Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkasta lähti tänään 2500€ veroihin. Ei todellakaan itketä sosiaaliturvan leikkaukset

Vierailija
13.12.2023 |

Pakko saada näitä alas ja lujaa. Ei täällä verokirjalla työnteko muuten kannata.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borde man ta avundsjukas censur som en komplimang?

Vierailija
102/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin 2500 on pelkkiä veroja. Siinä on ne eläkemaksut yms jotka ennen maksoi työnantaja! Muistaakseni 90-luvulla siirrettiin palkansaajien maksettavaksi.

Kyllä palkasta voi mennä ton verran veroja. Mun miehellä menee veroihin yli 4800€ ja siihen vielä lisäksi ne eläkemaksut sun muut. Vähän päälle 6000€ menee veroihin ja sivukuluihin palkasta joka kuukausi. Paitsi nyt loppuvuodesta enemmän, kun se vuosiraja ylittyi.

Mun palkka on 1070 euroa :) aika paljon tulisi miinusta jos tuon maksaisin veroja :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on yksinkertainen ratkaisu.

Lasketaan palkojanne sille tasolle, että veroja menee ainostaan sanotaan 100 kuukaudessa.

Sitten olette varmaankin tyytyväisiä?

Sama logiikka kuin leikata etuuksista, että riistopalkka tuntuu isolta. =D

Vierailija
104/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan kaikki mikä maksaa rahaa. 

Vierailija
105/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtee enemmän kuukaudessa. Silti en ymmärrä, miten hvetissä hallitus voi leikata kaikista hankalimmassa tilassa olevilta? Säästökin on ihan minimaalinen. 

Ja hei Persut, köyhiltä ei leikata vai miten se meni. Teitä häviä potkitaan päähän vielä enemmän, mutta onneksi väärän värisiä kohdellaan vielä huonommin. 

Vierailija
106/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksinkertaisesti tyhmä etkä ymmärrä kokonaisuuksia.

T: jo 20 vuotta työssä, akateeminen.

Tuossahan on kokonaisymmärrys kohdillaan, hyvätuloinen maksaa suhteellisesti ja absoluuttisesti eniten.

Vasemmalta aina huudetaan että veropohjaa pitää laajentaa. Samalla unohtavat että tyyliin 1/3 aikuisista maksaa veroa 0-5% eli olemattoman vähän. Siinä on veropohjaa laajennettavaksi.

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa. Mene katsomaan eläkeläisten verotaulukko. 

Vierailija
107/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että Suomen valtion veloissakin ongelma on inflaatiosta ja lainojen koroissaongelma ei siis ole se työtön työllinen tai toimeentulotuki asiakas.

Vaan tämä sekopää järjestelmä ja sekopäiset päätökset.

Vierailija
108/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähtee enemmän kuukaudessa. Silti en ymmärrä, miten hvetissä hallitus voi leikata kaikista hankalimmassa tilassa olevilta? Säästökin on ihan minimaalinen. 

Ja hei Persut, köyhiltä ei leikata vai miten se meni. Teitä häviä potkitaan päähän vielä enemmän, mutta onneksi väärän värisiä kohdellaan vielä huonommin. 

Kysypä niiltä teidän hyvätuloisten asioita ajavalta Kokoomukselta. Sehän se siellä sanelee nämä asiat...

Vierailija
109/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole osannut laskea tulojaan oikein ja pätkähti 40% lisävero?

Monilla on se varsinainen veroprosentti 40% ja sitten kun vuosituloraja ylittyy, meneekin 50%. 

Tuntuisiko sinusta kivalta, että palkasta jää itselle vain puolet? 

Jos mun palkka olisi sitä luokkaa, että perusprosentti on 40, niin kyllä se tuntuisi oikein kivalta. 

Eri

Luuletko, että ne suuret tulot tulee helpolla ja rennosti? Kyllä niiden eteen joutuu tekemään aika hitosti töitä. Kun on raatanut sen palkkansa eteen vähän enemmän kuin ne joiden palkka alkaa kakkosella tai kolmosella, niin ei se ole kiva, että verottaja katsoo ansainneensa niistä rahoista niin suuren osan.

Vierailija
110/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä niiltä teidän hyvätuloisten asioita ajavalta Kokoomukselta. Sehän se siellä sanelee nämä asiat...

Eli teille Persuille käy kaikki, kunhan ma muja vaan sorretaan vielä enemmän kuin teitä? Kuulostaa järkevältä.

Vierailija
111/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teille Persuille käy kaikki, kunhan ma muja vaan sorretaan vielä enemmän kuin teitä? Kuulsotaa järkevältä.

Vierailija
112/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että Suomen valtion veloissakin ongelma on inflaatiosta ja lainojen koroissaongelma ei siis ole se työtön työllinen tai toimeentulotuki asiakas.

Vaan tämä sekopää järjestelmä ja sekopäiset päätökset.

Kiitos Marinin hallituksen, joka piti piikin auki ja huusi rahaa on. Ja olihan sitä muille jaettavaksi asti. Helppohan se on toisten rahoja hassata, kun ei itse tarvitse miettiä takaisin maksuja tai kantaa vastuuta tuhlailuistaan.

Vierailija
113/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh.. jenkkilä tulee kylään ilmeisesti. AP:n pitäis saada enemmän ja toisen puolen aina vain vähemmän.

Vierailija
114/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole osannut laskea tulojaan oikein ja pätkähti 40% lisävero?

Monilla on se varsinainen veroprosentti 40% ja sitten kun vuosituloraja ylittyy, meneekin 50%. 

Tuntuisiko sinusta kivalta, että palkasta jää itselle vain puolet? 

Jos mun palkka olisi sitä luokkaa, että perusprosentti on 40, niin kyllä se tuntuisi oikein kivalta. 

Eri

Luuletko, että ne suuret tulot tulee helpolla ja rennosti? Kyllä niiden eteen joutuu tekemään aika hitosti töitä. Kun on raatanut sen palkkansa eteen vähän enemmän kuin ne joiden palkka alkaa kakkosella tai kolmosella, niin ei se ole kiva, että verottaja katsoo ansainneensa niistä rahoista niin suuren osan.

Ja mitähän sinäkään olet tietävinäsi muiden raatamisesta, että kuvittelet voivasi nostaa itsesi jalustalle toisten yläpuolelle 🙄... 

Eniten palkkaa saavat ne, joilla on eniten valtaa. Ei ne, jotka "raatavat" eniten. Se on vissi se.

Vierailija
115/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että menestyneet ja hyväpalkkaiset ihmiset ovat ensisijaisesti ahneita (enkä tarkoita pahalla). 

Siitä tunnistaa pärjäävän ihmisen. Ja tietää että tällainen ihminen pärjää elämässä rahallisesti.

Esim omat vanhemmat ovat hirveän ahneita ja rahan perään. Ja ovat menestyneet hyvin vaikka ovat pienituloisia. 

Vierailija
116/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin 2500 on pelkkiä veroja. Siinä on ne eläkemaksut yms jotka ennen maksoi työnantaja! Muistaakseni 90-luvulla siirrettiin palkansaajien maksettavaksi.

Kyllä palkasta voi mennä ton verran veroja. Mun miehellä menee veroihin yli 4800€ ja siihen vielä lisäksi ne eläkemaksut sun muut. Vähän päälle 6000€ menee veroihin ja sivukuluihin palkasta joka kuukausi. Paitsi nyt loppuvuodesta enemmän, kun se vuosiraja ylittyi.

Miltä se tuntuu olla hyvä,, osainen?

Vierailija
117/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teille Persuille käy kaikki, kunhan ma muja vaan sorretaan vielä enemmän kuin teitä? Kuulsotaa järkevältä.

Sinä et kuulosta järkevältä.

Vierailija
118/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ap valittaa?

Nythän on tulossa muutos ja hallitus on luvannut 100 000 uutta työllistä jakamaan taakkaa.

Mutta epäilen, että verot ei laske. Vanhustenhoito yms eläkkeet lohkaisevat suuren osan verotuloja.

Vierailija
119/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aina vapaa osoittamaan mieltäsi sen puolesta, että suurimmat leikkaukset olisi osoitettava hyvin toimeentuleville. Kuulut itse siihen kokkareiden edustamaan joukkoon, niin varmasti kuuntelevat omiaan enemmän kuin .... sanonko mitä.

Vierailija
120/150 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaiset, miksei Suomi lähde ansiostanne nousuun?