Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu että kotona aina sekaista, onko laiska vai vain liikaa tavaroita?

Vierailija
13.12.2023 |

no?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaramäärä on liiallinen suhteutettuna jaksamiseen. Itse olen minimalisti kun en jaksa siivota.

Vierailija
2/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Liikaa tavaraa, liian monta projektia vaiheessa, liian vähän aika ja sopivan laiska asukas. Ei siihen muuta sitten tarvitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroille ei ole omaa paikkaa ja lisäksi olen laiskakin.

Älä tu, jos et tykkää.:)

Vierailija
4/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaramäärä on liiallinen suhteutettuna jaksamiseen. Itse olen minimalisti kun en jaksa siivota.

Jep, sama homma täällä.

Vierailija
5/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap,Kertoo omasta kodistaan? Vastaus:Vietät aikaa liikaa some ja muuhun aikaa  sinulla ei  jää.

Vierailija
6/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti tarvitsee tukevan kaapin, hyllyjä, muutaman säilytysastian, korin, rasiat. Pari lipastoa. Ja turhat paperit roskiin. Ehkä pieniä siivouksia silloin tällöin, kun on energiaa. Turhat pois. Ja vie kaappiin useammin, ettei jää kaikki pöydälle. Lattialle ei mitään, eli vaatteille tuoli tai pyykkikori, pesukone. Sukat ehkä pyykkiin tai jakkaran alatasolle.

Vierailija
7/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroille ei ole omia paikkoja. Jos kaikelle on omat paikkansa, kulkeutuvat ne helpommin ohimennen mukana omille paikoilleen, etenkin jos lapsetkin on opetettu tähän. 

Ja tällä tarkoitan ihan kaikkea: avatut laskut, lehdet, lasten kouluvihkot ja -kirjat, lelut, reput, kypärät, jne.

Vierailija
8/13 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän sotkee , sen vähemmän tarvitsee siivota 

Vierailija
9/13 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jollekin sopiva tavaramäärä on eri juttu kuin toiselle. Sopiva määrä riippuu säilytystiloista.

2) Sekaisuus usein johtuu myös siitä, että yksi ihminen on tottunut olemaan (totutettu Jo lapsena tai itse halunnut) ainoa järjestäjä ja hemmotellut muut niin, etteivät he ,,vie mennessään, tee ollessaan, tuo tullessaan,,  yhtään mitään vaan passauttavat.

3) Laiskuus? Katso kohta 2) Ja Mieti, kenen laiskuus, ennenkuin alat yhteen suuntaan osoittaa sormella. 

Vierailija
10/13 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mahdollisimman paljon hyllyjä lähes joka seinälle, niitähän saa myös kauniita ja eri hyllyvälein. Mitä enemmän jokaiselle tavaralle on tilaa eli paikka, mihin sen voi kädestään voi laskea, sitä siistimpänä lattiat, tuolit, pöydät jne. pysyvät. Varastohyllyjäkin on nykyisin hiukan sievempinä, nehän ovat edullisimpia, ovat aina olleet. Kirpputoreilta ja käytettyjen huonekalujen kaupoista voi myös tehdä löytöjä.

Jos olet "kotiverstasta" pitävä tai askartelija tai teet paljon kaikenlaista muuta paljon materiaalia tarvitsevaa, vaikkapa nyt ompelua, maalausta, korjaustöitä, sitä tärkeämpää suuret hyllymäärät ovat. Ajan oloon niihinkin voi hankkia kirkasmuovisia isoja laatikoita, jotka tekevät hiukan siistimmän vaikutelman, mutta niistä näkee kuitenkin heti, mitä missäkin on. - Kauneimmat ovat tietenkin yhtenäiset laatikostot, joita saa myös pyörällisinä ja eri korkuisina ja levyisinä ja eri värisinä.

Voithan ottaa myös vaikka yhden päivän viikossa, jolloin laitat "kaiken kuntoon", esimerkiksi perjantai-iltapäivä noin 3 - 5 tuntia tai enemmän tai vähemmän, mutta aina säännöllisesti. Rutiinit auttavat pitämään järjestystä.- Kaikille vaatteille henkarit ja paikka, mihin ne ripustetaan jne.. Samoin kirjat, lehdet, kierrätystavarat omiin kasseihinsa ja hyllyilleen jne.

Tässä joitakin ajatuksia alkuun.

Vierailija
11/13 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän sotkee , sen vähemmän tarvitsee siivota 

Näkisin että olet asian ytimessä.

T. Sohvan guru.

Vierailija
12/13 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parantui tilanne kun karsin tavaraa rankalla kädellä. Ihan vain välttämättömimmät ja sellaiset mitä oikeesti käytän jäljellä, ei yhtään mitään muuta. Vaatteita ja astioitakin vain vähän, ettei pääse pyykit tai tiskit kerääntymään. 

Vierailija
13/13 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huonosti koulutettu kotitonttu. Ainoa mahdollinen selitys.