Mies jatkuvasti huutaa, kiroilee, syyllistää, moittii, vähättelee
Ollaan oltu yhdessä aika pitkään ja ikääkin on jo molemmilla. Meillä on lapsia, pienempää ja isompaa. Koko tämän ajan ongelmana ollut miehen huutaminen ja kiroilu, jonka kohdistaa yleensä minuun, joskus myös lapsiin. Hermostuu helposti ja etsii jatkuvasti syyllisiä eri vastoinkäymisiin. Ei viitsisi hoitaa lapsia, hoitaa kyllä vähäisesti. Ei osallistu kotitöihin. Maksaa kulut kyllä. Käyttää alkoholia runsaasti.
Luonteeltaan hän on hyvin mustavalkoinen. Jakaa ihmisiä tosi hyviin ja tosi huonoihin, siinä välissä ei ole oikein ketään. Haukkuu kaikkia ja kaikkea. Leimaa ihmisiä whitetrashiksi, kohtelee helposti asiakaspalvelijoita huonosti, on useampaan kertaan moittinut minua julkisella paikalla kajottavalla äänellä, niin että ihmiset katsovat kummeksuen. Jättää usein tervehtimättä, tulee paikalle naama väärässä, heippojen sanominen on hänelle jostain syystä todella vaikeaa. Jättää usein sukulaiseni tervehtimättä. Mielestäni se, joka tulee huoneeseen, tervehtiin ensin ja se joka lähtee pois ennen muita, sanoo heipat. Lähtöpusut ja iltasuukot eivät ole hänelle luontaisia, ne eivät häntä kiinnosta, ainakaan, jos itse joutuisi aloitteen tekemään. Koskaan ei pyydä anteeksi.
Epäilen, että miestä vaivaa jokin mielenongelma. Luulen, että lapsuudessaan jäänyt jotenkin osattomaksi. Pelkää menettävänsä minut, mutta ilmaisee jatkuvasti tyytymättömyyttään minuun rumalla tavalla. En hoida kotia tarpeeksi hyvin, kuulemma kotimme on "läävä". On kyllä totta, että en yksin selviydy kovin hyvin ison perheen siivousasioista. Viimeaikoina kuvioihin tullut myös pukeutumiseeni puuttuminen, kuulemma en pukeudu tarpeeksi hyvin kotona. No kotivaatteissa olen, eikä ne mitään hyviä vaatteita olekaan, mutta eipä ole kyllä hänelläkään. Mielestäni riitää, että pukeudutaan paremmin kun mennään jonnekin. Haukkuu koulutustani, vaikka itse on huomattavasti alemmin koulutettu. Vähättelee työpaikkaani, vaikka mielestäni ei ole mitään syytä. Vähättelee ruoanlaittokykyjäni. Mollaa musiikkimakuani, sisutustusmakuani, ruokamieltymyksiäni, vaatteitani. Heittää ilmoille jatkuvasti sovinistisia vitsejä ja olettaa, että nauran niille. Toistelee samoja vitsejä.
Huutaminen ja kiroilu on pahinta. Sitä tapahtuu päivittäin, monta kertaa. On eriasia huutaa helvetti, kun naulaa sormeensa, kuin että kohdistaa kiroilunsa suoraan toiseen. V***u on hänen yleisin sanansa. Lapset on onnellisia, kun isä on poissa. Kauheaa on myös se, että mies lasten aikana huutaa ja tuhahtelee sitä, kuinka hirveää hänen elämänsä on, kun pitää mennä lasten kanssa (kerran viikossa) ulos. Tai että kuinka hirveää on, kun pitää lapsia hoitaa. Hän ei kuulemma pääse tekemään mitään muuta. Se ei kyllä pidä paikkaansa, töistä tulee monesti klo 18 jälkeen ja viikonloput ja usein illatkin on harrastuksissaan. Tekee huvimatkoja ilman perhettään. Minä olen se, joka sovittaa aikataulunsa lapsille sopivaksi, minä olen se, joka ei käy missään. Minä olen hoitanut lapset yöllä 100%, nukkuhommiin menen lasten kanssa klo 20, hänellä on omaa aikaa sen jälkeen monta tuntia.
Jatkuu...
Kommentit (100)
Paskatrolli vastailee omaan provoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ystäväsi kertoisi sinulle, että olisi tuollaisessa suhteessa, mitä sanoisit hänelle? Eroaminen tuntuu aina pelottavalta, mutta eiköhän se tässä tilanteessa ole ainoa oikea vaihtoehto. Mies ei selvästi kunnioita sinua eikä lapsia, mutta sen lisäksi käyttäytyy vielä huonosti.
Kyllä mä varmaan sanoisin, että lähde, jos et itsesi takia niin lastesi. Että lapsesi saisivat tasaisen ja hyväksyvän ilmapiirin kotiinsa.
Joo olen samaa mieltä, että ei kunnoita eikä arvosta. Tosin hän ei kyllä arvosta juuri ketään, ainakaan ensimmäisen vuoden tuntemisen jälkeen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan oma viestisi oikein ajatuksella, ja vastaa sitten kysymykseen miksi olet hänen kanssaan edelleen. Älä ala selittelemään, kuinka on hyviäkin hetkiä, koska koko muu oleminen vaikuttaa painajaiselta. Jo lasten takia sinun pitäisi lähteä mahdollisimman pian.
Samaa mieltä. Terveisiä kohtalotoverilta. Hieno alku suhteella, mutta ne menneisyyden kummitukset ottivat myöhemmin miehestä vallan. Itse jäin taloudellisista syistä ja uhkailuista johtuen kiltisti odottamaan. Kasvoihan ne lapset siitä. Nyt teen siirtoja vapautuakseni. Olisi pitänyt jo aiemmin, mutta voimia siihen ei silloin ollut.
Haluatko kertoa tilanteestasi tarkemmin? Miten hän käyttäytyy huonosti? Itse olen ihan varma, että jos lähden, kadun ja jos en lähde, niin kadun. Toisaalta jos lähden, voin ainakin ajatella, että yritin edes jotain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan oma viestisi oikein ajatuksella, ja vastaa sitten kysymykseen miksi olet hänen kanssaan edelleen. Älä ala selittelemään, kuinka on hyviäkin hetkiä, koska koko muu oleminen vaikuttaa painajaiselta. Jo lasten takia sinun pitäisi lähteä mahdollisimman pian.
Samaa mieltä. Terveisiä kohtalotoverilta. Hieno alku suhteella, mutta ne menneisyyden kummitukset ottivat myöhemmin miehestä vallan. Itse jäin taloudellisista syistä ja uhkailuista johtuen kiltisti odottamaan. Kasvoihan ne lapset siitä. Nyt teen siirtoja vapautuakseni. Olisi pitänyt jo aiemmin, mutta voimia siihen ei silloin ollut.
Haluatko kertoa tilanteestasi tarkemmin? Miten hän käyttäytyy huonosti? Itse olen ihan varma, että jos lähden, kadun ja jos en lähde, niin kadun. Toisaalta jos lähden, voin ainakin ajatella, että yritin edes jotain.
Ei sun tilanne voi muuttua eron jälkeen kuin parempaan päin. Samoin lasten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä teit useamman lapsen tuohon kuvioon kärsimään!??
Ei ole eka kerta kun naiselle sanotaan että huoli sieltä tynnyrin pohjalta oleva mies tai juuri ja juuri pinnalla pysyvä. Tiktokissa varatut naiset on ruvenneet hyökkimään sinkkuja päin. Miksi? Koska sinkut naiset sanoo suoraan etteivät aio tyytyä. Ap, soita turvatalolle.
Todella karsea äijä. Jokainen päivä tuon kanssa varmasti raskas. Toivottavasti saat oman elämäsi takaisin eron myötä. Kaikkea hyvää jatkoon ap!
