Ay-liikkeen neuvottelemat palkankorotukset vain jäsenille
Jatkossa ay-liikkeiden neuvottelemat palkankorotukset vain Ay-liikkeen jäsenille.
Kommentit (83)
Sopii hyvin, itse olen jakanut töissä aina TESia reilumpia palkankorotuksia niitä ansainneille.
Sitten niille huonoille olen sanonut, kun lisää pyytävät, että liitto on teille ne neuvotellut. AY-liikettä tarvitsee vain laiskat ja kommunistit.
Eihän liitto neuvottele kuin indeksikorotukset. Kyllähän oikeat palkankorotukset joutuu kuitenkin itse neuvottelemaan.
Yhä harvempi edes haluaa palkankorotusta Suomessa. Ennemmin vähemmän työaikaa samalla palkalla ettei kun palkankorotuksesta tulee vaan yhä isompi kasa veroja mitä joutuu maksamaan. Toksinen systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitovapaa, isyysvapaa, lyhennetty työaika pienimpien lasten vanhemmille Ay-liikkeen neuvottelemat myös. Luopuisitteko näistä?
Ihan ovat eduskunnan säätämien lakien ansiota nekin.
Vierailija kirjoitti:
Ay-liikkeen ansiosta meillä on mm lomaraha, lomat, 5-päiväinen työviikko, palkka sairasloman ajalla, TES missä määritellään alan minimipalkat.
Niin on. Joskus tuntuu, että moni ei edes tiedä tätä.
Myöskään työvelvoitteet ja ylityöt eivät koske kuin liittolaisia?
Vierailija kirjoitti:
Hoitovapaa, isyysvapaa, lyhennetty työaika pienimpien lasten vanhemmille Ay-liikkeen neuvottelemat myös. Luopuisitteko näistä?
Todellakin voisin luopua ja vastaavasti saada suuremman palkan.
EK on kiinnostunut ajamaan työnantajien aseman parantamista työntekijöiden kustannuksella. Johdossa tällä hetkellä EK::ssa tämä punaisia päin ajanut ja sakot saanut välinpitämätön Audi-kuski Häkämies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liikkeen ansiosta meillä on mm lomaraha, lomat, 5-päiväinen työviikko, palkka sairasloman ajalla, TES missä määritellään alan minimipalkat.
AY-torvet eivät näytä tietävän että nuo ovat kaikki kyllä ihan eduskunnan säätämien lakien, ei AY-torveloiden, ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ay-liike vastustaa EU:n ajamaa minimipalkkajärjestelmää, joka käytössä muissa Euroopan maissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä periaatteella voitaisiin esim. Kirkolliset lomat antaa vain kirkkoon kuuluville, jotka maksavat kirkollisveroa.
Miksi sitten yrityksen pitää maksaa kirkoliisveroa? Vaikka yrittäjä ei kuuluisi kirkkoon?
Ei yritykset maksa kirkollisveroa.
Vierailija kirjoitti:
Työmies on palkkansa ansainnut. Nimittäin omalla työllään, ammattitaidollaan, aikaansaavuudellaan ja yhteistyöhalullaan. Liittoihin ei kuulu näitä, vaan surkeita luusereita ja päänaukojia.
Rätt mycket puligubbar tycks det också vara i facken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AY-torvet eivät näytä tietävän että nuo ovat kaikki kyllä ihan eduskunnan säätämien lakien, ei AY-torveloiden, ansiota.
Lisäksi nuo säädettiin aikana jolloin maan yrityksillä meni hyvin ja noihin oli varaa. Nyt ay-liike sekä kaataa yrityksiä minkä kerkiää jotta heidän jäsenensä jumiutuisi työttömiksi että lakkoilee loputkin yritykset pois maasta. Syytä en tiedä mutta epäilen että joku putlerin kuiskuttaja on noiden korvaan kuiskimassa koska tuskin nuo itse osaisi olla noin tarkoituksellisen tyhmiä.
Suomivasemmisto on niin syvällä putlerin taskuissa että nuo tuntuu luulevan ettei maailmassa muuta olekaan kuin putlerin hikisten pallien hajut.
Vierailija kirjoitti:
Ay-liike osaa neuvotella ainakin omille työntekijöilleen hyvät edut. On ilmaiset lääkkeet ja silmälasit tiettyyn maksukattoon asti, kattava työterveyshuolto, perinteiset lounas- ja virkistysedut, reilut vapaat ilta- ja viikonlopputyöstä, ym. Kelpaisi minullekin. Miksi kukaan toimittaja ei koskaan tee juttua ay-liikkeen omista sisäisistä tesseistä?
Ja isoille herroille saman kokoinen kuukausipalkka kuin liiton palkansaajajäsen tienaa vuodessa.
Noh. Ei-jäsenetkin itkevät kyllä luottamusmiehen perään kun varoituskeskusteluja pukkaa. Varoituskeskustelut voivat tulla melko mielivaltaisistakin syistä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän liitto neuvottele kuin indeksikorotukset. Kyllähän oikeat palkankorotukset joutuu kuitenkin itse neuvottelemaan.
Oma työnantaja (iso pörssiyhtiö) antaa vain tes-korotukset. Muuten palkka nousee vain työtehtävää vaihtamalla. Ns. hyvästä työstä ei palkita. Työtehtävän vaihtojakin on rajallisesti tarjolla, joten aika iso on vaihtuvuus.
Kyllä taitaa olla lusmua porukkaa, kun pitää liiton apua ja sosiaaliturvaa itkeä. Toivottavasti työssäoloehto pitenee, niin ei voi enää kausityöntekijät lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ay-liike vastustaa EU:n ajamaa minimipalkkajärjestelmää, joka käytössä muissa Euroopan maissa?
Ta och kolla fackens ställning i de länderna, så förstår du. Då Finland inte har någon minimilön, har facken en uppgift. Då Finland följer framgångsrika länders modell, där minimilöner, semestrar och allt annat finns direkt i lagen, så har väldigt få ett behov av facken.
Minulla on ollut yritys ja työntekijöitä jos on valittavana TES palkka tai itse maksamani suurempi palkka niin on päivän selvää että valitsen TES palkan koska se on pienempi .on aivan turhaa sanoa että neuvottelemalla saa paremman palkan .mitä tulee ay liikkeen neuvottelemiin palkkoihin niin ne saa myös liittoon kuulumatonkin.-tämä tiedoksi.ammattiliitot vastaavat mielellään kysymyksiin ja liittojen sivuilta saa lisätietoa. Eri keskustelupalstoilla on monenlaisia kirjoituksia.