Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä aina passi mukana?

Vierailija
12.12.2023 |

Itse olen oitänyt passia aina mukana, tuntuu että sitä tarvii nykyään niin moneen asiaan, että on helpompaa.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Laatikossa kotona ja sieltä se lähtee mukaan vain ulkomaille. Kerran ulkomailla pidin passia hotellihuoneessa ja vasta kuukausia myöhemmin Suomessa luin jostain että kyseisessä maassa ulkomaalaisten pitäisi pitää aina henkilöllisyystodistusta mukana.

Vierailija
62/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, harjoittelen jo tulevia rajanylityspaikkoja varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin ulkomailla. Kotimaassa en ole tarvinnut sitä missään.

Vierailija
64/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos amerikkalainen kysyy, niin on.

Vierailija
65/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ollut voimassa olevaa passia vuosikymmeniin. En ole tarvinnut, kun ajokortti on riittänyt. Nyt olen hankkinut henkilökortin.

Vierailija
66/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, jos en tiedä tarvitsevani sitä.

Vierailija
67/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut passia moneen vuoteen enkä tarvitse sitä. En ole matkustanut EU:n ulkopuolella enkä matkusta.😈

Vierailija
68/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että henkkareita tarvii nykyisin näyttää tosi vähän. Päivittäisessä käytössä mulla on ajokortti, passin otan mukaan vain jos tiedän sille olevan tarvetta. 

olen vähän jäärä tässä passi vai henkilökorttiasiassa. Matkustan vuosittain, Tallinnassa käyn useamman kerran vuodessa. Viimeksi olen passia tarvinnut vuonna 2021, kaikki muut reissut olisi mennyt henkilökortilla. Mutta kuitenkin sen passin aina haluan, en edes mieti henkilökorttia, kai haluan pitää enemmän mahdollisuuksia saatavilla. 

Vierailija
69/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi on mun ainoa henkilöllisyystodistus, mutta en kanna sitä aina mukanani. Otan mukaan, jos menen esim. baariin, hakemaan postista lähetystä tai ostamaan alkoholia.

Vierailija
70/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ajokortti käy vielä melko monessa paikassa tunnisteena, vaikka ei virallinen henkkari olekaan."

Se käy ihan yllättävän monessa paikassa. Pankin lisäksi en muista viime vuosilta yhtään paikkaa jossa ajokortti ei olisi riittänyt.

Uutta passia tai henkilökorttia ei ole saanut lunastettua ilman. Siihen kelpaa maksimissaan vuosi sitten vanhentunut passi.

Vierailija
71/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ajokortti käy vielä melko monessa paikassa tunnisteena, vaikka ei virallinen henkkari olekaan."

Se käy ihan yllättävän monessa paikassa. Pankin lisäksi en muista viime vuosilta yhtään paikkaa jossa ajokortti ei olisi riittänyt.

Uutta passia tai henkilökorttia ei ole saanut lunastettua ilman. Siihen kelpaa maksimissaan vuosi sitten vanhentunut passi.

Hämmentävästi sitten voi kuitenkin valtuuttaa kenet tahansa virallisen henkkarin omistavan kadunkulkijan noutamaan sun passin. 

Vierailija
72/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passi on mun ainoa henkilöllisyystodistus, mutta en kanna sitä aina mukanani. Otan mukaan, jos menen esim. baariin, hakemaan postista lähetystä tai ostamaan alkoholia.

T: Pirjo 55v

Vierailija
73/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun meen pankkiin, niin ajokortti kyllä käy. mutta aina se sanoo että se ei ole virallinen, mutta toistaiseksi hyväksytään.

Vierailija
74/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen passi, jos vaikka venänneksijälle ois erehtynyt menemään. mutta en koskaan mennyt, onneksi en. Nykyään vaan henkilökortti ja sen kanssa sujuu viron ja ruotsin matkat. Sillon kun passi vielä oli, niin se oli tosi hyvä, että oli mukana, kun jäi avain sisään, niin huoltomies tarkasti sen ennen kuin pääsin sisään. 

Vierailija
75/75 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vottuako se sulle kuuluu. 

Mikähän tää yks tyyppi on, joka haluaa osallistua jokaikiseen ketjuun 😁 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä