Lähetettyjen joulukorttien määrä on pudonnut 50 miljoonasta 14 miljoonaan
Kommentit (53)
Lähetän kortin enää vain kummilapselleni, joka on alle kouluikäinen. Hän on ihan innoissaan korteistakin. Aikuisille en enää lähetä, koska on liian kallista ja tuntuu turhalta maksaa niin paljon vain siitä, että kerran vuodessa ollaan kortin verran yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50+ nainen, ja lähettänyt ylipäätään minkäänlaisen kortin, tasan 2 krt elämäni aikana. Nekin äidilleni, koska hän suuttui kun toin kortin käteen. Viimeisen 10v aikana en ole antanut edes käteen. En vaan ymmärrä koko korttihommaa, ja mielestäni kuuluu aikaan, jolloin muita viestintäkeinoja ei ollut.
Ethän sä ole lähettänyt kortteja silloinkaan, kun kännyköitä ei ollut? Sekaisin taidat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele yhtään. Helvetin kallista ja täysin turhaa lähetellä jotain pahvinpaloja.
Elämä olisi kyllä melko ankeaa jos ei koskaan tekisi mitään turhaa.
Minusta elämä olisi todella ankeaa, jos joku pahvin pala on suurikin ilo.
Luonto kiittää, kun ei turhaa roskaa kuskailla ympäri Suomea. Ei niitä kortteja kuitenkaan juuri kukaan säästä.
Vierailija kirjoitti:
Luonto kiittää, kun ei turhaa roskaa kuskailla ympäri Suomea. Ei niitä kortteja kuitenkaan juuri kukaan säästä.
Miten korttien säästäminen muuttaisi tilannetta jotenkin? Vähän outo kommentti.
Lähetin pari korttia joskus 90-luvun alussa. Siihen jäivät. Aivan turhaa touhua ja vaivannäköä. Entisaikojen tapija.
Ei nykyajan ihmiset jaksa kortteja lähetellä, hirvee vaiva kun pitää ostaa se kortti ja sitte kirjottaa siihen osote ja laittaa joulutarra ja sitte vielä viedä postilaatikkoon. Aiemmin lähetin n. 30 joulukorttia mut nykysin vain 10 koska nää tekstaripellet ei saa multa kortteja enää. P.S. Ne kortinkuvat ei aukee mun luurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi edes joku funkito niillä korteilla, jos niitä käytettäisiin vaikka koristeina ja katseltaisiin enemmän kuin sen yhden kerran kun tulevat luukusta. Outoa, jos sinusta roskaamisen vähentäminen on outoa,
Ketkä niitä joulukortteja nykyään enää lähettää? 14 miljoonaa korttia on siis 7-8 korttia per joka ikinen kotitalous!
Itse en lähetä kortteja enkä tunne ketään kuka lähettäisi.
Naiveimpia kortteja ovat nämä perhepotretti kortit. Ystäväni ei lähettänyt minkäänlaisia kortteja ennemmin, mutta sen jälkeen kun hänelle ja miehellensä syntyi alle vuoden ikäerolla 2 muksua, niin johan alkoi lähteä kaikille tutuille ja tuntemattomille joulutervehdyksiä.
Aika on ajanut korttien lähettämisen ohi, kuten onnittelusähkeidenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyajan ihmiset jaksa kortteja lähetellä, hirvee vaiva kun pitää ostaa se kortti ja sitte kirjottaa siihen osote ja laittaa joulutarra ja sitte vielä viedä postilaatikkoon. Aiemmin lähetin n. 30 joulukorttia mut nykysin vain 10 koska nää tekstaripellet ei saa multa kortteja enää. P.S. Ne kortinkuvat ei aukee mun luurissa.
Varmaan itkevät itsensä uneen kun ei tule turhaa roskaa postissa :D
Vierailija kirjoitti:
Ketkä niitä joulukortteja nykyään enää lähettää? 14 miljoonaa korttia on siis 7-8 korttia per joka ikinen kotitalous!
Itse en lähetä kortteja enkä tunne ketään kuka lähettäisi.
70+ ikäiset lähettää. Oma äitini laittaa kortit kaikille sisaruksilleen, isän sisaruksille ja muutamille muillekin. Yhteensä noin 40 korttia joka vuosi. 99% ihmisille, joiden kanssa äiti ei puhu sanaakaan vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50+ nainen, ja lähettänyt ylipäätään minkäänlaisen kortin, tasan 2 krt elämäni aikana. Nekin äidilleni, koska hän suuttui kun toin kortin käteen. Viimeisen 10v aikana en ole antanut edes käteen. En vaan ymmärrä koko korttihommaa, ja mielestäni kuuluu aikaan, jolloin muita viestintäkeinoja ei ollut.
Kyllä sun mummoikäisenä täti-ihmisenä pitäisi niin hyvin muistaa korttien kulta-aika, ettei siinä pitäisi olla sulle mitään epäselvää. Ei siitä nyt vielä niin kauan aikaa ole 🙄
No ennen lähetin 20 korttia mutta tänä jouluna 3 korttia. Ennen sai 10 joulukorttia eurolla mutta nykyään ne maksaa 15 euroa 10 kpl joten siinä syy miksen lähetä kortteja kun postimerkit maksaa 1.50 vähintään myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi edes joku funkito niillä korteilla, jos niitä käytettäisiin vaikka koristeina ja katseltaisiin enemmän kuin sen yhden kerran kun tulevat luukusta. Outoa, jos sinusta roskaamisen vähentäminen on outoa,
Ei kai se roskaa vähennä yhtään jos se kortti makaa ensin jossain laatikossa viisi vuotta ja heitetään keräykseen vasta sitten. 😂 itse laitan ne muutamat kortit mitkä tulee esille nyt joulun aikaan, sen jälkeen menevät kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Ajatuksena jo se, että syrjäkylillä postin autot pörräävät normaalia enemmän toimittamassa velvollisuustervehdyksiä. Vai onko noilla jo sähköautot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä ole lähettänyt kortteja silloinkaan, kun kännyköitä ei ollut? Sekaisin taidat olla.
Ensimmäisen puhelimeni ostin kun olin 25 vuotias. Ja kyllä minun elämäni aikana on voinut puhelimella soittaa.
Akateemisessa kirjakaupassa tavalliset yksinkertaiset kortit ilman kuorta 3,50 ja kuorelliset 4,50. Kauhistuin, kun tuttava vanhus oli ostanut 20 korttia ja niihin joulumerkit, maksoi niistä yli 100 euroa. Se oli ryöstö. Olisinpa etukäteen tiennyt, niin olisin hakenut hänelle kortit vaikka Tokmannilta. Kyllähän tämä korttien lähettäminen pikku hiljaa kokonaan loppuu, eikä postikaan mitenkään asiaa edistä.