Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt että maksalaatikkoon en jouluna koske, koska on niin arkiruokaa. Muilla sama?

Vierailija
12.12.2023 |

Ketään?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maksalaatikko ei ole arkiruokaa, syön sitä vain jouluna, kun se on meidän suvussa joulupöytään kuulunut iät ajat. Varmaan siitä maku menisi jos arkenakin söisi, mutta jouluruokana tykkään sen pienen nokareen syödä. Tehdään omalla reseptillä joka on sukupolvesta toiseen suvussa kulkenut, ohrasta eikä riisistä kuten valmislaatikot.

Vierailija
42/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen turkulainen ja maksalaatikko kuuluu ehdottomasti joulupöytään! Ja nimenomaan Saarioisten laatikko, muut on pahoja! Jopa tyttäreni, joka on kasvissyöjä, haluaa jouluna maksalaatikkoa. 

Lienee vitsi? Mutta varmistan kuitenkin, ei kai kukaan syö jouluna kaupan valmiseineslaatikoita? Sen verran viitseliäisyyttä pitäisi jokaiselta löytyä, että sentään jouluruuat itse tekee! Kyllä niin hävettäisi, jos Saarioisen maksalaatikko pakettin heittäisin joulupöytään! Meillä varmaan koko joulupöytä räjähtäisi nauramaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä maksalastikkoa syödä sen vähempää jouluna kuin arkenakaan. Maksalastikkoa syönyt viimeksi noin 30 vuotta sitten

Vierailija
44/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen turkulainen ja maksalaatikko kuuluu ehdottomasti joulupöytään! Ja nimenomaan Saarioisten laatikko, muut on pahoja! Jopa tyttäreni, joka on kasvissyöjä, haluaa jouluna maksalaatikkoa. 

Lienee vitsi? Mutta varmistan kuitenkin, ei kai kukaan syö jouluna kaupan valmiseineslaatikoita? Sen verran viitseliäisyyttä pitäisi jokaiselta löytyä, että sentään jouluruuat itse tekee! Kyllä niin hävettäisi, jos Saarioisen maksalaatikko pakettin heittäisin joulupöytään! Meillä varmaan koko joulupöytä räjähtäisi nauramaan!

Ei kukaan varmastikaan, oi sinä järjen riemuvoitto. Kaupat kyllä ostavat joulun alla esim niitä valmislaatikoita pienissä ja isommissa annoksissa hyllyt täyteen, mutta kukaan niitä ei osta. Hävikkiin menevät kaikki.

Ääliö.

Vierailija
45/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan varmastikaan, oi sinä järjen riemuvoitto. Kaupat kyllä ostavat joulun alla esim niitä valmislaatikoita pienissä ja isommissa annoksissa hyllyt täyteen, mutta kukaan niitä ei osta. Hävikkiin menevät kaikki.

Ääliö.

Et ole sitten kaupassa koskaan käynyt? Maksalaatikkoa, niin kuin porkkanalaatikkoa myydään ympäri vuoden Suomen kaupoissa. Mutta ne on eineksiä. Ihmiset ostaa niitä nopeiksi arkiruuiksi. Kyllä ihmiset joulupöytään tekee laatikot itse!

Vierailija
46/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuli jo selväksi ettet ihan täysillä käy, ei tarvitse enempää alleviivata.

Vierailija
47/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä maksalaatikosta eli en syö sitä koskaan. Sen sijaan maksapihvit ja viipaloitu maksa kyllä uppavat hyvin.

Vierailija
48/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onnekseni olen buenos airesissa joulunajan

Minä olen Turussa, mutta mitä tekemistä sillä on maksalaatikon ja sen syömisen kanssa?

Vierailija
49/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maksalaatikkoa joulupöydässä. Viimeksi sitä tulikin syötyä viime jouluna eli ei ole meillä arkiruokaa. Eli kuuluu meillä niihin joulun laatikoihin mitä syödään jouluisin.

Vierailija
50/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mikä muiden mielestä on ns. 'jouluruokaa'. Syön sitä mistä pidän ja mitä haluan. Oli joulu tai juhannus. 

Vierailija
51/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä maksalaatikosta eli en syö sitä koskaan. Sen sijaan maksapihvit ja viipaloitu maksa kyllä uppavat hyvin.

Oi, viipaloitu maksa! Tuotahan pitää tehdä taas pitkästä aikaa. Joulupöydässä ei ole meillä ollut maksalaatikkoa koskaan eikä kotona syöty koskaan maksaa missään muodossa. Äidille määräsi lääkäri nuorena anemiaan lääkkeeksi raakoja maksapaloja, sen jälkeen ei hänen taloudessaan enää maksaa suvaittu missään muodossa.

Vierailija
52/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko on ainoa laatikkoruoka, jota voin syödä jouluna. En pidä peruna-, porkkana- tai lanttulaatikosta.

Vierailija
53/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä syötiin lapsena aina valmiseineslaatikoita ja usein äiti nukahti aattona joulupöytään, kun oli nauttinut jouluaterian aattona, kun oli niin väsynyt. Torkahti tunnin ja sitten leikittiin tonttuleikkiä. 

Vanhempani olivat yrittäjiä ja pitivät kukkakauppaa ja se on vuoden kiireisintä aikaa ja tekivät töitä ympäri vuorokaudet ja jouluvalmistetelut aloitettiin vasta aattona iltapäivällä, kun viimeiset kukkalähetykset oli toimitettu ja loput lahjoitiin sairaalan yms. . Ja me lapset saatiin aina joulu, eikä mistään jäänyt paitsi, kun oli rakastavat vanhemmat, jotka toivat leivän pöytään meille lapsille. 

Vierailija
54/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee. Lanttulaatikko on karseaa.

Vierailija
55/55 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin pari kertaa kinkun paistamista ja oli aivan kamalaa. Sitten löysin Tapolan ylikypsän tumman maalaiskinkun ja kotiuunissa ei saa samanlaista kun siinä on savu aromikin. Se on niin täyttä tavaraa ettei ole jänteistä ja läskistä syömäkelvotonta juurikaan kuin ehkä hiukka, kun aina nämä itsepaistetut olivat suurin osa komposti tavaraa eikä paljoa syötävää osaa ja kamala vaiva niiden paistamisesta tuli.

https://www.tapola.fi/wp-content/uploads/2021/09/tapola-jouluesite-2021…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi