Maksetaanko eläkettä yleensä kahdesta eri paikasta?
Mitkä ne paikat voisi olla, ja miksi eläke tulisi kahdesta eri paikasta?
Kommentit (58)
Vanhuuseläke tulee Kelasta, työeläke työeläkeyhtiöstä.
jos on ollut työnantajilla eri eläkeyhtiöt, silloin joo
Minä saan kahdesta maasta, koska olen ollut töissä molemmissa maissa
- Ruotsista
- Suomesta
Jos eläke pieni niin tulee eläkevakuutusyhtiön lisäksi Kelalta.
Jos saat riittävän suurta työeläkettä, saat todennäköisesti vain työeläkeyhtiöstä.
Vierailija kirjoitti:
jos on ollut työnantajilla eri eläkeyhtiöt, silloin joo
eipäs kun ns. viimeinen eläkevakuutusyhtiö maksaa koko potin.
Leskeneläkkeeni maksaa mieheni työeläkeyhtiö, oman työeläkkeeni oma eläkeyhtiöni.
N 69 v
Saan kahdesta tel-yhtilstä, omasta ja mieheni.
Sisareni sai kolmesta, kevasta ( kunnallisesta työurastaan) ilmarisesta muista töistä ja Ruotsista siellä olovuosistaan.
Tel ja kela tavanomainen yhdistelmä
Kiitos jo vastauksista.
Jos toisesta paikkaa tulee eläkettä 1200e ja toisesta 400e, niin kumpikohan näistä voisi olla kela? -ap-
Itse saan kelalta sekä työeläkeyhtiöltä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jo vastauksista.
Jos toisesta paikkaa tulee eläkettä 1200e ja toisesta 400e, niin kumpikohan näistä voisi olla kela? -ap-
Saakohan 1200 tel eläkkeellä enää kelalta? Kai tiliotteessasi on maksaja? Ja nyt joulun alla tulee ensi vuoden summat kirjeenä.
Itse sain 800 telliä, 200 kelalta.
400€ Kelasta veikkaan. Kela pelkästään eläkeenmaksaja käytännössä niille, joilla ei ole työuraa takana. Tuo 1200 eläke vaatii jo vähän työuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jo vastauksista.
No, se 400 e tottakai. Kelan maksimieläke on noin 900 e
Jos saa 1200 työeläkettä niin Kela tuskin maksaa yhtään mitään. Kansaneläke on vähän päälle 900 e!
Olethan sä itse ne eläkkeet hakenutkin, niin tiedät mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jo vastauksista.
Saakohan 1200 tel eläkkeellä enää kelalta? Kai tiliotteessasi on maksaja? Ja nyt joulun alla tulee ensi vuoden summat kirjeenä.
Itse sain 800 telliä, 200 kelalta.
No sitä mäkin vähän mietin, että jos saa jostain 1200, miksi saisi kelalta enää latiakaan. Tuollaista nostoautomaatin lappusta ihmetellään, missä ei lue molempien kohdalla kuin "eläke". Enkä voi kysyä aiheesta tilin omistajalta. -ap-
Soittakaa eläkevakuutusyhtiöön tai Kelaan! Sieltä ne vastaukset saa!
Jos eläke pieni niin saa Kelalta ja eläkevakuutusyhtiöstä. Muutoin pelkästään eläkevakuutusyhtiöstä.