Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä virikkeitä yli 3-vuotias kotona hoidettava lapsi saa?

Vierailija
29.12.2006 |

Olen alkanut harkitsemaan, että laitan esikoisen päivähoitoon, kun minulta loppuu toisesta lapsesta äitiysloma. Kuopus jäisi kotiin.

Toisen lapsen syntymän jälkeen jouduin lopettamaan kaikki esikoisen harrastukset: Jumppakerhon ja muskarin. Niihin kun ei voi mennä vauvan kanssa. Jotenkin tuntuu, että esikoinen tarvitsisi oman ikäistään seuraa. Kotona ei ole kuin minä ja vauva. Puistoissakin tavataan lähinnä alle 2-vuotiaita lapsia. Ajattelin, että laitan esikoisen muutamaksi päiväksi viikossa päivähoitoon. Siellä hänellä olisi leikkikavereita, sekä ohjattuja leikkejä, askartelua ja muuta kivaa, jota kotona en osaa esikoiselle tarjota.

Tunnen itseni luuseriksi ja luovuttaksi, mutta uskon sen kuitenkin olevan parasta esikoiselleni.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta päiväkotikaan pari kertaa vkossa huono ratkaisu ole, olen itsekin harkinnut sitä nelivuotiaalleni mutta mua kirpaisee se 370 euroa menetettyjä tukia siitä hyvästä. Tietty jos ei ole kuntalisää niin sittenhän se summa on pienempi, mutta mulle tuo tekee kyllä kipeää vaikka varakkaita ollaankin...

Vierailija
2/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman asian ajaa seurakunnan kerhot, joissa lapsi käy 1-3 kertaa viikossa n. 3 tunnin ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisen lapsen syntymän jälkeen jouduin lopettamaan kaikki esikoisen harrastukset: Jumppakerhon ja muskarin. Niihin kun ei voi mennä vauvan kanssa. .

Vierailija
4/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pk seudulla on sellasia kerhoja päiväkodeissa joiden toiminta on 8-12 tai sitten ma ke ja to toimivia kerhoja 9-12 tai 13

Nykyään päiväkodeissa on niin paljon pienten puolella pieniä, että siellä se aika menee niihin pieniin niin omasi kun kävisi siellä pari kertaa viikossa niin ei kyllä aikuisten huomiota saisi, mutta ehkä jotain kavereista. Ja jos lapsesi on kovin arka, niin älä silloin laita ollenkaan päiväkotiin, mutta jos lapsesi vilkas ja kaipaa selväsi toisia niin hyvä ajatus

Vierailija
5/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin kuitenkin hakemaan paikkaa vasta ensi syksyksi, koska menen tammikuussa 2008 töihin.

Meillä on kerho kerran viikossa 2 tuntia kerrallaan. Se on tuon ikäiselle kaverinkaipuiselle pojalle ihan liian vähän. Puistoissa ja perhekerhossa ym. on vain niitä 1 - 2-vuotiaita.

Täälläpäin 3-vuotiaat käyvät kyllä muskarissa ja jumpassa yksin, joten siinähän niitä virikkeitä tulee jonkin verran. Paljon myös piirretään, askarrellaan, muovaillaan jne. kotona. Olen itse huolissani lähinnä tuosta kavereiden vähyydestä.

Vierailija
6/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö paikkakunnalla ole srk:n päiväkerhotoimintaa. Kyllä hän ikäistänsäkin seuraa tarvitsisi. Kotihoito on lapselle parasta. Sillä on tietenkin suuri merkitys mitä sen lapsen kanssa puuhailee. Kyllä kotihoidossakin pystyy virikkeitä tarjoamaan.

Vierailija
7/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä avoin päiväkoti on lähellä ja perhekerho toimii, mutta esim. seurakunnan kerhoon ei pääse kuin 4 vuotta täyttäneet.

Päiväkodista saisi erilaisia virikkeitä ja hän selvästi kaipaa jo muuta seuraa.. Mutta mietinnässä on.

Vierailija
8/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten meni 3,5-vuotiaana kahtena aamuna kerhoon.

Vierailija
9/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9

Vierailija
10/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhosta kotiutuu todella levoton lapsi. Usein ryhmät isoja ja vähän ohjaajia=meno tosi hulvatonta.

Päiväkodissa ohjelma ja tekeminen jaksottuvat päivän ajalle, ei niin että nyt hosutaan kolmessa tunnissa koko ohjelma läpi ja kipin kapin kotiin.

Vierailija:

Saman asian ajaa seurakunnan kerhot, joissa lapsi käy 1-3 kertaa viikossa n. 3 tunnin ajan.

Vierailija
11/11 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 - 6 lasta ja tempo tosi rauhallinen. Tulee tyytyväinen lapsi pois. Paikallisessa päiväkodissa kerhoryhmän koko on 18, pienimmät 2,5-vuotiaita ja kieliä lukuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi