Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen näyttää sinulle puhelimestaan kuvan lapsestaan/kumppanistaan, mitä siinä tilanteessa kuuluu sanoa?

Vierailija
12.12.2023 |

Olen joutunut jokusen kerran tilanteisiin, joissa työkaveri/uusi tuttavuus/kuka nyt ikinä hyvänsä esittelee puhelimestaan kuvaa esim. lapsestaan tai kumppanistaan (nämä kohteet taitavat olla ne yleisimmät) niin mitä  niissä tilanteissa tulisi sanoa? Kehua että onpa nätti lapsi/kaunis tai komea kumppani sinulla? Hakevatko nämä kuvien esittelijät siis toiselta juuri sitä ulkonäön hehkuttamista vai mikä siinä on se idea? Vai kuuluisiko siinä todeta, että "voi miten ihanaa että sinulla on lapsi/kumppani"?

En koskaan itse tee tuollaista, joten siksi olen niin pihalla, miten tuollaisessa tilanteessa tulisi toimia. 

Aina kun olen tilanteissa ollut, olen vain kommentoinut "okei" ja nyökännyt "hyväksyvästi" 😄 Mietin että onko tuo heidän silmissään epäkohteliasta, jos hakivat kehuja enkä minä niitä sitten kehunutkaan.

Valaiskaa minua!

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta tai lemmikistä -- ooo ku toine o ihana

Siitä kumppanista -- oo ku kiva näköne kaveri

Tilanteesta omassa mielessä -- oo ku pääsisjov*****n tästä pois

Vierailija
2/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä näyttänyt puhelimestani kuvaa aviomiehestäni yhtään kenellekään. Ihan älytön ajatus. Miksi ihmeessä niin tekisin? 

Sen sijaan kissoistani näyttelen kuvia jokaiselle joka millään lailla ilmaisee että kiinnostaa. Siihen oikea reaktio on tietysti "Aww, kyllä se on ihana!". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Nykyäänhän ei saa kommentoida enää toisen ulkonäköä.

Vierailija
4/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ryhmä on lemmikin esittelijät 

Vierailija
5/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta tai lemmikistä -- ooo ku toine o ihana

Siitä kumppanista -- oo ku kiva näköne kaveri

Tilanteesta omassa mielessä -- oo ku pääsisjov*****n tästä pois

Kiitos näistä :D olen miettinyt ihan samaa kuin AP. Yleensä vastaan vain "joo", "no nii".

Vierailija
6/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä poistun välittömästi WC-tiloihin sanomatta mitään, koska oksennus nousee suuhun. Perustelen poistumiseni jälkikäteen äkillisellä ruokamyrkytyskohtauksella.

Vierailija
7/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos lapsi kyseessä niin kysyn että minkäs ikäinen hän olikaan/hänkös on nyt päiväkodissa/ekaluokan aloittanut jne. yrittäen muistella mitä kuvan näyttäjä on aiemmin maininnut, ettei ulkonäköä tarvitse kommentoida. Potulta näyttää kuitenkin. Lemmikkiä voin kehua söpöksi. En kyllä jaksaisi kenenkään kuvia katsella, mutta sovun ja yhteishengen nimissä teeskenneltävä kiinnostunutta.

Vierailija
8/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyissaattana!

Vierailija
9/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laita pois se."

Vierailija
10/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se, kun joku tuo koko ajan esille koiransa kuvaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän ekokatastrofit.

Vierailija
11/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laita pois se."

🤣

Vierailija
12/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se, kun joku tuo koko ajan esille koiransa kuvaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän ekokatastrofit.

Joo sit kun nykyään on näitä "toimistokoiria" joita kaikkien on pakko rakastaa. Olisipa taas 80-luku!

Vierailija
13/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laita pois se."

Olen etätöissä ja naurukohtauksen takia kissakin heräsi uniltaan :'D kiitos tästä!

Vierailija
14/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo kuuluu tämän päivän somekulttuuriin. Pitää alleviivata sitä mistä omassa elämässä on niin ylpeä ja voi esitellä kaikille että kattokaa nyt, tällaista mä olen saavuttanut. Oman egon pönkitystä. Itse en ymmärrä yhtään. On mullakin ollut parisuhteita ja vieläpä ihan yleisellä tasolla komeina pidettyjen miesten kanssa, mutta ei mulle ole koskaan tullut tarvetta hieroa asiaa muiden naamaan.

Varmaan monen korvaan tällainen kuulostaa jotenkin katkeralta, kun hei sehän nyt on täysin NORMAALIA hehkuttaa omaa kumppania/lasta ja että kaikki joille hehkutan yhtyvät tähän hehkutukseen.

Oi aikoja, oi tapoja.

Vierailija
15/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Laita pois se."

Olen etätöissä ja naurukohtauksen takia kissakin heräsi uniltaan :'D kiitos tästä!

Anna kun arvaan, että esittelet sen kissasi kuvaa joka paikassa ja some täynnä kissakuvia.

Vierailija
16/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Laita pois se."

Mitäs jos siinä tapauksessa tekisit töitä?

Vierailija
17/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koirat saavat kusta joka paikan keltaiseksi, mutta ihminen saa siitä sakot?

Vierailija
18/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koira, siellä ongelma.

Vierailija
19/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikolla tolalla on nykyään ihmisten sosiaaliset taidot, kun pitää tälläistä kysyä, vai oliko tämä ns. humble brag?

Tällä palstalla on ylikansoitus autisteja.

Ei ollut tarkoituksena nostaa itseäni jalustalle, että olisin tällaisten ihmisten yläpuolella. Me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia ja ymmärrän kyllä että jokaisella on omat syynsä sille miten toimii, mutta kun en itse ole ihan aidosti ja oikeasti koskaan halunnut toimia noin. En ole kokenut sitä tarpeelliseksi tai että saisin siitä jotain, jos esittelen jollekulle kumppanistani kuvaa. Yritän ymmärtää ihmisten motiiveita ja mua on aina kiinnostanut tutkia ihmisten käyttäytymistä ja saada selville, miksi he käyttäytyvät kuten käyttäytyvät.

En halua olla ylimielinen. Viha ja halveksunta myrkyttää mielen ja sitä en itsellenikään halua tehdä.

Ap

Vierailija
20/110 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanista sanon "Kiva" ja lapsesta "Voi kun söpö" jos on söpö, jos taas ei mielestäni niin sanon vain "Oi". Tämä on tuntunut riittävän :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme