Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mehukkain tapa sanoa itsensä irti?

Vierailija
14.12.2023 |

Asiallinen, mutta mehukkaan imelä tapa sanoa itsensä irti?

vihdoin pääsen sieltä perslävestä!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain kävelin ulos konttorista iloisin mielin hymyillen, ja toivotin mukavaa päivänjatkoa, sekä kuittasin pomolle osallistuvani seuraavan päivän kokoukseen. Yöllä kävin kirjaamassa irtisanomisilmoitukseni sähköisesti palkkahallintoon, jätin avaimet pöydälle ja aamulla lähdin pois maasta. Heitin samalla puhelimeni mereen. Muutama päivä heillä (lähin esimies ja toimari) ilmeisesti meni pohtiessa että missä hitossa minä olen, mutta tajusivat asian laidan siinä vaiheessa kun hallintojohtaja kyseli että "kukas Marian tilalle tulee Jyväskylän yksikköön päälliköksi?"

T. Hyvin rankasti työpaikkakiusattu

Mistä itse tiedät tuon kaiken?

Vierailija
22/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten seuraavan työpaikan haastattelija soittaa tälle pomolle. Voithan aina kieltää soittamasti.

Ei cv:ssä tarvitse kertoa kaikkia työpaikkojaan. Aukot voi selittää ulkomaanreissuilla vaikkapa puolison työn vuoksi. 

Et saa sitä työpaikkaa. Se menee jollekin ahkeralle työntekijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen monta kertaa irtisanoutuneena olen usein etukäteen mehustellut asialla mutta sitten kun on H-hetki niin kaikki onkin mennyt ihan mukavasti ilman suurta draamaa. Esimiehet vastaanottaa näitä ilmoituksia jatkuvalla syötöllä. Business as usual.

Vierailija
24/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten seuraavan työpaikan haastattelija soittaa tälle pomolle. Voithan aina kieltää soittamasti.

Ei cv:ssä tarvitse kertoa kaikkia työpaikkojaan. Aukot voi selittää ulkomaanreissuilla vaikkapa puolison työn vuoksi. 

Aloita uudessa paikassasi heti valehtelemalla 👍

Vierailija
25/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi mehukkainta on rauhaisa lähtö asiallisissa merkeissä, en suo edes ikävässä työpaikassa sitä tyydytystä muille että draamailisin.

Juu samaa mieltä, että ei tehdä tästä ny numeroo. Lähdin silloin kun muut oli kesälomalla eikä kaikki edes jouluun mennessä huomanneet, että olin poistunut  paikalta.

Vierailija
26/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vain kävelin ulos konttorista iloisin mielin hymyillen, ja toivotin mukavaa päivänjatkoa, sekä kuittasin pomolle osallistuvani seuraavan päivän kokoukseen. Yöllä kävin kirjaamassa irtisanomisilmoitukseni sähköisesti palkkahallintoon, jätin avaimet pöydälle ja aamulla lähdin pois maasta. Heitin samalla puhelimeni mereen. Muutama päivä heillä (lähin esimies ja toimari) ilmeisesti meni pohtiessa että missä hitossa minä olen, mutta tajusivat asian laidan siinä vaiheessa kun hallintojohtaja kyseli että "kukas Marian tilalle tulee Jyväskylän yksikköön päälliköksi?"

Mistä itse tiedät tuon kaiken?

Kaksi entistä alaistani ja nykyisin hyvää ystävääni työskentelee siellä edelleen. Pieni kaupunki ja pienet piirit, "JKL" oli nyt vain heitto hämäykseksi, kaupunki on toinen. Olen heidän kanssaan lähes päivittäin tekemisissä, jutut liikkuu. 

Vierailija
27/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla fantasiat liittyvät seksiin.

Vierailija
28/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa sitä työpaikkaa. Se menee jollekin ahkeralle työntekijälle.

No voi paska, kun olen aina saanut jokaikisen työpaikan jota olen hakenut. Ei sitä aina palkalla juhlita, mutta pientä ocd:tä päässä niin ahkerampaa tai tunnollisempaa työntekijää saa hakea. Sillä minä pelaan ja tähän asti se on toiminut. 

Vierailija
30/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten.... eräässä työpaikassa lehden toimittaja kilahti lopullisesti (kiusaaminen, kehno palkka, burn out jne). Tyhjensi koneensa kovalevyn. Lähetti ennen sitä vain ilmoituksen yleisjakeluna: "Minä lähden NYT. P*skaista p*settä vaan kaikille*. Ei kovin tyylikästä, mutta seuraava toimittaja sai kaksi henkilöä avittamaan töissään...

Vierailija
31/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja esittää olevansa hyvä työnantaja sekä maksavansa "hyvää liksaa", niin miksi minä en saisi esittää olevani jotain muuta kuin olen. Normaalisti tilanne on se, että työnantaja esittää maksavansa hyvää palkkaa ja työntekijä esittää tekevänsä töitä. Minä esitän vain olleeni ajoittain ulkomailla, mutta hoidan työni täysin moitteetta. Molemmat voittavat. 

Vierailija
32/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntää päänsä hydrauliseen prässiin ja painaa nappia huutaen allahu akbaria esimiehen katsellessa zoomin/teamsin kautta.

Näin olen aina tehnyt itsekin.

Vierailija
33/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten.... eräässä työpaikassa lehden toimittaja kilahti lopullisesti (kiusaaminen, kehno palkka, burn out jne). Tyhjensi koneensa kovalevyn. Lähetti ennen sitä vain ilmoituksen yleisjakeluna: "Minä lähden NYT. P*skaista p*settä vaan kaikille*. Ei kovin tyylikästä, mutta seuraava toimittaja sai kaksi henkilöä avittamaan töissään...

Vierailija
34/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanomisaika on sen 2 viikkoa, niin sopii siitä eteenpäin kaikenlaista menoa ja meininkiä.

Vierailija
35/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen selittänyt aukot milloin milläkin. Vai olisiko pitänyt avautua mahdolliselle työnantajalle rankoista ajoista masennuksen vuoksi. Ei. Kyseiset asiat ei kuulu muille pätkääkään eikä varsinkaan jollekin random haastattelijalle. Nykyinen työpaikkani ei tiedä edelleenkään aukkojeni oikeita totuuksia. 

Vierailija
36/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntää päänsä hydrauliseen prässiin ja painaa nappia huutaen allahu akbaria esimiehen katsellessa zoomin/teamsin kautta.

Näin olen aina tehnyt itsekin.

Oletko päätön ja miten pystyt silloin kirjoittamaan tänne palstalle?

Vierailija
37/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomiseen kannattaa yhdistää kaikenlainen jäynänteko, nimettömät ilmoitukset rakennustarkastajalle, terveystarkastajalle jne. Myös v-maisten työkavereiden lapsista nimettömät lastensuojeluilmoitukset sossuun jne.

Vierailija
38/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävä irtisanoutuminen lämmittää vain ulko-ovelle asti. Muista se, ap.

Vierailija
39/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei irtisanoutuminen mutta makiaa... Yhdessä työpaikassa oli tapana ketjuttaa monille työntekijöille määräaikaisia viikon-kuukauden sopimuksia, vaikka tarve oli ilmiselvästi vakituisille eikä särkymävaraa ollut. Aina viikon loppupuolella tuotiin seuraavalle viikolle uusi soppari allekirjoitettavaksi ilman mitään neuvottelua sopiiko jatko edes. Oli mukava sanoa, että mulla alkaa maanantaina työt muualla ja on muuten ihan vakkarihomma.

Vierailija
40/71 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei irtisanoutuminen mutta makiaa... Yhdessä työpaikassa oli tapana ketjuttaa monille työntekijöille määräaikaisia viikon-kuukauden sopimuksia, vaikka tarve oli ilmiselvästi vakituisille eikä särkymävaraa ollut. Aina viikon loppupuolella tuotiin seuraavalle viikolle uusi soppari allekirjoitettavaksi ilman mitään neuvottelua sopiiko jatko edes. Oli mukava sanoa, että mulla alkaa maanantaina työt muualla ja on muuten ihan vakkarihomma.

Ja huom, vaikka oli makiaa niin asiallisesti toki ja olen hyvissä väleissä paikan pomon ja työntekijöiden kanssa, ei se heidän vikansa ollut että talon kulttuuri on pielessä.