Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen näyttää sinulle puhelimestaan kuvan lapsestaan/kumppanistaan, mitä siinä tilanteessa kuuluu sanoa?

Vierailija
12.12.2023 |

Olen joutunut jokusen kerran tilanteisiin, joissa työkaveri/uusi tuttavuus/kuka nyt ikinä hyvänsä esittelee puhelimestaan kuvaa esim. lapsestaan tai kumppanistaan (nämä kohteet taitavat olla ne yleisimmät) niin mitä  niissä tilanteissa tulisi sanoa? Kehua että onpa nätti lapsi/kaunis tai komea kumppani sinulla? Hakevatko nämä kuvien esittelijät siis toiselta juuri sitä ulkonäön hehkuttamista vai mikä siinä on se idea? Vai kuuluisiko siinä todeta, että "voi miten ihanaa että sinulla on lapsi/kumppani"?

En koskaan itse tee tuollaista, joten siksi olen niin pihalla, miten tuollaisessa tilanteessa tulisi toimia. 

Aina kun olen tilanteissa ollut, olen vain kommentoinut "okei" ja nyökännyt "hyväksyvästi" 😄 Mietin että onko tuo heidän silmissään epäkohteliasta, jos hakivat kehuja enkä minä niitä sitten kehunutkaan.

Valaiskaa minua!

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisn, että jos tapaan ihmisen kasvokkain, pidettäisiin ne kännykät piilossa. Jatkuva puhelimen räpläys, oli se viestien lukemista tai kuvien esittelyä, on pois siitä aidosta ihmisten välisestä kanssakäymisestä.

Vierailija
82/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas onnekas. Sittenhän pääsetkin esittelemään omien sukulaistesi ja lemmikkiesi kuvia vuosien varrelta.

Älä unohda lomakuvia äläkä hassuja videoita.

Pyydä vielä numeroaan, jotta voit lähettää hänelle niitä lisää, kunhan ehdit kaivella arkistojasi.

Muista kertoa tarinat otostesi takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat menevät äkkiä ohi. Mutta entäs kun joku näyttääkin oikein videota lapsistaan, eikä video tunnu loppuvan koskaan? Kääntyy vielä välillä vilkaisemaan, miten ihastunut ilme katsojalla on. Ihan yhtä ahdistavia ovat kyllä tilanteet, kun joku laittaa puhelimesta näkymään jonkun sketsin tai soimaan jonkun biisin ja se on kuunneltava alusta loppuun. Apua. 

Vierailija
84/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai tarvi sanoa mitään? Hymähtelee vain. 

Tai sit huomauttaa että "ompa hyvin syöneen näköinen ukko/akka/lapsi, ompa ruma parta, pöljä ilme, siinäpä ruma lapsi.. ehkäpä oppii olemaan esittelemättä :D

Yks on kans se, että ent/ äippälomalla oleva työntekijä tulee työpaikalle esittelemään vauvaansa. Mitä siihenki sanoo, "öö ihan on vauvan näkönen" vai lässyttää jotain diipadaapaa?

Vierailija
85/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen ja sanon juu.

Vaihdan välittömästi hymyillen puheenaihetta.

Nielen ahdistukseni.

Vierailija
86/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää puhelimestaan esitellä koko ajan jotain, oli se kuvia, videoita tai musiikkia, niin minusta se kertoo kännykkäriippuvuudesta. Oma elämä kietoutuu niin vahvasti kännykän sisältöjen kanssa, ettei asianomainen enää osaa tehdä eroa reaalimaailman ja digimaailman välillä. Siksi sieltä puhelimesta on pakko koko ajan purskautella toisten riesaksi sisältöjä, kun oma mieli on myös puoliksi siellä.

Ehkä he luulevat olevansa kiinnostavia kuvinensa, mutta oikeasti ovat aivan älyttömän tylsää seuraa.

Vierailija
87/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä raahaan joka paikkaan diaprojektoria, koska haluan näyttää kaikille meidän Rhodoksen reissun kuvat! Ei siinä mene kuin pieni hetki, kun katsotaan ne läpi, sehän on vaan kohteliasta olla kiinnostunut. Katso, tässä kuvassa on ne Jukan uudet aurinkolasit! Tuo palmu oli aika hassu ja tuossa on Sirpa tulossa juuri uimasta.

On se niin kiva nähdä pitkästä aikaa, niin sait nähdä nämä lomakuvat. Mukava oli rupatella minun asioistani, taas.

Minä taas näytän vanhan kunnon 180 minuutin VHS-videon perheen kanarian reissusta, kuvattuna vuokra-auton tuulilasin läpi.

Vierailija
88/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lapsettomille on tärkeätä näyttää omista lapsista kuvia. Voi olla, että heillä ei ole lähipiirissä pieniä lapsia. Pienten lasten näkeminen ja seura tutkitusti aiheuttavat vauvakuumetta. Saadaan sisältöä ja onnea lapsettomien elämään ja samalla Suomen huoltosuhdetta parannettua!

Vierailija
89/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin lapsettomille on tärkeätä näyttää omista lapsista kuvia. Voi olla, että heillä ei ole lähipiirissä pieniä lapsia. Pienten lasten näkeminen ja seura tutkitusti aiheuttavat vauvakuumetta. Saadaan sisältöä ja onnea lapsettomien elämään ja samalla Suomen huoltosuhdetta parannettua!

Ja pienten lasten vanhemmille kannattaa näyttää kuvia villeistä sinkkubileistä ja mukavan rennoista lomamatkoista, niin saavat hekin kokea piristystä arkeensa. Myös kuvat hitaista, rauhallisista aamuista brunsseineen tuovat lepohetken myös yövalvomisen uuvuttamille vanhemmille.

Vierailija
90/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman näköinen ?!

Toimii sekä lapsen että puolison kuvalle

Vierailija
91/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sentään valko ihoinen

Vierailija
92/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanotte äidistä, joka näyttää vieraalle miehelle kuvaa lukiolaisesta tyttärestään bikineissä?

Meinasi laatta lentää.

Vierailija
93/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kuva: no onpas näköses

Lemmikin kuva: me just lopetettiin meidän kissa

Puoliso kuva : panisin / en panisi

Vierailija
94/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan sanoa kiva kuva.

Jos on tosi söpö lapsi, lemmikki, puoliso, niin voi erikseen kehua. Voi myös kommentoida kuvan taustaa hieno paikka tms.

Vierailija
95/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan isänsä näköinen mutta tietääkö miehesi sen?

Vierailija
96/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon näihin aina, että "ihana kuva".

Oli sitten seurustelukumppani, koira, lapsi, lapsenlapsi, lomakuva tai mikä tahansa selkeästi esittelijälle tärkeä kuva

Vierailija
97/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon pannu tota

Vierailija
98/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni pyytääkin nähdä näitä kuvia, jolloin olisi melko outoa olla näyttämättä esimerkiksi työpaikalla. 

Vierailija
99/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihana perhe sulla"

Vierailija
100/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai tarvi sanoa mitään? Hymähtelee vain. 

Tai sit huomauttaa että "ompa hyvin syöneen näköinen ukko/akka/lapsi, ompa ruma parta, pöljä ilme, siinäpä ruma lapsi.. ehkäpä oppii olemaan esittelemättä :D

Yks on kans se, että ent/ äippälomalla oleva työntekijä tulee työpaikalle esittelemään vauvaansa. Mitä siihenki sanoo, "öö ihan on vauvan näkönen" vai lässyttää jotain diipadaapaa?

Vauvalle voi vain lässyttää vauvakieltä, ei tarvi sanoa mitään järkevää edes äidille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän