Ay-liikkeen neuvottelemat palkankorotukset vain jäsenille
Jatkossa ay-liikkeiden neuvottelemat palkankorotukset vain Ay-liikkeen jäsenille.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Noh. Ei-jäsenetkin itkevät kyllä luottamusmiehen perään kun varoituskeskusteluja pukkaa. Varoituskeskustelut voivat tulla melko mielivaltaisistakin syistä.
Niitä ei tule yhteistyökykyisille, ahkerille ammattimiehille.
Kannattaisi vaihtaa sen oman yhdistyksen luottamusmiehen kanssa pari sanaa näistä asioista :)
Vierailija kirjoitti:
Noh. Ei-jäsenetkin itkevät kyllä luottamusmiehen perään kun varoituskeskusteluja pukkaa. Varoituskeskustelut voivat tulla melko mielivaltaisistakin syistä.
No silloin vaihdetaan työpaikkaa, kuka täysjärkinen tuollaisessa paikassa haluaisi töissä olla?
Mielivaltaisuus = esimerkiksi lärvi ei jostakin syystä miellytä, vaikka työntekijällä olisi pitkä ura takanaan. Näin voi käydä vaikkapa esihenkilön vaihtuessa
Vierailija kirjoitti:
Moni näyttää kyllä tässä keskustelussa olevan täysin pihalla liittojen neuvottelemista asioista. Mm juurikin lomarahoista ja lomakertymistä
Miksei liitot pysyttele sillä tontilla missä niiden työ on?
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa mielivaltaisissa työpaikoissa ei ole mitään painoarvoa sillä, että mitä jokin liiton jehu käy sanomassa. Olin tällaisessa management by perkele -työpaikassa töissä ja ainoa pelastus oli loppupalkka sekä maiseman vaihdos. "Yllätys", että firma meni konkkaan.
Tällaiset ketjut on vähän huvittavia.
Ihan kuin palkansaajat alkaisivat ajatella, että "jos NÄIN moni on tätä mieltä, niin sitten minun täytyy olla väärässä", jos moni oikeiston trolli käy hokemassa miten on oikeus ja kohtuus ottaa kaikki pois.
Mielipidevaikuttamisen yrittämistä hölmöimmillään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin palkansaajat alkaisivat ajatella, että "jos NÄIN moni on tätä mieltä, niin sitten minun täytyy olla väärässä", jos moni oikeiston trolli käy hokemassa miten on oikeus ja kohtuus ottaa kaikki pois.
Miksi valehtelet? Onko se siksi, että mitään oikeita argumentteja ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen missä kohdassa? Kuka oikeasti luulee, että täällä on trolleja vain Venäjältä?
Jo monta vuotta on ollut sama suuntaus, että puoluetrollit tulee tänne syöttämään poliittisia ideoitaan, ja kohta tänne ei muita sovikaan.
Oikeisto tekee sitä räikeimmin, mutta on täällä muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen missä kohdassa?
Tässä:
"moni oikeiston trolli käy hokemassa miten on oikeus ja kohtuus ottaa kaikki pois"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, miten olen saanut parhaat palkankorotukset, sellaiset millä on oikeasti merkitystä? Olemalla hyvä työntekijä. Joustan työnantajan suuntaan ja työnantaja joustaa tarvittaessa minun suuntaani, olen oma-aloitteinen ja kehitän sekä itseäni työntekijänä että työn prosesseja, tuotan yritykselle lisäarvoa.
Tämä!
Ai opettajana tai hoitajana? Julkisella puolella työnantaja yrittää vain päästä niin halvalla kuin mahdollista. Siksi on hyvä kuulua liittoon.
Ai opettajana tai hoitajana vai? Julkisella työnantaja yrittää vain päästä niin halvalla kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, miten olen saanut parhaat palkankorotukset, sellaiset millä on oikeasti merkitystä? Olemalla hyvä työntekijä. Joustan työnantajan suuntaan ja työnantaja joustaa tarvittaessa minun suuntaani, olen oma-aloitteinen ja kehitän sekä itseäni työntekijänä että työn prosesseja, tuotan yritykselle lisäarvoa.
Sopii hyvin. Olen koko urani saanut parempaa palkkaa itse neuvottelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liikkeen ansiosta meillä on mm lomaraha, lomat, 5-päiväinen työviikko, palkka sairasloman ajalla, TES missä määritellään alan minimipalkat.
Ei, vaan eduskunnan.
Jonne ay-liike äänesti edustajat ajamaan työläisten etuja. Yleinen äänioikeus on voitto työläisille.
Vierailija kirjoitti:
Sopii hyvin, itse olen jakanut töissä aina TESia reilumpia palkankorotuksia niitä ansainneille.
Sitten niille huonoille olen sanonut, kun lisää pyytävät, että liitto on teille ne neuvotellut. AY-liikettä tarvitsee vain laiskat ja kommunistit.
Tässä yksi syy kuulua liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitovapaa, isyysvapaa, lyhennetty työaika pienimpien lasten vanhemmille Ay-liikkeen neuvottelemat myös. Luopuisitteko näistä?
Ihan ovat eduskunnan säätämien lakien ansiota nekin.
Vasemmiston ajamia. Vasemmistoa äänestäneet työläiset. Porvaristoa ei työläisen etu kiinnosta.
Onneksi on onlyfans sivusto. Sen kautta jokainen ihminen voi halutessaan saavuttaa keskiluokan tulotason.
Ei tarvitse enää ammattiliittoja tai kehnoa työelämää.
Ei tarvitse kärsiä köyhyydestä.
Kalliiksi kävi jäsenmaksut, ennenkuin tajusin erota liitosta ja kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liikkeen ansiosta meillä on mm lomaraha, lomat, 5-päiväinen työviikko, palkka sairasloman ajalla, TES missä määritellään alan minimipalkat.
Ei, vaan eduskunnan.
Jonne ay-liike äänesti edustajat ajamaan työläisten etuja. Yleinen äänioikeus on voitto työläisille.
AY-liike ei ole missään kohtaa Suomen historiaa ollut äänioikeutettu, joten väitteesi on yksiselitteisesti pelkkää paskaa.
Moni näyttää kyllä tässä keskustelussa olevan täysin pihalla liittojen neuvottelemista asioista. Mm juurikin lomarahoista ja lomakertymistä