Kun toinen näyttää sinulle puhelimestaan kuvan lapsestaan/kumppanistaan, mitä siinä tilanteessa kuuluu sanoa?
Olen joutunut jokusen kerran tilanteisiin, joissa työkaveri/uusi tuttavuus/kuka nyt ikinä hyvänsä esittelee puhelimestaan kuvaa esim. lapsestaan tai kumppanistaan (nämä kohteet taitavat olla ne yleisimmät) niin mitä niissä tilanteissa tulisi sanoa? Kehua että onpa nätti lapsi/kaunis tai komea kumppani sinulla? Hakevatko nämä kuvien esittelijät siis toiselta juuri sitä ulkonäön hehkuttamista vai mikä siinä on se idea? Vai kuuluisiko siinä todeta, että "voi miten ihanaa että sinulla on lapsi/kumppani"?
En koskaan itse tee tuollaista, joten siksi olen niin pihalla, miten tuollaisessa tilanteessa tulisi toimia.
Aina kun olen tilanteissa ollut, olen vain kommentoinut "okei" ja nyökännyt "hyväksyvästi" 😄 Mietin että onko tuo heidän silmissään epäkohteliasta, jos hakivat kehuja enkä minä niitä sitten kehunutkaan.
Valaiskaa minua!
Kommentit (110)
Yritän kysyä jotain vaikka kuvanottotilanteesta. Missä otettu, jos näkyy maisemaa, jos on lunta, voin kommentoida, että kiva kun lapset voi leikkiä lumessa jne.
Puolisosta voi kysyä vaikka kauanko olette olleet yhdessä/naimisissa, jos miesystävä voi kysyä asutteko yhdessä tai vaikka jotain, että miten tapasitte, riippuen vähän onko keskusteltu esim. uudesta suhteesta.
En tiedä onko nuo kaikkien mielestä ok, mutta itse mieluummin kommentoin muuta kuin ulkonäköä.
Itse koen tätä kun kaverini näyttää kuvia taaperoikäisestä lapsestaan. Lapsetonta sinkkumiestä kun ei voisi asia vähempää kiinnostaa. Tuumailen vaan että joo-o siinähän se on ym tyhjänpäiväistä. Ihmisten pitäis ymmärtää ettei toisia (etenkään lapsettomia) kiinnosta toisten (ellei sitten ole lähisukulainen, välttämättä ei edes silloinkaan) lapset, sen takia ne onkin TEIDÄN lapsia. Kumppaneita jos näytellään niin korkeintaan kiinnittää vaan huomiota onko ees hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vain sanonut suoraan, minua ei kiinnosta. Ei sen jälkeen ole uudestaan tultu esittelemään, eikä tarvitse miettiä mitä sanoo tai miten nyt pitää reagoida.
Voi tätä ankeuden määrää tässä maassa. Eikö nyt mitenkään voi vaan hymähtää tai nyökätä? Ja ei, en ole kuvien esittelijä, jos niin luulitte.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuo kuuluu tämän päivän somekulttuuriin. Pitää alleviivata sitä mistä omassa elämässä on niin ylpeä ja voi esitellä kaikille että kattokaa nyt, tällaista mä olen saavuttanut. Oman egon pönkitystä. Itse en ymmärrä yhtään. On mullakin ollut parisuhteita ja vieläpä ihan yleisellä tasolla komeina pidettyjen miesten kanssa, mutta ei mulle ole koskaan tullut tarvetta hieroa asiaa muiden naamaan.
Varmaan monen korvaan tällainen kuulostaa jotenkin katkeralta, kun hei sehän nyt on täysin NORMAALIA hehkuttaa omaa kumppania/lasta ja että kaikki joille hehkutan yhtyvät tähän hehkutukseen.
Oi aikoja, oi tapoja.
En mä nyt tiedä onko noinkaan, että kehuiltaisiin ja ylpeiltäisiin komealla kumppanilla tai saavutuksilla. Ehkä se on vain ajatus näyttää, että "tällainen se sitten on". Ja kyllä minusta on kiva nähdä vilkaisulta (yksi kuva riittää!) kuva puolisosta, lapsista, kissasta, koirasta, varsinkin jos niistä on esim työkaverin kanssa välillä puhuttu.
Minusta on aivan kivaa vilkaista kuvaa lapsesta tai lemmikistä, ja tietenkin kiinnostaa kuva uudesta kumppanista. Mutta videoita on joskus vähän raskasta katsella, erityisesti jostain lapsen harrastuksesta. Ei ne temput edes oikein avaudu vihkiytymättömälle, että oliko ne taidokkaita vai ei.
Mutta kiinnosti tai ei, tietenkin sanotaan jotain mukavaa! Sehän kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain sanonut suoraan, minua ei kiinnosta. Ei sen jälkeen ole uudestaan tultu esittelemään, eikä tarvitse miettiä mitä sanoo tai miten nyt pitää reagoida.
Voi tätä ankeuden määrää tässä maassa. Eikö nyt mitenkään voi vaan hymähtää tai nyökätä? Ja ei, en ole kuvien esittelijä, jos niin luulitte.
Mietin samaa..on se nyt hirveää että joku pitää sinusta/luottaa sinuun sen verran, että haluaa näyttää sinulle jotain itselleen tärkeää :D (t. toinen Ei-kuvien esittelijä, mutta ei minun päivä mene piloille jos näen pari kuvaa ja hymähdän niihin jotain)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuo kuuluu tämän päivän somekulttuuriin. Pitää alleviivata sitä mistä omassa elämässä on niin ylpeä ja voi esitellä kaikille että kattokaa nyt, tällaista mä olen saavuttanut. Oman egon pönkitystä. Itse en ymmärrä yhtään. On mullakin ollut parisuhteita ja vieläpä ihan yleisellä tasolla komeina pidettyjen miesten kanssa, mutta ei mulle ole koskaan tullut tarvetta hieroa asiaa muiden naamaan.
Varmaan monen korvaan tällainen kuulostaa jotenkin katkeralta, kun hei sehän nyt on täysin NORMAALIA hehkuttaa omaa kumppania/lasta ja että kaikki joille hehkutan yhtyvät tähän hehkutukseen.
Oi aikoja, oi tapoja.
En mä nyt tiedä onko noinkaan, että kehuiltaisiin ja ylpeiltäisiin komealla kumppanilla tai saavutuksilla. Ehkä se on vain ajatus näyttää, että "tällainen se sitten on". Ja kyllä minusta on kiva nähdä vilkaisulta (yksi kuva riittää!) kuva puol
No moni kyllä taisi vastata enemmän kieli poskessa, mutta tuleehan niistä työkavereista yleensä sen verran tuttuja, että ollaan aidosti kiinnostuneita toistensa elämästä ja halutaankin nähdä niitä kuvia ja videonpätkiäkin siellä tauolla.
Pitkissä työsuhteissa ne duunikaverin lapset syntyy, pääsee ripille ja saattavat tulla töihinkin samaan duunipaikkaan ja jopa tulla itsekin vanhemmaksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Kumppanista sanon "Kiva" ja lapsesta "Voi kun söpö" jos on söpö, jos taas ei mielestäni niin sanon vain "Oi". Tämä on tuntunut riittävän :)
Itse saatan lapsesta sanoa, että ihana kuva. Se kans on riittänyt. Kumppanista nyt en kommentoi.