Hyvän sängyn metsästäjä.
Suosittele hyvää selkäystävällistä sänkyä. Kolme kertaa olen uskonut myyjää, kolme kertaa saanut huonon sängyn. Mitä oon Askot, Ikeat yms kiertänyt, sutta ja sekundaa on nyt tarjolla kokeilipa 400e tai 1500e sänkyä. Todella pehmeitä kaikki.
Kotiin ostamani sängyt aiheuttaa aina selkäkipuja. Sen sijaan kun olen työreissuilla esim. hotelleissa, en juuri koskaan herää selkä kipeänä. Sama kun nukuin viikon kaverini sängyssä, ei mitään tietoa selkäkivuista. Ainut vaan että vaikka sänky purettiin petareita myöten osiin suunnilleen, mistään ei käy ilmi minkä merkkinen tai mikä malli sänky on, jotta voisi hankkia just saman.
Koe makoilun sijaan tarvis nyt suosituksia. Lopultahan se on koe maattava jokatapauksessa.
Kommentit (4)
Jenkkimalli, parisänky ja hard + extrahard.
Osta kova yli 1000e sänky. Halvemmaksi tulee ostaa vaikka 4kpl retkipajoja ja makuupussi.
Ostin Stemmasta 10v sitten sellaisen jenkkisängyn missä ihan perus joustinpatja (Hard), sekä siinä päällä perus petari vaahtomuovi 160x200, hinta oli silloin 599e. Nyt noussut hinta, mutta ostan toisen samanlaisen, jouset on muutoissa mennyt rikki, en näe mitään syytä ostaa 2500e tai kalliimpia sänkyjä kun ne kuitenkin pitää vaihtaa viimeistään 6-8 vuoden päästä.
Tässä yksi vinkki ja näkökulma
Selkäkipuinen voi olla myös iskias-vaivainen. Ja iskias-vaivaisena en voi nukkua ollenkaan nykyisillä pehmeillä patjoilla ja joustavilla pohjilla varustetuilla sängyillä vaan selkä kipeytyy aina.
Käytän aina puusohvaa, jossa on tasainen joustamaton levypohja ja siihen muutaman sentin (ja 30 kg / m3 kovuudeltaan) vaahtomuovipatja, noin 10 cm ( tietenkin riippuu nukkujan painosta).
Eikä ole selkä aamulla kipeä.