purkilliset pippuria ja meiramia?
Vinkkinä: hernariin kuuluu maustepippuri, kermaa ei laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tajusin vasta, että herneitä on kilo, joten tuosta määrästähän saa varmaan viisi litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ainakin luulisi, että pierettää!
Kermaa voi lorauttaa lopussa vähän. Tarviiko lihaa olla noin paljoa?
Väärin laskettu, suolaa, meiramia, pippuria riittää pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tarkoitin että 500g herneitä tulee 2 annosta, sipulia oli 1kg
ap
En kyllä koskaan laita sipulia noin paljon. Kaksi sipulia riittää pussiin herneitä ja jauhelihapaketti. Välillä panen puolet soijarouhetta ja puolet jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutku resepti sanoo! :D :D
Ap leikkii tyhmää tai on tyhmä, ja sitä tulee kaikissa samanlaisissa ketjuissaan myös jatkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap leikkii tyhmää tai on tyhmä, ja sitä tulee kaikissa samanlaisissa ketjuissaan myös jatkamaan.
Syön 400g lihaa päivässä eli tuossa on jopa liian vähän minulle
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakermaa hernekeittoon? EI EI EI!
Reseptissä luki niin minkä löysin netistä
ap
Haluaisin nähdä sen reseptin. Missään suomalaisessa ohjeessa en ole nähnyt ruokakermaa laitettavan hernekeittoon. Enkä ruotsalaisessa, norjalaisessa, tanskalaisessa.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/267151/Hernekeitto/
Tuossa on ohje
ap
Enpä ole ikinä noin paskaa ohjetta nähnytkään. Kiitos ap:lle. Tätä ihmetellään vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
ei hernekeittoon laiteta meiramia, kermaa ja lihakin voi ola halvempaa
Ihan varmasti laitetaan meiramia, kuten myös rosmariinia. Molemmat kuivattuna, eikä tietenkään puhuta mistään pussillisesta.Liha voi kyllä olla huomattavasti halvempaa. Tuo kerma on aivan käsittämätön ja tarpeeton, eikä mielestäni kuulu hernekeittoon.
Tosi kallista. Itse liotan lähinnä herneet vedessä ja syön ne sellasienaan kun ovat pehmenneet.
Toisinaan jos ei pysty olemaan kuun lopusta syömättä neljän päivän paastoa korkean vuokran takia, niin pitää kaataa vesilasiin mannaryynejä ja pyöritellä lusikalla niitä imeyttäen ne. Sitten ykkösellä alas ja vatsa täyttyy.
Energiat on alhaiset niin töitä ei hirveästi kovalla tempolla voi tehdä ja aina kun silmä välttää niin lepoa työmaalla.
Kamalasti ei ruokaa ostella 1200e kk palkalla kn vuokra on 800e kk.
Tämä on lähimpänä "perinteistä" hernekeittoa:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/103682/Hernekeitto/
500 g herneitä
2,5-3 lvettä
isoSipuli
meiramia
kokonaisia maustepippureita
suolaa
porkkanaa
kinkkua/potkaa/palvikinkkua/palvipotkaa
sinappia
itse laittaisin vielä lihaliemikuution
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön 400g lihaa päivässä eli tuossa on jopa liian vähän minulle
ap
Moi 400 gramman (jauhe)liha mies Konalasta! Käy ostamassa taas vaikka 100 euron farkut, niin voit lisää ihmetellä miten ei rahasi riitä.
Parempi olla trolli. Ei tarvi maksaa kylkiviipaleesta kuin 5€. Halvimmillaan pääsee pekonilla, senkin hölmöläisnassukka.