Mitä luksusta ostaa itselle tonnilla?
Tällainen ongelma että tonni olisi itselle tuhlattavaksi, mahdollisesti enemmän jos jotain kivaa löytyy mutta en keksi mitä tekisin. Olen huono käymään kampaajalla, hieronnassa tms. Vaatteet ostan yleensä kirpparilta. Säästössä on jo ihan tarpeeksi ja hyväntekeväisyyteen menee joka kk.
Kommentit (57)
Mä vuokraisin pienen mökin ja moottorikelkan Lapista viikoksi.
Tai vaihtoehtoisesti hakeutuisin johonkin taidemyyntinäyttelyyn ja ostaisin itseäni puhuttelevan taulun budjetin puitteissa.
Kotivaran täydentämistä. Tahtoisin itse hyvän peiton eli quiltin, riippumaton, hyönteisverkon riippumattoon, aluspeitteen riippumattoon, tarpin, sadevarusteet, merinovillaisia vaatekerroksia jne.
Itsellä menisi harrastuksiin (käsityötarvikkeisiin). Näin käytetystä rahasta on iloa useaan kertaan: ensin itselle tarvikkeita ihastellessa ja sopivia malleja miettiessä, sitten käsityötä tehdessä ja lopulta toivottavasti valmiin käsityön saajatkin ilahtuvat edes vähäsen.
En myöskään ymmärrä miksi se on pakko tuhlata.
Mutta jos tosiaan ei saisi laittaa säästöön tai sijoituksiin niin tuhlaisin sen yhteen harrastukseeni liittyvään nettikoulutukseen.
Tonni on kyllä luksukseen aika pieni raha, mutta menisin viikonlopuksi kuumille lähteille Italiaan ja siemailisin altaan reunalla proseccoa.
Yksi syy, miksi jotkut pysyvät vähävaraisina, on se, että jos saa ylimääräistä rahaa, se pitää heti käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kiksejä te saatte siitä, että omistatte vaikka jonkun monen tonnin käsilaukun? Tai teillä on hyllyssä jonkun kuuluisan suunnittelija suunnittelema lasitavara? En ymmärrä.
Mietin täysin samaa, että joku kallis "laadukas laukku" on kyllä turhinta mitä kuvitella saattaa.
Tottakai ihmisillä on eri mieltymyksiä ja kaikki tekee mitä haluaa, mutta älkää nyt hyvät ihmiset tässä maailmantilanteessa tuhlatko mihinkään ennaltamääriteltyyn "luxusbrändiin"!!!
Vaikka nyt olisi rahaa niin tilanteet voivat muuttua hyvin nopeasti. Ja vaikka elämällä niinkun ennenkin ja tujlailemall vailla huolia voikin vähän aikaa teeskennellä että maailman murheet ei kosketa itseä, niin se ei ole silti totta.
Vaikeat ajat ovat vasta tulossa, valmistautukaa vielä kun ehditte hyvän sään aikana!!!
Itse en laittaisi tonnia käsilaukkuun, mutta tavallaan kannatan brändi-ajatusta. Tekstiili- ja vaateteollisuus on koko maailman mittakaavassa saatuttavimpia aloja, jolloin itse asiassa hintojen nousu johtaisi siihen, että ihmiset ostaisivat mieluummin sen yhden vähän kalliimman käsilaukun kuin kymmenittäin hapoja. Tonnin käsilaukku nyt on ehkä ylimitoitettua, mutta sen verran hintaa kuitenkin saisi olla, mitä kotimaisen yrityksen valmistamana maksaisi. No, EU on päättänyt, että halpatuotannon huonolaatuisen tekstiilien myynti kielletään, joten jokin ratkaisu sekin. Kotimaiseen teollisuuteen satsaaminen puolestaan auttaisi varautumaan tuleviin vaikeisiin akoihin. (Meni nyt ohi aiheen, mutta luksukseenkin liittyy ekologisia ja eettisiä aspekteja.)
Ostin itselleni 3x lentoliput yht 700e. Siinä mulle luksusta melkein 5 kuukaudelle!
Osta ilotulitus vermeitä. Aina kun on liikaa rahaa, eikä oikein keksi mihin ne laittaisi niin kannattaa räiskiä ne taivaalle, samalla kaikki näkee, että sullapa onkin millä mällätä.
Pyyhi vaikka pylly niillä seteleillä? Siinä sitä on luksusta kerrakseen ja ei ihan jokaisella ole varaa vedellä pöntöstä alas seteleitä.
Niistä yhteen seteliin ja vaikka sitten polta muutama savuksi ilmaan?
Kaunis käsilaukku.
Katukuva Suomessa ihan hirveä kun suurin osa naisista kulkee rättimäiset kangaskassit kädessä.
Satasellakin saa jo hienoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kiksejä te saatte siitä, että omistatte vaikka jonkun monen tonnin käsilaukun? Tai teillä on hyllyssä jonkun kuuluisan suunnittelija suunnittelema lasitavara? En ymmärrä.
En mäkään käsilaukkuja ymmärrä, mutta jotkut lasiesineet ovat taidetta. Ei sellaisilla esineillä tarvitse olla käyttötarkoitusta, ne vaan tuovat kauneutta ympärilleen.
Mutta lomamatkaa mäkin tulin ehdottamaan.
Sähkökatkon varalle untuvamakuupussi, pitkä untuvatakki, hyvät lämpimät ulkohousut, lampaanturkis vuoratut talvikengät, villaisia aluakerrastoja, turkiskintaat, villapeittoja. Kaasuretkikeitin, muita välineitä ruuan tekoon sähkökatkoksen tai sotatilanteentai muun poikkeustilanteen varalle. Muita varusteita ja ruokaa ja juomaa poikkeusoloja varten.
Jouluksi hotelliin täyshoidolla ja lisäksi kotiin laadukasta lihaa, vaikka poron sisäpaistia pakastimeen, karitsaa, ankkaa, muuta hyvin säilyvää. Ja ne luxus lämpimät vuodevaatteet ja uusi villamatto sekä olohuoneeseen että makuuhuoneeseen. Hups, nyt ei tonni riitäkään näihin!
Miksi pitää väkisillä tuhlata jos mitään ei tarvi tai halua? Oikeaa luksusta on se, että rahasta ei tarvitse huolia, eli laita säästöön tai sijoituksiin.
Jos minun olisi aivan välttämätöntä tuhlata niin ostaisin varmaan nieriää ja pullon viiniä ja tekisin itselleni juhlaillallisen. Tai sitten jos huvittaisi niin kävisin hyvässä ravintolassa mutta yleensä tykkään kokkailla itse.