Pitäiskö kaikki ruoka tehdä vegaanisena
jos ruokailijoista yksi noudattaa vegaanista ruokavaliota?
Mun mielestä kyllä, koska vegaaninen ruoka sopii kaikille.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tiedetään, että soija saattaa lisätä myös kehon estrogeenipitoisuuksia. Koska miehillä testosteronia on huomattavasti estrogeenia enemmän, tämä estrogeenin lisäys voi aiheuttaa muun muassa siittiösolujen heikkenemistä. Lisäksi estrogeenin lisääntyminen miehillä on muuttanut kehon koostumusta naismaisemmaksi siten, että myös takapuoleen ja reisiin on alkanut kertyä enemmän rasvaa. Tämän huomaa hyvin kun katsoo ympärilleen kauppakeskuksissa jossa pyöristyneet soijan syöjät, niin miehet kuin naisetkin erottuvat hyvin muista ihmisistä.
Joo, erottaa hyvin ne ihmiset jotka syö soijalla kasvatettua lihaa.
Että sellainen soijapojan ulostulo sitten sieltä.. =)
Mikä ettei. Itse olen raavas mies mutta syön vaikka kengänpohjaa. Lihaton menee siinä missä lihallinenkin.
Olette te äijät säälittäviä kun luulette munienen tippuvan vegaanisesta ruoasta.
Oikea vegaani ei ikipäivänä istuisi samaan pöytään sekasyöjien kanssa, eikä halua olla noiden raadonsyöjien kanssa missään tekemisissä.
Riikka Purra ei syö lihaa ja kun katsoo millainen hampaat irvessä rääkyjän se siitä tekee niin varmasti kannattaa lihaa syödä.
Enpä tiedä minä oon vain tavallinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tiedetään, että soija saattaa lisätä myös kehon estrogeenipitoisuuksia. Koska miehillä testosteronia on huomattavasti estrogeenia enemmän, tämä estrogeenin lisäys voi aiheuttaa muun muassa siittiösolujen heikkenemistä. Lisäksi estrogeenin lisääntyminen miehillä on muuttanut kehon koostumusta naismaisemmaksi siten, että myös takapuoleen ja reisiin on alkanut kertyä enemmän rasvaa. Tämän huomaa hyvin kun katsoo ympärilleen kauppakeskuksissa jossa pyöristyneet soijan syöjät, niin miehet kuin naisetkin erottuvat hyvin muista ihmisistä.
Joo, erottaa hyvin ne ihmiset jotka syö soijalla kasvatettua lihaa.
Joo, bodarit erottaa hyvin. Taitavat syödä eniten kanaa ja sen rehussa on soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sopii ihmetellä miksi suurin osa vegaaneista syötyään herkullisen häränlihan muotoiseksi muotoiltua verta tihkuvaa blacebo pihviä lihoaa tuplasti sen verran kuin aidon lihan syöjät.
Normaalipainoinen vegaani on hyvin harvinainen näky.
Tottahan ne lihoo, koska ravinnon puutteessa yrittävät määrällä korvata laadun :)
Vierailija kirjoitti:
Oikea vegaani ei ikipäivänä istuisi samaan pöytään sekasyöjien kanssa, eikä halua olla noiden raadonsyöjien kanssa missään tekemisissä.
Mulla sama muslimien suhteen,ne tavallaan on ihan rinnastettavissa vegaaneihin jotka taas liittyvät hyvinkin pitkälti vihreän ääriliikkeen kannattajiin. Oksettavia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Itse olen raavas mies mutta syön vaikka kengänpohjaa. Lihaton menee siinä missä lihallinenkin.
Olette te äijät säälittäviä kun luulette munienen tippuvan vegaanisesta ruoasta.
Ei ne tipu, mutta eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä odotellessa :)
Vierailija kirjoitti:
Paistan joka päivä 400 gramman sikanauta jauhelihapihvin pannulla ja paiston loppuvaiheessa sivelen molemmin puolin Teriyaki kastiketta ja annan sen karamellisoitua pintaan. Lautasella sitten siihen päälle iso kukkurallinen smetanaa. Erinomainen setti.
Olen siis carnivoristi ja syön pelkästään lihaa, kalaa, rasvaa, kananmunia. En mitään kasvisperäistä, ei edes kasvisöljyjä. Olen ikäluokkani huippuja kestävyysurheilussa. Rasvaprosentti 10%. Veri ja kolestoliarvot huippuluokkaa. Sisäelinrasvaa minulla on erittäin vähän. Kestävyyttä loputtomiin ja mielenvirkeys mahtava. Nukun kuin tukki ja herään viideltä aamulla pirteänä. Syön kaksi kertaa päivässä, enkä tiedä mitä näläntunne on. En laske mitään ruokia, kunhan ne sisältävät runsaasti rasvaa ja suolaa.
Noi soijan pelkääjät ovat kyllä erikoisia ihmisiä. Kun vuosia sitten työpaikallani paljastui että olen kasvissyöjä niin heti yksi samassa pöydässä istuva sanoi että ei voisi ikinä ruveta kasvissyöjäksi koska soija on niin epäterveellistä.
Sama ihminen syö joka päivä lounaaksi salaattia missä on soijalla ruokittua broilerin lihaa. Seassa on välillä edamame -papuja joista hän ei näemmä ymmärrä että ne ovat soijapapuja. Jälkiruuaksi hän syö suklaata jossa on soijalesitiiniä. Iltapäivän kahvilla hän syö keksejä joissa on vielä lisää soijalesitiiniä. Minulla on hyvin harvoin eväänä mitään missä on soijaa, joskus harvoin syön tofua.
Voisin muuten syödä vegaanista ruokaa, mutta siinä on aina se teollisen ruuan maku. Ihan kuin pyrittäisiin hämäyksen vuoksi tekemään jokin lihan näköinen tuote?
Mikä idea on muotoilla ruokansa oksettavan lihan näköiseksi? Mikä logiikka siinä on? Sama idea kuin muotoilla lihapullat uloste pökäleen muotoisiksi ja kastike näyttämään koiran oksennukselta..ja eikun syömään??
Sairasta ihannoida lihansyöntiä tuolla tavalla kaksinaismoraalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistan joka päivä 400 gramman sikanauta jauhelihapihvin pannulla ja paiston loppuvaiheessa sivelen molemmin puolin Teriyaki kastiketta ja annan sen karamellisoitua pintaan. Lautasella sitten siihen päälle iso kukkurallinen smetanaa. Erinomainen setti.
Olen siis carnivoristi ja syön pelkästään lihaa, kalaa, rasvaa, kananmunia. En mitään kasvisperäistä, ei edes kasvisöljyjä. Olen ikäluokkani huippuja kestävyysurheilussa. Rasvaprosentti 10%. Veri ja kolestoliarvot huippuluokkaa. Sisäelinrasvaa minulla on erittäin vähän. Kestävyyttä loputtomiin ja mielenvirkeys mahtava. Nukun kuin tukki ja herään viideltä aamulla pirteänä. Syön kaksi kertaa päivässä, enkä tiedä mitä näläntunne on. En laske mitään ruokia, kunhan ne sisältävät runsaasti rasvaa ja suolaa.
Noudatan vhh-ruokavaliota ja talvisin voisin olla ihan ilman kasvisperäistä ruokaa, mutta kesäisin tekee mieli syödä kasviksia. Pidän carnivorea hyvänä ruokavaliona.Ravinnonsaanti siinä on taattu, myös aivojen tarvitsemat.
Vierailija kirjoitti:
Voisin muuten syödä vegaanista ruokaa, mutta siinä on aina se teollisen ruuan maku. Ihan kuin pyrittäisiin hämäyksen vuoksi tekemään jokin lihan näköinen tuote?
Mikä idea on muotoilla ruokansa oksettavan lihan näköiseksi? Mikä logiikka siinä on? Sama idea kuin muotoilla lihapullat uloste pökäleen muotoisiksi ja kastike näyttämään koiran oksennukselta..ja eikun syömään??
Sairasta ihannoida lihansyöntiä tuolla tavalla kaksinaismoraalisesti.
Syötkö sinä siis aina eineksiä ja teollisesti valmistettua ruokaa? Minä olen vegaani ja teen ruokani pääsääntöisesti itse, esim tänään tein ruuaksi herkkusienirisottoa ja huomiseksi jääkaapista löytyy ainekset munakoisopataa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carnivoren etuja on se, että painon saa nopeasti alas, ilman lihasten menetystä ja näläntunnetta. Riuduttavilla dieteillähän lihakset katoavat ja naamastakin tulee riutuneen näköinen, jos pudottaa paljon painoa. Carnivoressa kasvojenkaan lihakset eivät surkastu, vaan naama on todella terveän näköinen, vaikka painoa putoaisi kymmeniä kiloja. Myös useimmilla ihovaivat sekä nivelvaivat katoavat. Iho on kuin silkkiä. Ja, se mielenvirkeyden kohoaminen, se on uskomatonta. Kuukauden kun on ollut carnivorella, niin on kuin uusi ihminen. Tavoitepainon kun on saavuttanut, niin säätää energiamäärän sopivaksi, että pysyy siinä. Näläntunnetta ja makeanhimoa ei ole ollenkaan, kun sokeriviiva on tasainen ympäri vuorokauden, eikä siten notkahduksia makean suuntaan pysty tulemaan. Voin suositella kokeilemaan 1-2 kuukautta. Et menetä siinä muuta kuin painoa ja näet ne valtavat parannukset kehossa ja mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carnivoren etuja on se, että painon saa n
Tosi on tietenkin, että painon saa hallintaan carnivorella, mutta ei se ole varsinaisesti mikään "laihdutusruokavalio"
Vaatii aika paljon tietoa ravinnosta ja elimistön toiminnasta ennen kuin kyseistä ruokavaliota voi noudattaa.
Vauvapalstan mammat ymmärtävät vain kaloreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carnivore on kokonaisvaltaiseen terveyteen tähtäävä elämäntapa, mutta jos sitä haluaa painonpudotukseen käyttää, niin se on helpoin ja tehokkain tapa päästä tavoitteeseen ilman näläntunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carnivoren etuja on se, että painon saa n
Oliko muita fantasioita? Carnivoren mainostaminen on ihan h e l v e t i n vastuutonta. Sinulla on verta käsissäsi.
Erityisruokavaliolle tehdään omat ruoat, ei ole mitään syytä rajoittaa myös muita koska joku niin tekee. Sama jos pakottaisin kaikki syömään vain sellaisia ruokia mitkä sopivat minulle.