Jokainen tietysti saa itse päättää, mihin elämänsä käyttää, mutta musta on aivan törkeää että tarjoat lapsillesi tällaisen mallin parisuhteista. Miehesi ei osaa käsitellä tunteitaan ollenkaan ja tämä on se mitä lapsesi oppivat. Heillä tulee aikuisena olemaan aivan valtavasti ongelmia ja traumoja käsiteltävänä. He eivät tiedä, mitä on hyvä parisuhde ja arvostava kohtelu kumppanilta. Tämä nykyinen todellisuus tuntuu heistä aikuisena tutulta eli turvalliselta. He joko tulevat kohtelemaan tuleviaan kumppaneitaan noin, tai sitten hakeutuvat samankaltaisen kumppanin kanssa yhteen. Myös riski väkivaltaiseen kumppaniin on suuri.
Aika hauska! Kyyneleet silmissä täällä tätä nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sanoit että mietit jaksatko hoitaa kaikkea yksin, mutta vähemmänhän sulla on eron jälkeen hoidettavaa kun on yksi mieslapsi vähemmän katseltavana.
Tätä olen miettinyt. Ja sitä, että tietenkin muutettaisiin pienempään asuntoon, siivouksen määrä puolittuisi. Puutarhatöiden määrä putoisin 1/10 osaan. Pääsisin näissä asioissa paljon helpommalla. AP
Äijä maksaisi elatusrahaa lapsista. Eikö se auttaisi pärjäämään omassa uudessa arjessa?
Huh huh.
Jo lasten takia ero on välttämätön ja terapia teille kaikille myös. Niin kauan kuin olet tuossa, teidän henkinen pahoinpitely jatkuu ja sulla on valta ja vastuu se eroamalla lopettaa.
Jos mies on jo useita kertoja ehdottanut itse eroa , niin ei ole enää kuin puoleltasi ilmoitusasia , että muutat muualle heti kun olet löytänyt sopivan asunnon . Lapsille ei ole hyväksi kasvaa tuossa ilmapiirissä ja mallissa . Jos mies äityy riehumaan niin pakkaat lapset mukaan ja lähdette turvakotiin tai sukulaisille .
Voi uittu mitä paskaa. Kasvata nyt jo munat kun joka päivä uliset jotain täysin joutavaa.
Kuka vielä on sitä mieltä ettei keski-ikäisiltä naisilta pitäisi ottaa pöytäkone pois?
Tädit on täysillä mukana kaikkein paskimmissakin provoissa. Ei kai kukaan enää ihmettele miksi joku Maria Nordin menestyy?
Jos ei ole provo, niin ihanko oikeasti annat lastesi alistua tuollaiseen? Mikä tahansa muu vaihtoehto on heille parempi, kuin pelätä läheisen ihmisensä jokapäiväisiä ylilyöntejä ja mitätöintiä. Joku voi vielä oppia sellaisen parisuhteenkin olevan normaalia ja päätyvän itse samankaltaiseen suhteeseen. Kierre on katkaistava ja se on vanhemman vastuulla.
Eikö kukaan huomaa että tässä voi käydä AP:lle erittäin huonosti? Mies ei selkeästikään kunnioita sinua. Tuon kaltaiset miehet ampuu perheensä erotilanteissa. Lähtisin lasten kanssa turvataloon ja ilmoittaisin miehelle erosta matkan päästä.
Elarit menee tulojen mukaan, saat asumistukea sinkkuäitinä vaikka tulot olis bruttona 3000. Kaikkiin lapsilisiin tulee yh korotus 60e. Minimielari on 180e/lapsi. Raha ei ole tekosyy pilata lasten lapsuutta ja tehdä niille vielä lisää traumoja. Juttele niiden vanhempien lasten kanssa ja tulet huomaamaan että he haluavat myös että eroat.
Oman elämänsä saa pilata vapaasti, mutta lasten ei. Hae lapsillesi apua lastensuojelun kautta, jotta heillä olisi mahdollisuus päästä pois tuosta perhehelvetistä.