Nyt mun pakollinen puh. soitto lähenee, tsempatkaa mua pelottaa...
Kommentit (4)
Voit myös laittaa muitakin asioita, joista pitää puhua, mutta ÄLÄ LUE niitä suoraan, vaan pyri keskustelemaan. Jos kovasti jännittää, on se muistilista kuitenkin apunasi!
eista kärsiville " luomuavuksi" . Motorisiin tai muistia/keskittymistä vaativiin kognitiivisiin suorituksiin keskittyminen aktivoi aivoissa kuulemma eri hermoratoja ja lieventää näin jännitys- ja paniikkioireita.
Kylmä vesi ja jalat ylös-asennossa oleminen auttavat myös.
Sitten tuo, mitä tuossa ylempänäkin suositeltiin, eli että teet jotain arkista samalla kun puhut puhelimessa auttaa myös. Silitä vaikka pyykkejä.
Ja muista, se on vain puhelinsoitto. Langan toisessa päässä oleva ei edes näe sinua; voit hikoilla, punastella, täristä tms. ihan vapaasti. Ja aina hätätapauksessa voit katkaista puhelun (sitten täytyy tietty soittaa uudestaan ja ihmetellä puhelun katkeamista).
Hyvin se menee, usko pois!
Ajattelin vaan että olen ollut pahemmassakin tilanteessa, näppäilin numeron ja painoin vihreää luuria enempää miettimättä. 1 kerran ehti hälyyttää ennenkuin henkilö vastasi joten en ehtinyt juuri jännittää.
Tsemppiä muille saman ongelman kärsijöille.
t. ap
Joskus jos puhelu on tosi vaikea teen samalla jotakin muuta, esim viikkaan pyykkiä tai laitan ruokaa. Vie osan jännityksestä pois.