Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksetaanko eläkettä yleensä kahdesta eri paikasta?

Vierailija
13.12.2023 |

Mitkä ne paikat voisi olla, ja miksi eläke tulisi kahdesta eri paikasta?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini saa noin 1300 eläkettä Kevasta eikä yhtään mitään Kelasta!

Kansaneläkkeen tuloraja on 1512€ ja sentit päälle. Kelan eläkettä ei saa jos ei itse tajua sitä anoa. Tästähän on lehdissä kirjoitettu joka vuosi, kuinka paljon kansaneläkkeitä jää hakematta heiltä, joilla siihen on oikeus.

Jos pankkiin rapsahtaa nettoa 1200,  brutto on jo varmaan ylittää tuon tulorajan.

Olikohan mun eläke aikoinaan väärin , tuo 800 telliä ja vain 200 kelalta.   Nuo siis bruttona molemmat.   Veroa meni 11%

Vierailija
42/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävä juttu. Ap urkkii jonkun toisen eläkeasioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keva ei ole valtion, vaan kuntien perustama eläkevakuutusyhtiö. Hoitaa kylläkin sopimuksella eräitä valtion ja kirkon eläkkeitä.

Vierailija
44/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo vastauksista.

Jos toisesta paikkaa tulee eläkettä 1200e ja toisesta 400e, niin kumpikohan näistä voisi olla kela? -ap-

Saakohan 1200 tel eläkkeellä enää kelalta? Kai tiliotteessasi on maksaja?  Ja nyt joulun alla tulee ensi vuoden summat kirjeenä.

Itse sain 800 telliä, 200 kelalta.

No sitä mäkin vähän mietin, että jos saa jostain 1200, miksi saisi kelalta enää latiakaan. Tuollaista nostoautomaatin lappusta ihmetellään, missä ei lue molempien kohdalla kuin "eläke". Enkä voi kysyä aiheesta tilin omistajalta. -ap-

Tämä kuulostaa siltä että henkilöllä on useampi työeläke. Tämä on tosiaan mahdollista esimerkiksi siksi että henkilö on ollut töissä sekä kunn

Tämä taitaa olla loogisin selitys. Kiitos sulle ja muille! -ap-

Vierailija
45/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkä, 1600 olisi ns minimieläke jos Kela maksaisi 1200 eläkkeen lisäksi vielä 400 eläkettä. Näin ei kyllä ole. Minimeläke on 900+ euroa.

Voisiko tuo 400 € summa olla vammaistukea. Ylin vammaistuki on n. 450 €. Sitä voi saada vaikka eläke tai palkka olisi suurikin.

Vierailija
46/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo vastauksista.

Jos toisesta paikkaa tulee eläkettä 1200e ja toisesta 400e, niin kumpikohan näistä voisi olla kela? -ap-

Saakohan 1200 tel eläkkeellä enää kelalta? Kai tiliotteessasi on maksaja?  Ja nyt joulun alla tulee ensi vuoden summat kirjeenä.

No sitä mäkin vähän mietin, että jos saa jostain 1200, miksi saisi kelalta enää latiakaan. Tuollaista nostoautomaatin lappusta ihmetellään, missä ei lue molempien kohdalla kuin "eläke". Enkä voi kysyä aiheesta tilin omistajalta. -ap-

Saa jos aikoinaan on jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle ja on ollut silloin oikeutettu Kelan eläkkeeseen.

Vierailija
47/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttävä juttu. Ap urkkii jonkun toisen eläkeasioita?

Vähän sille tuntuu. 

Vierailija
48/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini saa noin 1300 eläkettä Kevasta eikä yhtään mitään Kelasta!

Se pitää hakea. Ei se automaattisesti tule

Vierailija
49/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo vastauksista.

Saa jos aikoinaan on jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle ja on ollut silloin oikeutettu Kelan eläkkeeseen.

Kun jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle se haetaan eläkeyhtiöltä ja mahdollinen lisäosa Kelalta.    65- vuotiaana eläkkeiden summa pysyy samana , nimi muuttuu vanhuuseläkkeeksi .  

Jos joku jää työkyvyttömyyseläkkeelle ilman työuraa saaden vain kelan eläkettä ei hän myöhemminkään rupea saamaan telliä.   Mikäli ei välillä ole kuntoutunut ja ollut työelämässä.

Vierailija
50/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks. tyoelake.fi. 

Viimeinen työeläkelaitos maksaa eläkkeen

Oma työeläkelaitoksesi on nykyisen tai viimeisimmän työsi vakuuttanut työeläkelaitos. Ota yhteyttä omaan työeläkelaitokseesi, kun sinulla on kysyttävää vaikkapa työeläkeotteestasi, tulevasta eläkkeestäsi tai eläkkeen hakemisesta.

Oma työeläkelaitoksesi laskee eri työsuhteista kertyneen eläkkeesi kokonaismäärän, maksaa eläkkeen sekä veloittaa muiden työeläkelaitosten maksuosuudet Eläketurvakeskuksen hoitaman kustannustenjaon kautta.

Joku voi saada myös esim. leskeneläkettä tai itse maksamaansa lisäeläkettä. Kela maksaa joillekin kansaneläkettä (kansaneläke voi olla joko työkyvyttömyys- tai vanhuuseläkettä, ks.kela.fi) ja/tai takuueläkettä.

Vierailija
51/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo vastauksista.

Ööööö, miksi sä käpelöit kenenkään toisen pankkitositteita? Törkeetä

Vierailija
52/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin aikanaan työeläkkeelle, jonka maksoi silloin Valtionkonttori. Sitten anoin Ilmariselta siviilityössä 21-24 vuotiaana ansaitsemaani muutaman kympin eläkettä. Ilmarinen siirsi asian käsittelyn Valtionkonttorille, josta tuli nopeasti vastaus, että eläke on myönnetty ja se sopeutetaan valtion eläkkeeseeni ja yhteenlaskettu eläkkeeni on tasan entisen suuruinen. Minua, ja ilmeisesti useita muitakin, oli siisalunperin narrattu tässäkin eläkekysymyksessä melko törkeästi.

Vierailija
53/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan eläkettä kolmesta paikasta: työeläkettä työeläkeyhtiöstä, vapaaehtoista eläkettä vakuutusyhtiöstä ja toista vapaaehtoista eläkettä pankin eläkeyhtiöstä. Työuran aikana eri työpaikoista kertyneet työeläkkeet sekä apurahoista maksamani eläkemaksut on siirretty kaikki työeläkeyhtiöön.

Vierailija
54/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koskeeko tuo yhden maksupaikan maksama eläke vanhoja eläkkeitä jotka ovat tulleet vaikkapa varmalta ja kevalta.Tai omaa eläkettä ja lesken eläkettä.

Vaiko vasta jonkun päiväyksen jälkeen myönnettyjä?

Vierailija
55/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin aikanaan työeläkkeelle, jonka maksoi silloin Valtionkonttori. Sitten anoin Ilmariselta siviilityössä 21-24 vuotiaana ansaitsemaani muutaman kympin eläkettä. Ilmarinen siirsi asian käsittelyn Valtionkonttorille, josta tuli nopeasti vastaus, että eläke on myönnetty ja se sopeutetaan valtion eläkkeeseeni ja yhteenlaskettu eläkkeeni on tasan entisen suuruinen. Minua, ja ilmeisesti useita muitakin, oli siisalunperin narrattu tässäkin eläkekysymyksessä melko törkeästi.

Sinulla kuten muillakin eläke ei kertynyt 23 ikävuoteen asti. Ketään ei ole narrattu.

Vierailija
56/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain avioerossa puolet mun sveitsiläisen miehen eläkekertymästä. Voisin ostaa sillä kivan asunnon Helsingistä. Mitään kansaneläkettä en taida saada, koska ulkomailla asumisen vuodet pienentävät sitä. Ehkä jotain ropposia.  

Vierailija
57/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 1300e Kevalta ja n.20e Kelalta. 

Vierailija
58/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee työeläkekassasta ja itsemaksamasta firman eläkekassasta.