Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yhdistätte mielessänne jonkin esim. vaatekappaleen käytön johonkin hirvittävään tilanteeseen johon jouduitte tuo vaatekappale päällänne

Vierailija
13.12.2023 |

Niin hävitättekö sen?

Jos ajatellaan että olette ostaneet esim. Uuden huivin ja tuona samaisena päivänä kun ostitte ja käytitte sitä, teille käy jotain kamalaa esim. joku rai s kaa teidät tai läheinen kuolee auto-onnettomuudessa,

Yhdistättekö mielessänne nämä ja teistä tuntuu siltä että huivi (tms) tuo vain tuon ikävän tilanteen mieleenne ja sen takia ette enää halua käyttää sitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, luulin olevani ainoa. Päälläni oli tietty paita silloin kun oli elämää muuttava todella negatiivinen kokemus. Aina kun laitoin tämän paidan sen jälkeen päälleni tuli oikein fyysisesti huono olo. Heitin paidan pois kun en sitä enää voinut pitää. Mielenkiintoista että tämä ei koskenut housuja mitkä oli myös päällä tuolloin, pelkästään paita aiheutti nuo tuntemukset.

Vierailija
2/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Mulla oli joskus yöpaita ja aina kun . käytin sitä meille tuli riitaa silloisen miehen kanssa. Kerran ihan tietoisesti päätin kokeilla mitä käy ja mies suuttui jostain myös sinä iltana. En tiedä miten tuo oli edes mahdollista ei se riitely siitä paidasta johtunut. Heitin yökkärin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut johon veret valui myöhäisessä keskemenossa lähti roskiin. Olisi varmaan lähtenyt pesussa puhtaaksi, mutta en niitä jalkaani varmasti olisi koskaan enää laittanut.

Vierailija
4/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, paita joka mulla oli päällä kun sain syöpädiagnoosin, päätyi kiertoon, kun jotenkin se aina muistutti...

Vierailija
5/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tää. Niinpä kävin sädehoidossa 1,5kk aina sama paita päällä, jotta tarvitsi hävittää vain yksi vaate.

Vierailija
6/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Samoja kokemuksia minullakin kuten sinulla ja edellisillä vastaajilla.

Vierailija
7/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hajuvesinäytepullo piti laittaa pois, koska mulla oli sitä tuoksua kun kaverini kuoli.

Yleensä en laita mitään käyttökelpoista pois.

Vierailija
8/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voinut käyttää mekkoa, joka oli päälläni mieheni hautajaisissa. Laitoin sen kierrätykseen.

Vierailija
9/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nyt muutenkin menneet pois muodista ja heitetty pois. 

Vierailija
10/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hyvä mieli tuosta yhdestä yläpeukusta, vieläpä ensimmäinen peukku!

Mulla itselläni on just nyt tällainen tilanne. Aiemmin ei ole koskaan ollut. Mulle tapahtui viime kesänä yksi hirveimmistä asioista elämässäni, ehkä jopa hirvein, ja mulla oli silloin päällä juuri ostamani paita. Nyt kun huomasin tuon paidan vaatekaapissa, herätti se tuon muiston takaisin mieleeni ja mietin, että taidanpa laittaa paidan kokonaan pois. Jotenkin hassua mutta tuollaiset symboliset asiat merkkaa mulle. Ihan kuin pääsisin helpommin asiasta yli kun joku siihen yhdistetty juttu poistuu silmistä. En mä pysty käyttämään tuota paitaa enää enkä edes halua. Pelkkää negatiivisuutta herättää. Onneksi ei ollut kallis, vaan ihan alelaarista tehty löytö.

Laittakaa ihmeessä kommenttia jos jollain on aiheeseen sanottavaa, vaikka vain kritiikkiä siitä että toimintani ja ajatteluni on typerää, jos sitä mieltä olet! :)

-ap

Vierailija
11/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla se musta solmio odottaa kaapissa seuraavia omaisen hautajaisia. Mitään muuta käyttöä ei mustalla solmiolla ole. 

Vierailija
12/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho en olisi uskonut että tuon pitkän kommenttini aikana tuli noin monta vastausta!

Kiitos ja kylläpä tuli hyvä mieli kun tajusin etten olekaan mikään niin omituinen otus! 🥰

-ap

Vierailija
13/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hajuvesinäytepullo piti laittaa pois, koska mulla oli sitä tuoksua kun kaverini kuoli.

Muistan aina sen hajuveden tuoksun mitä käytin kun tapasin ensirakkauteni. Kerran kaupassa kokeilin yhtä tuoksua ja voi mikä nostalgisuus iski päälle. Ei ollut samaa merkkiä kuin silloin se hajuvesi mutta täsmälleen sama tuoksu.

Vierailija
14/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muistan tasan jokaisen vaatekappaleen joka minulla oli päällä lyhyen, traumoja aiheuttaneen suhteen aikana. Isosta osasta olen hankkiutunut eroon, koska ovat menneet tavalla tai toisella pilalle jonkin sattuman kautta vain hieman suhteen jälkeen. (Tämä on mielestäni outoa, koska harvoin onnistun mitään vaatteita pilaamaan.)

Osa vaatteista lojuu käyttämättömänä kaapin perällä, koska ne tuovat liikaa mieleen sen ahdistavan ajan enkä siksi halua käyttää niitä. 

Vierailija
15/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä on tullut heitettyä pois pari juttua. Varmasti suurin osa tekee niin jos tulee mielleyhtymä johonkin traumaan, kuka haluaisi elää jotain kamalaa hetkeä yhä uudestaan ja uudestaan ihan vaan sillä että avaa vaatekaapin kun muutenkin saattaa tunkeutua mieleen niitä ikäviä juttuja. 

Vierailija
16/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sattui olemaan päällä juuri valmiiksi saamani pitkä villapusero, kun koirani yllättäen jouduttiin lopettamaan. Edellinen eläinlääkärin iagnoosi oli ollut virheellinen ja tällä käynnillä selvisi koiran sierainkuorikkosyöpä.

En pystynyt enää käyttämään villapaitaa joka päällä hyvästelin rkkaan koiran ja olin sen rinnalla loppuun asti. Lahjoitin sen Pelastusarmeijan kirpputorille.

Vierailija
17/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan aina sen hajuveden tuoksun mitä käytin kun tapasin ensirakkauteni. Kerran kaupassa kokeilin yhtä tuoksua ja voi mikä nostalgisuus iski päälle. Ei ollut samaa merkkiä kuin silloin se hajuvesi mutta täsmälleen sama tuoksu.

Hajuista tulee välillä niin vahvasti muistoja mieleen, että liikuttuu lähes kyyneliin:D minulla on tallessa yksi hajuvesipullo joka on ollut tyhjä jo vuosia, mutta haju siinä edelleen on ja aina palaan yhteen kesään sitä nuuskiessa.

Vierailija
18/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se on ihan normaalia, että vaatteet voi muistuttaa ikävistä asioista. Olen itsekin joitakin vaatteita laittanut kierrätykseen sen takia, että ne muistuttaa eräästä ikävästä ajanjaksosta elämässäni.

Vierailija
19/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskausten aikana olleet vaatteet olen hävittänyt. Trauma on vaan niin syvällä, että joku väri tai kuvio missä tahansa voi laukaista takauman. Kaikki ei lähde vaatteita hävittämälläkään.

Tekijä, tuhosit elämääni. Mutta toisin kuin sinulla, minulla sentään oli oma elämä. Itse olet pelkkä tyhjä kuori, täysin riippuvainen muiden huomiosta. Teit pahaa, kun et hyvään kykene.

Vierailija
20/22 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama pätee ihan kaikkeen tavaraan. Itse olen hankkiutunut eroon muustakin tavarasta tästä samasta syystä. Ehkä hyvääkin tavaraa olen hävittänyt, mutta se valtava tunnekuorma on poistunut ja ahdistus helpottanut. Tilalle olen sitten ostanut uutta ja täysin neutraalia mieleistä tavaraa, jonka kanssa on paljon helpompi olla. Joskus on vaan parempi toimia näin. Tästä onkin sitten puhuttu myös tuossa Tavarapaljous-keskustelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä