Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)
Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti.
Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa.
Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.
Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut.
Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?
Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?
Paljon kiitoksia kaikista vastauksista.
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eli jos olet rakastunut ja parisuhteessa, niin et koskaan halua miestäsi seksuaalisesti? Oletko kertonut tämän suoraan hänelle? Ja jos olet, niin hymyilikö tämä unelmien mies ja vakuutteli "ettei se haittaa tietenkään, kulta"?
Eli jos olet rakastunut ja parisuhteessa, niin et koskaan halua miestäsi seksuaalisesti? Oletko kertonut tämän suoraan hänelle? Ja jos olet, niin hymyilikö tämä unelmien mies ja vakuutteli "ettei se haittaa tietenkään, kulta"?
Miten ihmeessä tulkitsit tekstin? Kyllä, todellakin suhteessa haluan miestäni ja sytyn nimenomaan hänestä. Juuri sitähän koetin tuossa selittää, etten esim. herää aamulla alapää turvoksissa tai töissä havahdu oloon, että olispa seksiä. Vaan mieheni näkeminen tai koskettaminen havahduttaa minut siihen, että haluan häntä, hänen kosketustaan, seksiä hänen kanssaan.&n
No hyvä, jos näin on. Oisit vaan ekalla kerralla kirjoittanut selvemmin tämän asian esiin. Minulle jäi mielikuva, missä komppasit aiempaa kirjoittajaa ja totesit ettei myöskään sua paneta koskaan. Eli tulkitsin tuosta sen niin, että et koskaan tunne himoa ketään miestä kohtaan; et random jannua, mutta et myöskään omaa rakastasi.
Sama ongelma oli mulla viimeisimmässä parisuhteessani, vaikka olin 23-vuotias. Itse en ole mitenkään erityisen kokeilunhaluinen, kun kaikki vähänkään kummempi tuntuu vaan ikävältä enkä saa sellaisesta mitään iloa. Tavallinen seksi lähetyssaarnaajassa taas ei miehelle riittänyt ja hän ei jaksanut kiinnostua enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus naisen mielipide. Olet aikuinen, suostut hommaan JA silti koet tulleesi hyväksikäytetyksi. Kai toivoisit, että voisit viedä asian oikeuteen ja (nais)tuomari antaisi vankilaa moiselle miessialle
Kyllä. Koska hän antoi painostettuna ja manipuloituna suostumuksensa, hän tuli hyväksikäytetyksi, mikä on seksuaaliväkivaltaa sekin, mutta ei kriminalisoitua, väkivaltaa siltikin. Jos hän ei olisi antanut suostumustaan, kyseessä olisi sitten ollut edelleen seksuaaliväkivalta, mutta kriminalisoitu sellainen.
Ja kyllä, olisi ihan oikein, että tuollaisesta voisi saada rangaistuksen ja uhri korvauksen. Esimerkiksi Petos ja kiristys ovat kriminalisoituja toimintoja, seksuaalisuus ja seksuaalinen koskemattomuus ja itsemääräämisoikeus on ihan yhtä arvokas ihmiselle kuin hänen rahansa ja tavaransa.
Pitäisikö myös sellainen olla rikosoikeudellin
On eri asia kajota toiseen fyysisesti kuin olla kajoamatta. Fyysisessä kajoamisessa on jo tautimahdollisuuskin olemassa.
Mutta kyllä, moni persoonallisuushäiriöinen nainen käyttää seksiä henkisen väkivallan aseena parisuhteessa. Toki voi harjoittaa fyysistäkin seksuaaliväkivaltaa, mutta kieltäytyminen ei ole fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma oli mulla viimeisimmässä parisuhteessani, vaikka olin 23-vuotias. Itse en ole mitenkään erityisen kokeilunhaluinen, kun kaikki vähänkään kummempi tuntuu vaan ikävältä enkä saa sellaisesta mitään iloa. Tavallinen seksi lähetyssaarnaajassa taas ei miehelle riittänyt ja hän ei jaksanut kiinnostua enää ollenkaan.
Uuh, mä fiilaan sua, sisko! Siis oon niin pahoillani, että oot joutunut tuollaiseen manipuloivan ja VÄKIVALTAISEN miessian uhriksi. Tarviitko tukea, jos tehdään yhdessä rikosilmoitus, niin saadaan tuo seksirikollinen vankilaan minne hän kuuluukin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on samanlainen kokemus nuoruudessani ja itse miellän tulleeni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi vaikka kaikkeen tyhmyyksissäni itse suostuinkin ja olin jo aikuinen. "
Tyttöjen kasvatuksessa ei ilmeisesti painoteta samalla tavalla omista teoista vastuun ottamisen tärkeyttä kuin poikien kasvatuksessa. Tähän toivoisin muutosta palstan lisääntyjiltä. Aikuiselle on oikeasti vaarallista se, ettei kykene itse ohjaamaan omaa toimintaansa ja kantamaan siitä vastuuta.
Millä tavalla painostaminen ja manipulointi on ok? Tätähän moni mies harrastaa kun vonkaa tietynlaista seksiä kumppaniltaan
"Mä haluaisin panna sua kakkoseen, kulta!" "Se ois niin hottii, beibi" "Anna nyt, nauttisit siitä itsekin!"
Ja nainen suostuu.
Sitten sama nainen kertoo vauvapalstall
Mulla ei ihan näin menny. Se oli ensin kysymys johon sanoin ei en ole kiinnostunut. Ok. Sitten se oli pikkuhiljaa seksin ohessa sinnepäin yrittäminen. Taas kielto. Sitten alkoi jankkaus, oot kyllä ihmeen estoinen, kyllä mun entiset ja ei se satu jos tehdään hitaasti. En vieläkään suostunut. Alkoi mykkäkoulua, pihtaamista muusta seksistä ja kun halusin läheisyyttä niin suoraan sanoi että ei mua kiinnosta kun haluan kakkosta. Olin idiootti kun suistuin. Jäi traumat enkä tykkää nykyään jos mies panee takaapäin, ei ikinä tiedä mitä keksii kielloista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus naisen mielipide. Olet aikuinen, suostut hommaan JA silti koet tulleesi hyväksikäytetyksi. Kai toivoisit, että voisit viedä asian oikeuteen ja (nais)tuomari antaisi vankilaa moiselle miessialle
Kyllä. Koska hän antoi painostettuna ja manipuloituna suostumuksensa, hän tuli hyväksikäytetyksi, mikä on seksuaaliväkivaltaa sekin, mutta ei kriminalisoitua, väkivaltaa siltikin. Jos hän ei olisi antanut suostumustaan, kyseessä olisi sitten ollut edelleen seksuaaliväkivalta, mutta kriminalisoitu sellainen.
Ja kyllä, olisi ihan oikein, että tuollaisesta voisi saada rangaistuksen ja uhri korvauksen. Esimerkiksi Petos ja kiristys ovat kriminalisoituja toimintoja, seksuaalisuus ja seksuaalinen koskemattomuus ja itsemääräämisoikeus on ihan yhtä arvokas ihmiselle kuin hänen rahansa ja tavaransa.
Onhan meillä paljon rikosoikeuden alaisia juttuja, missä ei tarvitse tapahtua fyysistä kajoamista, jotta tuomioon on perusteet. Kyllä näissä mun esimerkeissä rikollinen vaimo pitäisi voida saada istumaan piiiiiiitkää kakkua vankilaan, jotta voisi miettiä kauheita tekojaan ja kuinka hän on satuttanut uhriaan!!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on samanlainen kokemus nuoruudessani ja itse miellän tulleeni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi vaikka kaikkeen tyhmyyksissäni itse suostuinkin ja olin jo aikuinen. "
Tyttöjen kasvatuksessa ei ilmeisesti painoteta samalla tavalla omista teoista vastuun ottamisen tärkeyttä kuin poikien kasvatuksessa. Tähän toivoisin muutosta palstan lisääntyjiltä. Aikuiselle on oikeasti vaarallista se, ettei kykene itse ohjaamaan omaa toimintaansa ja kantamaan siitä vastuuta.
Millä tavalla painostaminen ja manipulointi on ok? Tätähän moni mies harrastaa kun vonkaa tietynlaista seksiä kumppaniltaan
"Mä haluaisin panna sua kakkoseen, kulta!" "Se ois niin hottii, beibi" "Anna nyt, nauttisit siitä itsekin!"
Ja nainen suostuu.
Sitten sama nainen kertoo vauvapalstall
Kinuaminen on lapsentasoista toimintaa. Ja se voi myös muuttua manipuloinniksi ja kiristämiseksi ja painostamiseksi ja uhkailuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on lupa kajota naiseen, niin silloin suostumuksellisuuden periaate täyttyy. Ei siinä silloin voi mitään rikosta tapahtua.
Mulla ei ihan näin menny. Se oli ensin kysymys johon sanoin ei en ole kiinnostunut. Ok. Sitten se oli pikkuhiljaa seksin ohessa sinnepäin yrittäminen. Taas kielto. Sitten alkoi jankkaus, oot kyllä ihmeen estoinen, kyllä mun entiset ja ei se satu jos tehdään hitaasti. En vieläkään suostunut. Alkoi mykkäkoulua, pihtaamista muusta seksistä ja kun halusin läheisyyttä niin suoraan sanoi että ei mua kiinnosta kun haluan kakkosta. Olin idiootti kun suistuin. Jäi traumat enkä tykkää nykyään jos mies panee takaapäin, ei ikinä tiedä mitä keksii kielloista huolimatta.
Suostuitko vai et? Siis ei sillä, mies teki joka tapauksessa väärin. Mutta siis kuulostaa siltä, että pelkäät, että sinuun kajotaan kiellostasi HUOLIMATTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nainen suostu
Niin, eli loppujen lopuksi tämä tiivistyy siihen, että mies EI tehnyt mitään kun asian kielsit. Mutta kun myönsit luvan, niin rikosoikeudellisesti suostumus oli annettu ja that's it. Pulinat pois ja uutta nakkia koloon vaan.
Jos miehellä on lupa kajota naiseen, niin silloin suostumuksellisuuden periaate täyttyy. Ei siinä silloin voi mitään rikosta tapahtua.
Jos suostumus on saatu petoksella, sillä pitäisi voida heittää vesilintua.
Voihan tuollaista jonkin aikaa katsella, mutta en usko että estoisesta naisesta kuoriutuu mitään seksipapitarta, jos muutaman kuukauden jälkeen on jo noin vaikeaa.
Mutta niin kuin tuolla yllä sanottiin, asia ei ole akuutti niin kauan kuin on mahdollisuus muihin kumppaneihin. Ei kaikkien suhteiden tarvitse vastata samoihin tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nainen suostu
Kakkospan o on joka miehen oikeus
Vierailija kirjoitti:
Joo, nainen lakkasi ajamasta sääriään ja lihoi vaikka muuta lupasi. Olen ra*ksen uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nainen suostu
Kyllä, ja jos lehmällä olisi renkaat, niin se olisi maitoauto. Voi viddu näitä "kyllä se voisi muuttua, kyllä se voisi tapahtua" fantasioita, mitä usein naisilla on ja sitten alkavat hetken päästä itsekin uskoa, että näin on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Suostuitko vai et? Siis ei sillä, mies teki joka tapauksessa väärin. Mutta siis kuulostaa siltä, että pelkäät, että sinuun kajotaan kiellostasi HUOLIMATTA.
Jos raiskattu suostuu seksiin tai muuten saa nyrkistä niin silloinhan ei rikosta ole tapahtunut koska nainen SUOSTUI
Vierailija kirjoitti:
Missä tuossa tapahtui petos? Ei missään. Miksi valehtelet internetissä? Valehteletko ja MANIPULOITKO useinkin elämässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos raiskattu suostuu seksiin tai muuten saa nyrkistä niin silloinhan ei rikosta ole tapahtunut koska nainen SUOSTUI
Jos nainen suostui seksiin, niin silloin ei voi olla tapahtunut raiskausta. Mitä sä nyt oikein hourailet? Jos antaa suostumuksensa nyrkki-iskuun, niin silloin ei ole myöskään rikosta tapahtunut.
Vähän oudolta kuulostaa, mies voi periaatteessa olla tyytyväinen kun saa laueta, mutta mitätöi sinua oman luonnevikansa takia. Sinussa ei ole mitään vikaa.
Myöskin, ei kaikkien tarpeet kohtaa. Eikä tarvi olla seksiä ollenkaan, jos ei huvita.
Sittenhän sinä et kuulu näihin joita ei koskaan paneta. Sinua alkaa panettaa kun näet miehesi, näitä muita ei ja sellaista naista ei kukaan mies halua. Ja vastavuoroisesti ei kukaan nainen halua miestä joka ei hänestä ole seksuaalisesti kiinnostunut. Kyllä minä loukkaantuisin jos en saisi miehelleni haluja aikaan.