Onko teillä aina passi mukana?
Itse olen oitänyt passia aina mukana, tuntuu että sitä tarvii nykyään niin moneen asiaan, että on helpompaa.
Kommentit (75)
En kanna mukana, käytän ainoastaan matkustaessa Schengen -alueen ulkopuolella. Henkilökortti on kätevä olla olemassa.
Mää pidän passia mukana kun ajokortti ei kelpaa enää kaikkialla. Henkilökorttia en viittiny hommata kun passi tosiaan kelpaa ja sitä voi käyttää myös matkustamiseen.
Ei ole muulloin kuin silloin, kun pitää asioida vaikkapa pankissa tai jossain muualla, mihin vaaditaan virallista henkilöllisyystodistusta. Ajokortti käy vielä melko monessa paikassa tunnisteena, vaikka ei virallinen henkkari olekaan.
On ollu 30 vuotta mukana ihan aina.
Vierailija kirjoitti:
En kanna mukana, käytän ainoastaan matkustaessa Schengen -alueen ulkopuolella. Henkilökortti on kätevä olla olemassa.
Mitä kätevää henkilökortissa on?
Passissa on laajemmat käyttömahdollisuudet ja henkilökortti on kalliimpikin kuin passi.
Viimeksi kotimaassa tarvinnut passia kolmisen vuotta sitten, kun asioin pankissa. Eli en pidä passia mukana, arjessa ajokortti on riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passissa on laajemmat käyttömahdollisuudet ja henkilökortti on kalliimpikin kuin passi.
Passi on iso eikä mahdu lompakkoon. Se myös vaurioituu helpommin.
Henkilökortti on siis paljon kätevämpi arjen tunnistautumistapa.
Aina, kun on käsilaukku mukana. Mutta ei siis roskia viedessä tai koiran kanssa lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuu rahapussiin/korttikoteloon, jos ei vaikka oo ajokorttia ja haluaa jonkun henkilöllisyystodistuksen pitää aina mukana.
Mulla on aika usein passi mukana, koska henkilökorttia en ole viitsinyt hommata. En tiedä käykö se nykyään henkilökorttikin matkustusasiakirjana, mutta silloin ei käynyt, kun minä täysi-ikäistyin, joten hankin mieluumin passin ja passi on ollut siitä asti henkkarina.
"Ajokortti käy vielä melko monessa paikassa tunnisteena, vaikka ei virallinen henkkari olekaan."
Se käy ihan yllättävän monessa paikassa. Pankin lisäksi en muista viime vuosilta yhtään paikkaa jossa ajokortti ei olisi riittänyt.
Minulla on passi aina mukana koska minulla ei ole henkilökortti tai ajokorttia. Passi on minulle ainoa tapa todistaa henkilöllisyyteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi kun on pelkkä passi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mahtuu lompsaan kuten muutkin kortit ja tähän asti saanut kaiken hoidettua . En matkusta sinne missä vaaditaan passia joten ei mulla edes oo voimassa sitä. Jos joskus lähtisin shengenalueen ulkopuolelle, hankkisin passin.
Vierailija kirjoitti:
"Ajokortti käy vielä melko monessa paikassa tunnisteena, vaikka ei virallinen henkkari olekaan."
Se käy ihan yllättävän monessa paikassa. Pankin lisäksi en muista viime vuosilta yhtään paikkaa jossa ajokortti ei olisi riittänyt.
Kaikilla ei ole ajokorttia.
En todellakaan. En ole käynyt Suomessa vuosiin missään missä ei ajokortti kelpaisi edelleen. Pankissa livenä asioinut viimeksi 5v sitten.
Henkilökortti tuntuu olevan niille hyvä joilta ei ajokorttia löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin mutta maksan mielelläni kätevyydestä vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole persaukisia.
En ole vuosiin käyttänyt passia kuin ulkomaille matkustaessa ja pari kertaa pankissa asioidessa. Varmuuden vuoksi otin mukaan kun menin hakemaan uutta autoa mutta silloinkin olisi kuulemma ajokortti riittänyt.
En siis kanna sitä mukana käytännössä koskaan.