Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jatkuvasti huutaa, kiroilee, syyllistää, moittii, vähättelee

Vierailija
12.12.2023 |

Ollaan oltu yhdessä aika pitkään ja ikääkin on jo molemmilla. Meillä on lapsia, pienempää ja isompaa. Koko tämän ajan ongelmana ollut miehen huutaminen ja kiroilu, jonka kohdistaa yleensä minuun, joskus myös lapsiin. Hermostuu helposti ja etsii jatkuvasti syyllisiä eri vastoinkäymisiin. Ei viitsisi hoitaa lapsia, hoitaa kyllä vähäisesti. Ei osallistu kotitöihin. Maksaa kulut kyllä. Käyttää alkoholia runsaasti.

Luonteeltaan hän on hyvin mustavalkoinen. Jakaa ihmisiä tosi hyviin ja tosi huonoihin, siinä välissä ei ole oikein ketään. Haukkuu kaikkia ja kaikkea. Leimaa ihmisiä whitetrashiksi, kohtelee helposti asiakaspalvelijoita huonosti, on useampaan kertaan moittinut minua julkisella paikalla kajottavalla äänellä, niin että ihmiset katsovat kummeksuen. Jättää usein tervehtimättä, tulee paikalle naama väärässä, heippojen sanominen on hänelle jostain syystä todella vaikeaa. Jättää usein sukulaiseni tervehtimättä. Mielestäni se, joka tulee huoneeseen, tervehtiin ensin ja se joka lähtee pois ennen muita, sanoo heipat. Lähtöpusut ja iltasuukot eivät ole hänelle luontaisia, ne eivät häntä kiinnosta, ainakaan, jos itse joutuisi aloitteen tekemään. Koskaan ei pyydä anteeksi.

Epäilen, että miestä vaivaa jokin mielenongelma. Luulen, että lapsuudessaan jäänyt jotenkin osattomaksi. Pelkää menettävänsä minut, mutta ilmaisee jatkuvasti tyytymättömyyttään minuun rumalla tavalla. En hoida kotia tarpeeksi hyvin, kuulemma kotimme on "läävä". On kyllä totta, että en yksin selviydy kovin hyvin ison perheen siivousasioista. Viimeaikoina kuvioihin tullut myös pukeutumiseeni puuttuminen, kuulemma en pukeudu tarpeeksi hyvin kotona. No kotivaatteissa olen, eikä ne mitään hyviä vaatteita olekaan, mutta eipä ole kyllä hänelläkään. Mielestäni riitää, että pukeudutaan paremmin kun mennään jonnekin. Haukkuu koulutustani, vaikka itse on huomattavasti alemmin koulutettu. Vähättelee työpaikkaani, vaikka mielestäni ei ole mitään syytä. Vähättelee ruoanlaittokykyjäni. Mollaa musiikkimakuani, sisutustusmakuani, ruokamieltymyksiäni, vaatteitani. Heittää ilmoille jatkuvasti sovinistisia vitsejä ja olettaa, että nauran niille. Toistelee samoja vitsejä. 

Huutaminen ja kiroilu on pahinta. Sitä tapahtuu päivittäin, monta kertaa. On eriasia huutaa helvetti, kun naulaa sormeensa, kuin että kohdistaa kiroilunsa suoraan toiseen. V***u on hänen yleisin sanansa. Lapset on onnellisia, kun isä on poissa. Kauheaa on myös se, että mies lasten aikana huutaa ja tuhahtelee sitä, kuinka hirveää hänen elämänsä on, kun pitää mennä lasten kanssa (kerran viikossa) ulos. Tai että kuinka hirveää on, kun pitää lapsia hoitaa. Hän ei kuulemma pääse tekemään mitään muuta. Se ei kyllä pidä paikkaansa, töistä tulee monesti klo 18 jälkeen ja viikonloput ja usein illatkin on harrastuksissaan. Tekee huvimatkoja ilman perhettään. Minä olen se, joka sovittaa aikataulunsa lapsille sopivaksi, minä olen se, joka ei käy missään. Minä olen hoitanut lapset yöllä 100%, nukkuhommiin menen lasten kanssa klo 20, hänellä on omaa aikaa sen jälkeen monta tuntia.

Jatkuu...

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaista käytöstä on miehillä paljon. Voi toki olla naisissakin. En tiedä miksi tällaisiin suhteisiin jäädään. Ehkä läheisriippuvuus, taloudelliset syyt, lannistuneisuus, voimat lopulta loppuvat tekemään enää mitään siirtoja. 🤔

Vierailija
42/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on yksi niistä neljästä netin eniten ladatusta, naisille suunnatusta kirjan juonesta eli eri variaatioilla löytyvä, sadistinen Kaunotar ja Hirviö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on täällä ihmetellyt, miksi olen päätynyt tilanteeseen ja vielä jäänytkin siihen. No päätynyt olen käytännössä sammakko kattilassa -tyyppisesti. Eli vähitellen miehestä tällainen kuoriutui. On toki parempiakin aikoja, mutta huonoa aikaa enemmän. Ainahan se toivo elää, että toinen tajuaisi huonon käytöksensä ja muuttuisi. Tosin siitä ei ole ollut toivoa enää pitkään aikaan, koska vuosien vieriessä tilanne ei ole helpottunut.

Eroamisessa pelkään taloudellista pärjäämistä, fyysistä pärjäämistä sekä erityisesti sitä, että kuinka usein lapset joutuvat olemaan isällään. Tiedän, että mies hommaa heti uuden naisen, ja riidat heidän välillään alkavat siitä jonkin ajan kuluttua. Todennäköisesti nykyaikaiset naiset eivät tämmöisen kohteluun helpolla alistu, joten tiedossa on siten jatkuvaa riitelyä, kun uusi nainen pitää puoliaan. Ja minun lapset on sitten viikonloppuisin kuuntelemassa isän ja uuden naisen välisiä (yöllisiä känni)riitoja ja minä en edes ole paikalla suojelemassa lapsiani. Jos voisin olla varma, että lasten ei tarvitse olla isällään, ottaisin eron heti. 

Lisäksi minulla on tässä lähiaikoina tapahtunut toinen erittäin ikävä vastoinkäyminen, joka on vienyt paljon voimavaroja. Sekä ollut vielä eräs kolmaskin kurja juttu vuoden sisään. Ei vaan ole jaksanut vielä tähän päälle eroa ottaa ja järjestellä muuttoa.

Sen verran olen itsestäni saanut irti toisen henkilön neuvosta, että pidän kirjaa jokaisen päivän osalta - ja + merkeillä, onko mennyt hyvin vai huonosti. Viimeaikoin - merkkejä on ollut paljon. Ja sitten kun mennään muutama kuukausi eteenpäin ja katson merkintöjäni, niin paremmin konkretisoituu, onko minulla ollut hyvä olla vai ei.

Eroamista on estänyt myös ajatus siitä, että eron jälkeen olisin sitten yksin. En enää uskalla nostaa uutta arpaa siitä, että jonkun miehen kanssa alkaisin seurustelemaan ja ainakaan muuttamaan yhteen. Jotenkin valinta on siis olla yksin tai sitten huonossa suhteessa. En ole osannut valita, kumpi on surkeampaa.

Kiitos kaikille tähän astisesti ymmärtävään sävyyn vastanneille <3

Vierailija
44/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on täällä ihmetellyt, miksi olen päätynyt tilanteeseen ja vielä jäänytkin siihen. No päätynyt olen käytännössä sammakko kattilassa -tyyppisesti. Eli vähitellen miehestä tällainen kuoriutui. On toki parempiakin aikoja, mutta huonoa aikaa enemmän. Ainahan se toivo elää, että toinen tajuaisi huonon käytöksensä ja muuttuisi. Tosin siitä ei ole ollut toivoa enää pitkään aikaan, koska vuosien vieriessä tilanne ei ole helpottunut.

Eroamisessa pelkään taloudellista pärjäämistä, fyysistä pärjäämistä sekä erityisesti sitä, että kuinka usein lapset joutuvat olemaan isällään. Tiedän, että mies hommaa heti uuden naisen, ja riidat heidän välillään alkavat siitä jonkin ajan kuluttua. Todennäköisesti nykyaikaiset naiset eivät tämmöisen kohteluun helpolla alistu, joten tiedossa on siten jatkuvaa riitelyä, kun uusi nainen pitää puoliaan. Ja minun lapset on sitten viikonloppuisin kuuntelemassa isän ja uuden naisen välisiä

Tämä siis ap

Vierailija
45/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi jalustalle nostettu kuningatar...tämä on aina varoitusmerkki.

Vierailija
46/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella karsea äijä. Jokainen päivä tuon kanssa varmasti raskas. Toivottavasti saat oman elämäsi takaisin eron myötä. Kaikkea hyvää jatkoon ap!

Kiitos, tätä itsekin toivon <3 

ap

Vierailija
47/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia ja itsesi takia, älä altista teitä enää enempää tuollaiselle käytökselle.

Sen verran uhkaava ja arvaamaton tyyppi, että kannattaa erota TURVALLISESTI. Kun hänelle iskee ultimatumin, niin mistä sitä tietää mitä hän saa päähänsä. Koska hänen ajatusmaailmassaan sinulla ja lapsilla ei varmaankaan ole OIKEUTTA elää ilman häntä. 

Kerro erosta julkisella paikalla ja vasta sen jälkeen, kun olette jo muuttaneet pois. Älä anna uutta osoitetta. Älä ikinä kohtaa häntä eroasiassa yksin kotona. Tavaroita voi hakea esim ystävien kanssa myöhemminkin, kun hän on poissa kotoa. Turvakoti on aina vaihtoehto.

Ero on vaarallisin hetki väkivaltaisessa suhteessa elävälle. (Kyllä, elät väkivaltaisessa suhteessa)

Vierailija
48/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli

Vierailija
49/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ap huolissani "uuden naisen hommaamisesta". Exästäni kehittyi ajan myötä miehesi kaltainen, yhtään uutta naista ei ole saanut, vaikka erosta on melkein 15 vuotta jo. Lapsetkin saavat elää ihan rauhassa luonani ja isäviikonloppuina on ihan asiallinen lapsille, vaikka minua kohtaan vaihtelevan hankala. Mieletön helpotus, kun exä asui ensimmäistä yötä toisen katon alla.

Vierailija
50/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten takia ja itsesi takia, älä altista teitä enää enempää tuollaiselle käytökselle.

Sen verran uhkaava ja arvaamaton tyyppi, että kannattaa erota TURVALLISESTI. Kun hänelle iskee ultimatumin, niin mistä sitä tietää mitä hän saa päähänsä. Koska hänen ajatusmaailmassaan sinulla ja lapsilla ei varmaankaan ole OIKEUTTA elää ilman häntä. 

Kerro erosta julkisella paikalla ja vasta sen jälkeen, kun olette jo muuttaneet pois. Älä anna uutta osoitetta. Älä ikinä kohtaa häntä eroasiassa yksin kotona. Tavaroita voi hakea esim ystävien kanssa myöhemminkin, kun hän on poissa kotoa. Turvakoti on aina vaihtoehto.

Ero on vaarallisin hetki väkivaltaisessa suhteessa elävälle. (Kyllä, elät väkivaltaisessa suhteessa)

Näin olen itsekin ajatellut, että jos eron tekee, se pitää tehdä salaa. Eli pakkailla kamoja vähitellen ja kuskata niitä väliaikaiseen säilöön. Kunnes sitten vaan välttämättömät esineet on jäljellä ja ne esineet, jotka saa jäädä vanhaan kotiin. Ja sitten kun hän on muutaman päivän työmatkalla, niin roudaa sitten loputkin pois. Sen jälkeen hän kyllä mustamaalaa minut seläntakana toimijaksi, joka on varastanut häneltä lapset. Eipä sekään herkku tilanne ole, kun lasten huoltajuudestakin pitäisi sopia.

Ap

Vierailija
51/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran mammoille jotka uskovat suodattamatta kaiken. Kaiken.

Vierailija
52/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itken ihmisiä, jotka eivät usko mieshirviöitä olevan olemassa. Hyvin monessa huushollissa.

Vierailija
53/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, ap, oikeassa. Todennäköisesti pahenee tuosta. 

Osta juoksukengät lapsille ja itsellesi. Juoskaa, älkääkä katsoko taaksenne. 

Vierailija
54/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei ole hyvä olo tuollaisessa ilmapiirissä, eikä sullakaan. Mun mies (ex) oli samanlainen, hänellä oli mt ongelmia ja 2 suuntainen mieliala häiriö. Ihan kyllä oli kun oisit hänestä kirjoittanut.  Vuosia yritin puhua ym, mutta itse aloin myös masentua tuon käytöksen vuoksi, oli jo sydänoiraitakin ja kotona ilmapiiriä oisi voinu moottorisahalla leikata.  Säästin rahat vuokravakuuteen ja muutin pois, sitten nukuinkin kaksi viikkoa stressiä pois.  Lähimmäiset sanoi että nyt olen taas tämä minä itse ja valoisat kasvot. 

Älä pilaa elämääsi tuollaisen vuoksi, äläkä lasten elämää. 

Vierailija
55/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo traumatisoituneita, eivät tiedä, että toisinkin voi elää.

Kerää todisteita ennen eroa. Puhelin nauhoittamaan.

Onko muita ollut kuulemassa miehen kielenkäyttöä?

Vierailija
56/100 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän ryhtiä menoon, laita mies jäähylle eli muuttakoon  joksikin aikaa muualle mesomaan. Pilaat oman ja lastesi elämän turhalla "ymmärtämisellä". 

Vierailija
57/100 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekee kohta sun lapsista lasun jos ei meno muutu. Sitten asiaan puuttuu sosiaalihuolto ja lapset sijoitetaan, ellet ota eroa. Varmasti tulee lapsille mielenterveysongelmia, jos ei tilanne perheessänne muutu. Ajattelisit edes lapsia, jos et itseäsi.

Vierailija
58/100 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty käsittämään, että joku sietää tuollaista toiselta ihmiseltä. Sinun olisi pitänyt lähteä jo aika päiviä sitten. Sääli lapsia.

Vierailija
59/100 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin omasta historiastani tämä teksti. Karmivaa.

Itse erosin vuosi sitten ja alan nyt olla jaloillani. Tai "erosin", eksä ilmoitti, että hänestähän ei kukaan eroa, se on kyllä hän joka laittaa paperit kärikseen. Ja laittoikin. 

Kyllähän siinä itsekseen olemisen opetteluun menee jonkin aikaa ja rankkaakin on, muutto ja lasten suru. Mutta sen ihmeesti jaksaa, kun ei tarvitse koko ajan olla ylivireänä kuulostelemassa, että millä mielellä mies milloin on ja hoitaa häntä sellaiseen olotilaan, että pystytään saman katon alla olemaan. Arki luistaa paremmin, kun ei tule niitä pettymyksiä, kun mies ei hoida lupaamiaan asioita ja kaikesta (esim. mitä ruokaa laitetaan) voi päättää ihan itse. 

Sinä osaat ja pystyt ja jaksat, kun ryhdyt vaan. Pelasta itsesi ja lapset.

Vierailija
60/100 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran sulle, kun luulet ettei asiasta kannata keskustella koska provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän