Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaisa ero menossa (pettäminen)

Vierailija
13.12.2023 |

Ex- avovaimo uhkaa viedä ostamani huonekalut koska hän on ne valinnut. Maksaja olen kuitenkin minä.

En tiedä uskallanko lähteä töihin ettei hän sillä välillä tyhjennä koko kämppää, uloskaan en voi häntä heittää koska vuokrasopimus. 

olen sanonut että jos vie tavarat teen rikosilmoituksen mutta hän vähät välittää. Nyt jo tahallaan on naarmuttanut lattiaa ja tapettia, sanoo vaan että hups vahinko. 

mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Kiitos asiallisista neuvoista.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saisiko ton aloituksen selkokielellä??

Olenko ainoa jolle se ei aukea?

Vierailija
22/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että kukaan avopari tekisi oikeasti vuokrasopimusta kun toinen muuttaa toisen omistamaan asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex avokki siis asuu minun omistamassa asunnossa, muutoin olisin lähtenyt jo heti, aluksi annoin hänen pakata omia tavaroitaan rauhassa mutt sitten kun on viemässä minun maksamia tavaroita sillä verukkeella että hän on asunnon sisustanut ja nähnyt kuulemma kauhean vaivan kun on tavaroita etsinyt..

ap

No eipä tuossa auta kuin laittaa eukko heti pihalle kun ei osaa kerran asiallisesti muuttaa. Sanot että huomisen aikana saa lähteä, otat avaimen pois ja tavaransa voi tulla noutamaan sovittuna ajankohtana kun olet paikalla valvomassa.

tuo akka on vaan itse piru ja tekee siitä ilmoituksen viranomaisille kun lain mukaan hänellä on tässä oikeus asua kuun loppuun. 

ap

ai kauheeta!

Sinäkö petit?

Ja jaapatat jotain asiallisesta käyttäytymisestä?

Vai se avokkiko petti ja nyt rikkoo vielä asuntojakin?

-Ensin rikkoo sielun ja luottamuksen -ja sitten talon?

Jos sinä petit, niin siitäs saat. Turhake.

Lattian naarmut saa korjattua. Se rikottu sielu ja mieli kestää paljon kauemmin eheytyä.

Vierailija
24/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex avokki siis asuu minun omistamassa asunnossa, muutoin olisin lähtenyt jo heti, aluksi annoin hänen pakata omia tavaroitaan rauhassa mutt sitten kun on viemässä minun maksamia tavaroita sillä verukkeella että hän on asunnon sisustanut ja nähnyt kuulemma kauhean vaivan kun on tavaroita etsinyt..

ap

No eipä tuossa auta kuin laittaa eukko heti pihalle kun ei osaa kerran asiallisesti muuttaa. Sanot että huomisen aikana saa lähteä, otat avaimen pois ja tavaransa voi tulla noutamaan sovittuna ajankohtana kun olet paikalla valvomassa.

Eukolla on vuokrasopimus, joten ihan laillisten irtisanomisaikojen mukaan on mentävä. Tai muuten käräjille ja eukko voittaa.

Vierailija
25/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun akka lähtee ulos laita pikaliimaa avainpesään ja sano että korjaajalla menee pari viikkoa. Tilaa lukkoseppä parin viikon päähän (tällä välin lomaile itse kaverin nurkissa)  ja heitä akan romut rappukäytävään kuukauden vikana päivänä.

o

Vierailija
26/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä pettäjä vai petetty itkemässä materian perään?

Vierailija
27/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun akka lähtee ulos laita pikaliimaa avainpesään ja sano että korjaajalla menee pari viikkoa. Tilaa lukkoseppä parin viikon päähän (tällä välin lomaile itse kaverin nurkissa)  ja heitä akan romut rappukäytävään kuukauden vikana päivänä.

o

Onko tässä aapee vastailemassa itselleen?

Jo kuinka monta viestiä olet kirjoittanut?

Vierailija
28/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei avokkia saa millään vuokrasopimuksillakaan ulos eron jälkeen, vaan pitää hakea häätö käräjäoikeudesta, jos toinen ei suosiolla lähde.

Saa, kun laittaa pihalle. Lukkojen uudelleensarjoitus ja ilmoitus isännöitsijälle ettei asu enää kämpässä. 

Vuokranantajan puolelta irtisanomisaika on 3 kk alle vuoden kestäneissä sopimuksissa. Ja irtisanominenhan on toteutettava kirjallisesti.

Vierailija
29/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

o

Ai hajotan omaa taloani? Kiitti vaan vinkistä!

Vierailija
30/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei avokkia saa millään vuokrasopimuksillakaan ulos eron jälkeen, vaan pitää hakea häätö käräjäoikeudesta, jos toinen ei suosiolla lähde.

Saa, kun laittaa pihalle. Lukkojen uudelleensarjoitus ja ilmoitus isännöitsijälle ettei asu enää kämpässä. 

Avokki toki pääsee sitten sisälle omaan kotiinsa eli ap:n luo poliisin avustuksella. Avopuolison saa tosiaankin laillisesti ulos vain häädöllä käräjäoikeudesta.

Vierailija
31/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä pettäjä vai petetty itkemässä materian perään?

Ei sillä ole mitään merkitystä.

Vierailija
32/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajan puolelta irtisanomisaika on 3 kk alle vuoden kestäneissä sopimuksissa. Ja irtisanominenhan on toteutettava kirjallisesti.

Vuokrasopimus tai ei, avopuolison saa väkisin ulos vain käräjäoikeuden häätöpäätöksellä. Siinä menee noin puoli vuotta. Se on katsos avokinkin koti.

Vierailija
33/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, asuntovuokrausta käsittelevän lain 57, pykälä. Mikäli vuokranantaja irtisanoo vuokrasopimuksen tavalla, jota ei voida pitää hyvän tavan mukaisena, voi vuokralainen vaatia korvauksia mm. muuttokuluista.

Vierailija
34/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen sakot tulee laittomasta häädöstä, mutta älä vahingoita hänen omaisuuttaan. Vuokraa vaikka pieni varasto ja siirrä hänen tavarat sinne. Pysy asiallisena, älä esim. syyllisty kunnianloukkaukseen. 

Vierailija
35/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, asuntovuokrausta käsittelevän lain 57, pykälä. Mikäli vuokranantaja irtisanoo vuokrasopimuksen tavalla, jota ei voida pitää hyvän tavan mukaisena, voi vuokralainen vaatia korvauksia mm. muuttokuluista.

Avopuolison ollessa kyseessä ei sovelleta asuntovuokrausta koskevia pykäliä, vaan avopuolison saa väkisin ulos vain käräjäoikeuden häätöpäätöksellä.

Vierailija
36/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on vuokralla sun asunnossa. Taidat olla ihan ykkösvalinta mieheksi. Ja petät vielä.

Seuraavalla kerralla eroa ensin, sitten seuraava nainen

Vierailija
37/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on vuokralla sun asunnossa. Taidat olla ihan ykkösvalinta mieheksi. Ja petät vielä.

Seuraavalla kerralla eroa ensin, sitten seuraava nainen

seuraavalla kerralla sä voit korjata asenteesi, tässä ei sanottu kuka on pettänyt eikä myöskään sitä periikö ap vuokraa. 

Vierailija
38/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku ihmiset pikkuisine ongelmineen.

Sinullapa suurnaisella onkin suuren ihmisen ongelmat: tyttäresi sekäkäyttää ja myy itseään so ma leille.

Vierailija
39/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis saisiko ton aloituksen selkokielellä??

Olenko ainoa jolle se ei aukea?

Olet kutakuinkin. Mene siitä kailottamasta heikkoa ymmärrystäsi.

Vierailija
40/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avopuolison ollessa kyseessä ei sovelleta asuntovuokrausta koskevia pykäliä, vaan avopuolison saa väkisin ulos vain käräjäoikeuden häätöpäätöksellä.

Eron jälkeen henkilö lakkaa olemasta avopuoliso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi