Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko työpaikassa, jossa odotat vain lomaa ja palkattomia vapaita?

Vierailija
11.12.2023 |

Mietin oman työurani jatkoa. On ollut raskas vuosi. Olin viime viikon palkattomalla vapaalla. Lokakuussa olin viikon lomalla. Kesällä 4 viikkoa lomalla ja yhden viikon palkattomalla vapaalla. Huhtikuussa 2 viikkoa lomalla ja ylityövapailla. Tammikuussakin olin jollain lomalla. Mietin, onko tässä järkeä. Työnantaja myöntää palkatonta vapaata, mutta työssä ei ole enää imua. Koen työviikot raskaina, olen väsynyt. En ole sairas, vaan väsynyt, kyllästynyt ja kuormittunut. Olen laittanut työhakemuksia, mutta tänä syksynä ei ole pyydetty edes haastatteluun. Säästän joka kuukausi palkasta säästöön, että voisin ottaa omaa lomaa palkattomana. Mitä vaihtoehtojakaan minulla on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä elmältä. Sentään saat palkatonta 

Vierailija
2/7 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö? 80-prosenttinen työaika. Sitä tein yli vuoden, kun esikoinen oli pieni. 3 pv viikossa vapaalla ja 4 pv töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä elmältä. Sentään saat palkatonta 

Olen saanut palkatonta, ja siitä kiitos työnantajalle. Periaatteessa ei tarvitse antaa kuin vuosilomat, ja kuulemma joissain työpaikoissa pitää käyttää kaikki kertyneet vuosilomat ensin ja jos ne loppuu ennen vuosilomakauden loppumista, sitten vasta saa palkatonta. Meillä ei ole onneksi niin tarkkaa. Otan vuosilomaa vielä helmikuussa jäljellä olevat päivät. Kun nyt jaksaisi siihen helmikuuhun asti!

-ap

Vierailija
4/7 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan työnhakua. Ehkä pian saat jo paremman paikan. Yritä löytää hyviä puolia nykyisestä työstäsikin, ettei arki käy liian raskaaksi. 

Vierailija
5/7 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole hyväksi ihmiselle, jos työ on liian väsyttävää. Edesmennyt äitini oli sairaalassa siivoojana. Hän vasta vihasikin sitä työtä. Kun kesäloma alkoi, hän huusi, että neljä viikkoa edessä ilman verta, oksennusta ja p**kaa. Teki kuitenkin pitkän työuran siellä, vasta viimeisinä työvuosina jäi sairauslomille ja sitten sairauseläkkeelle.

Vierailija
6/7 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on olla, jos ei muuta työtä saa (olen realisti). Työpaikkoja määrä x, hakijoita enemmän kuin paikkoja, jollekin aina käy tuuri ja niille toisille ei. 

Vierailija
7/7 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko on olla, jos ei muuta työtä saa (olen realisti). Työpaikkoja määrä x, hakijoita enemmän kuin paikkoja, jollekin aina käy tuuri ja niille toisille ei. 

Mä hain 3 vuotta uutta työpaikkaa ja olin koko sen ajan entisessä työssä. Työyhteisössä oli huono henki. Se purkautui esim. syyttelynä. Mitään konkreettista ei ikinä osattu kertoa, mitä olen tehnyt tai sanonut väärin. Epämääräistä painostusta ja vihjailuja: mitä sinä tuot mukanasi tähän työyhteisöön. Jos sanoin kokouksessa jonkin kehittämisehdotuksen, se tulkittiin heti niin, että sä et ole tyytyväinen. Jos olin hiljaa, esihenkilö oli tyytymätön. Sanoi jopa kehityskeskustelussa, että voisit aktiivisemmin tuoda ajatuksia yhteiseen keskusteluun. Miten? Jos avaan suuni, se lytätään ja syytetään, että eihän tuollaista asiaa voi muuttaa. Siis kuinka ahdistunut olinkaan siinä työpaikassa, vääränlainen. Liian hiljainen ja täysin vääriä kehttämisehdotuksia. Kun ei ollut muutakaan työtä, enkä päässyt vaihtamaan työpaikkaa, kärsin siellä 3 vuotta.