Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetettyjen joulukorttien määrä on pudonnut 50 miljoonasta 14 miljoonaan

Vierailija
13.12.2023 |

Vain eliitti saa korttinsa :(

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuodesta 2000 tai 1999 on tullut joulukortit korvattua perinteisellä SMS tekstiviestillä "Hyvää joulua". On se vaan helpompi tuo sähköinen tapa.

Vierailija
42/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto kiittää, kun ei turhaa roskaa kuskailla ympäri Suomea. Ei niitä kortteja kuitenkaan juuri kukaan säästä. 

Miten korttien säästäminen muuttaisi tilannetta jotenkin? Vähän outo kommentti.

No olisi edes joku funkito niillä korteilla, jos niitä käytettäisiin vaikka koristeina ja katseltaisiin enemmän kuin sen yhden kerran kun tulevat luukusta. Outoa, jos sinusta roskaamisen vähentäminen on outoa, 

Ei kai se roskaa vähennä yhtään jos se kortti makaa ensin jossain laatikossa viisi vuotta ja heitetään keräykseen vasta sitten. 😂 itse laitan ne muutamat kortit mitkä tulee esille nyt joulun aikaan, sen jälkeen menevät kierrätykseen.

Turha selittää sinulle, kun ei kapasiteetti riittä tajuamaan, että roska on edes vähän hyödyllisempi, jos siitä on iloa eikä kortti mene saman tien roskiin niin kuin monilla menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt n. 30 joulukorttia, mutta enää en lähetä kun 5kpl.

Noihin 30 olisi mennyt 45e pelkkiin postimerkkeihin, toiset 45e kortteihin jos keskimäärin n. 1,50e hintaiset kortit olisi ostanut, mikä on liian kallista...!

Nuo mitä lähetin meni iäkkäille sukulaisille, ja yksi kaverille joka aina lähettää kauniin itse tehdyn kortin.

Vierailija
44/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50+ nainen, ja lähettänyt ylipäätään minkäänlaisen kortin, tasan 2 krt elämäni aikana. Nekin äidilleni, koska hän suuttui kun toin kortin käteen. Viimeisen 10v aikana en ole antanut edes käteen. En vaan ymmärrä koko korttihommaa, ja mielestäni kuuluu aikaan, jolloin muita viestintäkeinoja ei ollut.

Kyllä sun mummoikäisenä täti-ihmisenä pitäisi niin hyvin muistaa korttien kulta-aika, ettei siinä pitäisi olla sulle mitään epäselvää. Ei siitä nyt vielä niin kauan aikaa ole 🙄

No minua ei nyt vaan ole ikinä kiinnostanut koko homma. Kuului kyllä jo mun nuoruudessa äitini sukupolven touhuihin.

Vierailija
45/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän nykyisin kukkalähetyksen  , en korttia.

Vierailija
46/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Pian Posti nostaa postimerkin hintaa viiteen euroon. "Koska kirjepostin määrä vähentynyt radikaalisti "

Vierailija
47/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moniin vuosiin lähettänyt joulukorttia kuin apelle enkä hänellekään enää joulun 2020 jälkeen, hän kun kuoli huhtikuussa -21. Hän oli vanhan kansan mies, joka arvosti postin kautta tulevaa muistamista, mutta nyt ei tarvitse lähettää enää kenellekään. Ulkomailla asuvalle ystävälleni lähetän pienen paketin ja kortin sen mukana. Muuten posti ei kostu minun rahoistani tänäkään jouluna. 

Vierailija
48/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin kaksi viikkoa sitten kirjeen Jyväskylästä Helsinkiin. Ei ole vielä perillä. Ihmetelkööt sitten miksi postimäärät jatkuvasti vähenevät.

Vierailija
49/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla lähetelty kortteja koskaan. 

Vierailija
50/53 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkit on nykyään aivan törkeän hintaisia ja postin kulku nyt on mitä on, joten eipä tule kortteja läheteltyä. Lähetän Whatsappissa joulutervehdykseni.

Vierailija
51/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen skannannut kaikki saamani joulukortit A6-kokoon. Niitä sitten lähetteleln whatsupilla, viestinä, messengerillä tai sähköpostilla. Voihan sen sitten saaja halutessaan tulostaa joulukortiksi, jos haluaa.

Vierailija
52/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan ihmiset jaksa kortteja lähetellä, hirvee vaiva kun pitää ostaa se kortti ja sitte kirjottaa siihen osote ja laittaa joulutarra ja sitte vielä viedä postilaatikkoon. Aiemmin lähetin n. 30 joulukorttia mut nykysin vain 10 koska nää tekstaripellet ei saa multa kortteja enää. P.S. Ne kortinkuvat ei aukee mun luurissa.

Viitsiiköhän nää nykyajan ihmiset tehdä enää mitään toisten eteen vai onko koko elämä minäminää?

Vierailija
53/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on ajanut korttien lähettämisen ohi, kuten onnittelusähkeidenkin.

Suomeksi; ihmisistä on tullut laiskoja ja itsekkäitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä