Riitaisa ero menossa (pettäminen)
Ex- avovaimo uhkaa viedä ostamani huonekalut koska hän on ne valinnut. Maksaja olen kuitenkin minä.
En tiedä uskallanko lähteä töihin ettei hän sillä välillä tyhjennä koko kämppää, uloskaan en voi häntä heittää koska vuokrasopimus.
olen sanonut että jos vie tavarat teen rikosilmoituksen mutta hän vähät välittää. Nyt jo tahallaan on naarmuttanut lattiaa ja tapettia, sanoo vaan että hups vahinko.
mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Kiitos asiallisista neuvoista.
Kommentit (47)
Mitä tuolla pettämisellä on nyt tekemistä sillä, että toinen varastaa tavaraa?
Kuulostaa taas provolta.
Jos sulla on kuitit/muu todistusaineisto että olet irtaimiston maksanut, niin teet rikosilmoituksen jos toinen osapuoli vie luvatta omaisuuttasi.
Ota yhteyttä vuokran antajaan, kerro tahallisesta haitasta mitä asuntoon on aiheuttanut.
Vuokrasopimus nyt kuitenkin pitäisi jomman kumman purkaa.
Itse lähtisin rohkeasti vuokranantajalta kysymään oiskohan tarjota toista asuntoa itselleen. Jos yksityinen niin puhuttaisin muuttaa sopimusta omaksi eduksi.
Vuokraa varasto ja vie huonekalut sinne, irtisano vuokrasopimus ja muuta vaikka kaverin luo siksi aikaa että uus asunto löytyy.
Pystyisitkö itse hankkimaan toisen vuokra-asunnon? Sanot itsesi irti nykyisestä ja muutat heti. Siinähän toinen sit jää sinne naarmutettuun kämppäänsä. Toinen vaihtoehto on viedä huonekaluja/irtainta jonnekin varastoon suojaan?
Pikku ihmiset pikkuisine ongelmineen.
Ex avokki siis asuu minun omistamassa asunnossa, muutoin olisin lähtenyt jo heti, aluksi annoin hänen pakata omia tavaroitaan rauhassa mutt sitten kun on viemässä minun maksamia tavaroita sillä verukkeella että hän on asunnon sisustanut ja nähnyt kuulemma kauhean vaivan kun on tavaroita etsinyt..
ap
Vierailija kirjoitti:
Ex avokki siis asuu minun omistamassa asunnossa, muutoin olisin lähtenyt jo heti, aluksi annoin hänen pakata omia tavaroitaan rauhassa mutt sitten kun on viemässä minun maksamia tavaroita sillä verukkeella että hän on asunnon sisustanut ja nähnyt kuulemma kauhean vaivan kun on tavaroita etsinyt..
ap
No eipä tuossa auta kuin laittaa eukko heti pihalle kun ei osaa kerran asiallisesti muuttaa. Sanot että huomisen aikana saa lähteä, otat avaimen pois ja tavaransa voi tulla noutamaan sovittuna ajankohtana kun olet paikalla valvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No eipä tuossa auta kuin laittaa eukko heti pihalle kun ei osaa kerran asiallisesti muuttaa. Sanot että huomisen aikana saa lähteä, otat avaimen pois ja tavaransa voi tulla noutamaan sovittuna ajankohtana kun olet paikalla valvomassa.
Ap keksi jostain tähän sen vuokrasopimuksen, niin ei onnistu ulosheitto noin vaan.
Että sellainen iltatervehdys Porvoosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
tuo akka on vaan itse piru ja tekee siitä ilmoituksen viranomaisille kun lain mukaan hänellä on tässä oikeus asua kuun loppuun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
tuo akka on vaan itse piru ja tekee siitä ilmoituksen viranomaisille kun lain mukaan hänellä on tässä oikeus asua kuun loppuun.
ap
No saattaa olla että tilanne muuttuu siinä kohtaa kun alkaa tuhota sun omaisuutta/asuntoa ja varastaa irtaimistoa. Minä en tuossa tilanteessa välittäisi mistään viranomaisuhkauksista vaan kylmästi pyytäisin poistumaan asunnosta. Kuun vaihteeseen on enää pari viikkoa, menkööt majailemaan vaikka jonkun kaverinsa nurkkiin.
Siis asuu sinun omistamassa asunnossa vuokralla? Veloitit vastikkeen sijaan vuokraa? Lisäksi petit? Sika ansaitsee arvoisensa kohtelun.
Ei avokkia saa millään vuokrasopimuksillakaan ulos eron jälkeen, vaan pitää hakea häätö käräjäoikeudesta, jos toinen ei suosiolla lähde.
Saattaisin heittäytyä veemäiseksi itsekin ja vuokrata asap jonkun varaston, ottaa töistä yhden vapaapäivän ja viedä tavarani tilapäisesti pois asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei avokkia saa millään vuokrasopimuksillakaan ulos eron jälkeen, vaan pitää hakea häätö käräjäoikeudesta, jos toinen ei suosiolla lähde.
Saa, kun laittaa pihalle. Lukkojen uudelleensarjoitus ja ilmoitus isännöitsijälle ettei asu enää kämpässä.
Ei kannata lähteä mukaan riitaan. Entä jos hankit toisen asunnon itsellesi. Hän tuskin lähtee jos on nimi vuokrasopimuksessa, vaan pysyy. Onko hänellä rahaa muuttoon ja toiseen asuntoon, auttaako sukulainen. Vai etsikö hän jo itselleen asunnon. Pitäisikö jakaa huonekalut? Itse en haluaisi riitaeron huonekaluja ollenkaan, hankkisin uusia puisia ja muuta kivaa. Sun on pakko joskus poistua kotoa, eihän siellä voi koko aikaa vahtia.
No teet sen rikosilmoituksen, jos toinen varastaa tavaraa. Eipä siinä muuta sitten.