Onko Luka lähiönimi?
Kommentit (227)
Meillä on Luka-niminen poika. Olen itse diplomi-insinööri ja mies on lääkäri. Asumme kyllä lähiössä eli siltä kantilta on varmaan lähiönimi.
Ridge, Cheyenne, Jax, Alexandra, Janina, Janita jne.
Nämä ovat niitä nykypäivän Sirpoja.
Luka oli koko koulun pahin kiusaaja. En pysty suhtautumaan koko nimeen enää, sori vaan. Äidin lellilapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö kenties enemmän alueeseen, jossa asutte kuin lapsen nimeen. Ehkä paremmilla asuinalueilla asuvat Lukat ja Lucat ovat ihan fiksua porukkaa, et vain itse törmää heihin.
Niin, ehkä juuri tästä syystä en törmää heihin. Ollenkaan.
Joo, parempi asuinalue vaikuttaa myös tällä tavalla. Ei ole näkynyt Lucaa eikä Lukaa.
Mulla on se käsitys että Luka ja Neela tuli amerikkalaisesta Teho-osastosta Suomeen. Nimet on ihan nättejä ja voidaan lausua suomeksi. Ainakin paremmin kuin Brooket ja Ridget tai sitten tämän yhden lähiöjeren jälkeläisten nimet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö kenties enemmän alueeseen, jossa asutte kuin lapsen nimeen. Ehkä paremmilla asuinalueilla asuvat Lukat ja Lucat ovat ihan fiksua porukkaa, et vain itse törmää heihin.
Niin, ehkä juuri tästä syystä en törmää heihin. Ollenkaan.
Joo, parempi asuinalue vaikuttaa myös tällä tavalla. Ei ole näkynyt Lucaa eikä Lukaa.
Tämähän tavallaan todistaa oikeaksi tuon AP:n väitteen, että nimi liittyy asuinpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ridge, Cheyenne, Jax, Alexandra, Janina, Janita jne.
Nämä ovat niitä nykypäivän Sirpoja.
Mitä ihmeen nykypäivän Sirpoja? Koska Sirpa on ollut lähiönimi? Ennemminkin nykypäivän Maricat ja Marcot. Janinaa ja Janitaa ei kyllä enää lapsilla näe.
Vierailija kirjoitti:
Luka oli koko koulun pahin kiusaaja. En pysty suhtautumaan koko nimeen enää, sori vaan. Äidin lellilapsi.
Meidän koulun pahin kiusaaja oli Jukka. Mitäs siihen sanot?
Ei tule nimestä mieleen muuta kuin yks ihana tindermatch vuosien takaa. Tässä ikäluokassa aika harvinainen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano mitään, kunhan vaan kerroin, miten nimi leimautuu mielessä. Vaikka nimessä ei oliskaan sen enempää vikaa kuin näissä muissa.
Juu, varsinkin Luca.
Samaa sarjaa kuin Jessica, Yasmin, Jare, Jere, Mica, Mico, Jannica, Nico, Jade, Marco, Alex, Jax, Max, Jimi, Jami, Lumi, Jemina, Jerica.
Vierailija kirjoitti:
Juu, varsinkin Luca.
Samaa sarjaa kuin Jessica, Yasmin, Jare, Jere, Mica, Mico, Jannica, Nico, Jade, Marco, Alex, Jax, Max, Jimi, Jami, Lumi, Jemina, Jerica.
Ei kai sentään Lumi ole lähiönimi? Olen pitänyt Lumia (Lunta?) ihan perisuomalaisena keskiluokan nimenä. Minusta Lumi kuuluu samaan ryppääseen kuin Helmi, Hilla, Talvi, Ilma, Tuuli, Kaisla, Meri tai Päivä.
Sehän oli muotia joskus 2000-luvun alussa. Wt-nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli Tarja, Jalmari ja Paavo.
Kyllä on, tiedän jopa Luca nimisiä ja vanhempansa ovat ihan weeteetä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, varsinkin Luca.
Mun tuntema Max on Di:n ja lääkärin poika. Ihan suomalainen. Asuu kyllä lähiössä.
Lumi, Hilla, Neela, Eelis, Eeli, Venni, Luka menee mun silmissä kaikki samaan porukkaan, nykyajan perusnimiä, jotka ei ole olleet kovinkaan yleisiä ennen mutta istuu hyvin suomalaiseen suuhun. Ainakin omien lasteni päiväkotiryhmissä näitä näkee. Tämmöisellä alemman keskiluokan asuinalueella elellään.
Jenny yyllä on outo supisuomalaisella. Miksei Jenni?