Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse yli tuon vaippa päällä pakkaseen hylätyn 2-vuotiaan kohtalosta (10 vuotta sitten)

Vierailija
14.12.2023 |

Tämä on nyt tosi random aloitus, mutta luin illalla jostain somejulkkiksesta kertovan jutun, jossa kerrottiin hänen saaneen 10 vuotta sitten hengenpelastusmitalin löydettyään 2-vuotiaan, joka oli hylätty pahoinpideltynä urheilukentän pukukopin portaille pelkässä vaipassa pakkasella. Oli kuullut lapsen itkua ja mennyt tarkistamaan.

Asia jäi päähän pyörimään koko yöksi. Pelastushenkilökunta arvioi, että lapsi oli ollut kylmässä 1,5 tuntia. Kasvot ja yläruumis veressä.

Myöhemmin oli selvinnyt, että lapsi oli ollut isänsä hoidossa ja tämä oli jostain syystä alkanut pahoinpidellä lastaan ja sitten hylännyt. Isää ei tavoitettu, löytyi myöhemmin kuolleena. Lapsella oli turvallinen äiti.

Miten noin voi tapahtua? Haluaisin jotenkin ymmärtää sen prosessin, miten noin voi tapahtua, että pääsisin tästä eteenpäin. Kuka vanhempi voi satuttaa omaa lastaan ja jättää paniikissa itkemään käytännössä varmaan kuolemaan, oletettavasti syrjäiselle paikalle ilman vaatteita säässä jossa noin pieni kuolee nopeasti?

Voiko jollakulla naksahtaa päässä niin että noin tapahtuu? Ilman ennakkovaroituksia? Oletettavasti lapsen vanhemmat eivät ole olleet ainakaan enää parisuhteessa. Onko äidillä ollut sellainen olo, että on voinut luottaa lapsen isään, ja jos ei, onko mitenkään mahdollista estää tuollaista ennalta ennen kuin jotain on jo sattunut?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tämän tapauksen, erityisesti sen että löytäjäpoika otti itsestään ja pahoinpidellystä verisestä lapsesta selfien ja postasi sen someen!! Otti sen kyllä sitten myöhemmin pois ja pyysi anteeksi. Minulla on se kuva vielä tallessa jossain koneellani.

Jännää kuulla että hänestä sittemmin tuli somejulkkis. Kenestä on kyse? Merkit olivat jo siis näkyvissä. :-)

Vierailija
42/42 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä se äiti joka ajoi lapset kyydissä linja-auton keulaan Rautavaaralla vuonna 2014? Lasten isä oli siinä linja-autossa matkalla töihin. Yksi lapsi liikkui vielä kolarin jälkeen, mutta kaikki lapset kuolivat ja äiti myös. Järkyttynyt isä tajusi, että kyseessä on heidän auto.

Se isä asui muualla arjet, kävi vain viikonloppuna kotona. Se äiti oli aluksi pysäyttänyt bussin ja käynyt sisällä anelemassa isältä ettei tämä lähtisi kun hän ei enää jaksa yksin lasten kanssa. Bussikuski heitti naisen ulos ja sitten kävi miten kävi. 

Kyllä se oli sen äidin vika. Olisi ajanut vaikka sairaalalle tai poliisiasemalle ja jättänyt lapset sinne. 

Itse muistan tämän kirkkaana, tuolloin juuri itse pienten lasten äitinä ympärivuorokauden hälytystilassa, väsyneenä ja sekavana itsekin. Muistan ajatelleeni, että YMMÄRRÄN tuon naisen kokeman olotilan, vaikka en sitä hyväksy tai pystyisi itse samaan, mutta pääsin tuohon mielentilaan itsekin joka siellä ratissa on ollut. Se on ollut puhdasta epätoivoa, hylätyksi tulemisen tunnetta, surua, kipua, koko kehon valtaavaa ulospääsyn etsintää. 

Minä kyllä syytän tässä myös perheen isää. Hänellä ei ole psykologiset taidot riittäneet näkemään, mitä on tulossa. Hän olisi voinut sanoa vaimolleen, että ei hätää minä autan sinua ja etsitään meille apua. Tästä selvitään, kun käyn nyt työmatkalla ja selvitetään asioita sitten lisää. 

Missä oli myös lähipiiri, oliko taas yksi tilanne ettei ketään sen kummemmin kiinnostanut äidin väsymys, hoitakoon itse kun on lapsensa tehnyt. Kolmen lapsen hoitaminen uuvuttaa, vaikka kaikki olisikin muuten hyvin. Voi lapsiparat, syyttömiä tähän kohtaloonsa. Voi äiti parka myös, miten tiukille oli ajettu. Isää myös säälin, kohtuuton taakka loppuelämäksi kantaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla